Overstappen van Gbox op CCcam vraagje

satjan

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
251
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
58
crazymotha;163543 zei:
Op DVB upload staat CCcam_1.11_NewCS_1.17.zip probeer deze eens.
Is een bestand met alle dirs.

Mischieen een beetje late reaktie maar wat ik even wou weten ik heb g""" server kan ik overstappen op ccccam zonder dat ik users verlies en zo ja kan iemand mij even wegwijs maken als het moet prive .
Alvast dank.
 
Gbox kan niet naar cccam connecten, cccam wel naar gbox.
Compleet overstappen kan dus niet, tenzij je users ook cccam gebruiken.

Een andere optie is een gbox server blijven draaien op linux bijv. en daar met je CCcam vanaf je dreambox naar toe connecten. Je users zitten dan op de server met gbox en jij op je dream met cccam.
Nadeel is dan wel dat je 1 hop verliest en dat kan funest zijn voor een aantal paketten omdat velen tegenwoordig op gbox nog maar een hop van 3 toestaan.
 
Je kunt ook (met pli) gbox tegelijkertijd met CCcam op een box draaiten. Door er voor te zorgen dat pli_pmthelper niet meer wordt opgestart en dat eerst CCcam wordt opgestart en daarna gbox (aanpassen van een script op /var/etc/plimgr/scripts). In /var/keys/gbox_cfg maak je de V regel zo: V { F0 00 }. Een linkkje van CCcam naar gbox met een g-regel en in gbox een d-regel klaar...

Het enige wat je mist is dat je je locale kaart niet meer aan gbox doorgeeft (alternatief newcs.. maar dat heeft meer nadelen dan voordelen) en dat je geen level 0 kaarten binnen get gbox netwerk kunt gebruiken (hopelijk wordt gbox hiervoor nog gepatht).
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan