Orginele C+ kaart heractiveren

D

dreeke

Ik ben een poging aan het wagen om een C+ kaart weer aan de praat te krijgen. De kaart zit normaal gesproken in een dreambox met een van de laatste Peter Pan images (newcamd 5.28) maar vanwege het gigantische aanbod van C+ heeft de ontvanger de meeste tijd niet op een C+ zender gestaan waardoor de keyupdates gemist werden.

Ik heb gisteravond geprobeerd om iets terug te zien van de kaart (id nummer) via een menu maar hier heb ik niets voor gevonden. Is er een mogelijkheid om dit te doen? Ik heb dit geprobeerd met Hydra Zeus en met Peter Pan.

Verder wil ik graag weten welke of ik de kaart kan laten upgraden met newcamd of met radegast. Ik weet dat ik naar 0900-9323 moet bellen maar dan wil ik wel eerst weten of de hardware in de juiste stand is.

Hardware in de juiste stand? Die begrijp ik even niet.

Je kunt zowel radegast alsook newcamd gebruiken en daar werken updates ook mee. Persoonlijk vind ik radegast eenvoudiger werken omdat je daar alleen de kaartlezers hoeft aan te schakelen, terwijl je met newcamd een lokaal kaartservertje eigenlijk opzetten moet.

Of er een activering ook mee werkt ben ik helaas niet 100% zeker van.

In ieder geval werkte de aktivering wel met een cryptoworks kaartje voor een Japanse zender op de officiële manier. Maar ik wilde gewoon wat kaartgegevens op kunnen vragen met de dreambox zodat ik zeker ben dat de kaart gezien wordt. Ik heb deze optie een tijdje terug gebruikt bij de ontvanger van mijn collega, maar ik kan deze niet meer terugvinden....

Dus als iemand een hint kan geven om iets van kaartinfo te voorschijn te toveren dan houd ik me aanbevolen.

Ik weet dat ik naar 0900-9323 moet bellen maar dan wil ik wel eerst weten of de hardware in de juiste stand is.
Ik zou gewoon bellen je kaartnummer intoetsen en een heractievering aanvragen. Dan weet je snel genoeg of de instellingen goed staan.

Het zal een paar kwartjes kosten maar dan weet je ook wat meer...

telnet naar je dreambox

en daarna doe je

telnet dreambox ENTITLEMENT_PORT

ENTITLEMENT_PORT = dan die in je cardserv.cfg staat

dus bijv. als in je cardserv.cfg staat

ENTITLEMENT_PORT = 12001

dan doe je

telnet dreambox 12001

en dan zie je de datums enzo.

Ok, telnet naar dreambox gedaan, connectie is open. Dan op verschillende manieren geprobeerd om port 14001 te openen (cardserv.cfg in var/tuxbox/config) maar het lukt me niet om een connectie te verkrijgen: connection closed bij foreign host. Helaas, want dit is eigenlijk wat ik zocht.

Ik heb in de tussentijd nog success gehad met het terughalen van info van de kaart. Het werkt stukken beter als de kaart er goed om inzit.....

Je kunt gewoon via een item in het emu menu info van de kaart terugkrijgen, precies zoals ik verwachtte.

Vandaag opgebeld naar C+ en nu maar afwachten.

Ter info: de kaart werkt weer. Case closed. Bedankt voor alle info.

Dus BT bij de reader alleen instellen:

1st : Top slot

2nd : bottom slot

I sdat alles!!

Ik heb in mijn bovenste PW kaart en onderste Irdeto2

Dus moet de update zo werken ???

IL

Hopelijk wel. Sinds ik op Hydra zit weet ik het ook niet meer zo goed, ik kreeg mijn Anaal+ S2 kaart niet meer werkend op Hydra met de door jou genoemde instellingen.

Tenminste niet onder radegast.:sad:

En daar had ik bij Rudream totaal geen problemen mee.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan