Parental lock dm800 image help! hulp gevraagd

D

djkamoen

Hallo forumliefhebbers.

Ik heb een vraagje voor mijn 800hd. Ik heb al zeer vele images geprobeerd met betrekking tot mijn wensen parental lock.

parental lock uit : xxxzenders in allservices zichtbaar

parental lock aan : xxx zenders verdwenen van de lijst

Bij de 7000 enigma1 werkte dit feilloos maar ik krijg het niet voor elkaar bij de 800 enigma 2. Ben er al 2 maanden mee bezig.

Ik heb ze al geprobeerd te hiden met dreamedit maar dan zijn ze weg en krijg ik ze ook niet meer te zien. Ook al schakel ik met parental lock

Wie helpt mij? Is er iemand die goed kan programmeren in de 800 enigma2 die een patch kan leveren zodat ik de file in mijn dream kan plaatsen zodat het weer werkt ?

To snel

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:09 uur ----------

Ik zag in een andere discussie op dit forum zag ik dat de enigma 2 settings kunnen worden aangepast. Kan ik daar iets mee?:shocked::(

Bij enigma2 denk ik dat ik me moet overgeven aan de /etc/enigma2/settings file Daar tref ik ook de sateliet configuratie aan. Nu gaat daar 1 ding een beetje vreemd. Onderstaande staat er in die file.

config.pic.lastDir=/media/hdd/usr/

config.misc.languageselected=false

config.misc.rcused=1

config.misc.firstrun=false

config.misc.initialchannelselection=false

config.misc.defaultchosen=false

config.misc.videowizardenabled=false

config.radio.lastroot=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "bouquets.radio" ORDER BY bouquet;

config.radio.lastservice=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.dbe00.radio" ORDER BY bouquet

config.Nims.0.powerMeasurement=false

config.Nims.0.diseqcB=192

config.Nims.0.diseqcC=282

config.Nims.0.diseqcD=235

config.Nims.0.configMode=simple

config.Nims.0.longitude=5.633

config.Nims.0.diseqcMode=positioner

config.Nims.0.latitude=51.750

config.osd.language=nl_NL

config.av.videoport=Scart

config.usage.infobar_timeout=3

config.usage.showdish=true

config.plugins.Webinterface.interfacecount=1

config.ParentalControl.configured=true

config.recording.margin_before=3

config.recording.margin_after=5

config.tv.lastroot=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "bouquets.tv" ORDER BY bouquet;1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.dbe00.tv" ORDER BY bouquet;

config.tv.lastservice=1:0:1:FAE:451:35:C00000:0:0: 0:

Kan ik hier iets met de Parental Lock doen?

Laatst bewerkt:
Hoi DJKamoen en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen denk ik dat je in die lijst weinig kunt, daar staat wel:

config.ParentalControl.configured=true
maar dat is alleen maar om de config mogelijkheid aan of uit te zetten. Ik zie overigens dat je ook op een ander forum bezig bent en dat daar ook al de nodige tips zijn gegeven die echter ook niet geholpen hebben.

Ik neem aan dat je de laatste nieuwe Pli voor de DM800 hier ook al mee geprobeerd hebt.

Maar persoonlijk ben ik bang dat het hier om een bug gaat die bij DMM nog niet bekend is of in elk geval nog er uit gehaald c.q. verbetering/reparatie behoeft.

:cool:

dank je voor je reactie. Ik had de hoop dat je een idee hebt om het op te lossen. Ik vind de dm800 echt super maar kan er nu niets mee. Krijg ik teveel vragen thuis. Als jij het niet weet dan weet niemand het denk ik..

In ieder geval bedankt voor het meeedenken.

Ik heb de PLI geprobeerd maar zie geen verschil indien ik de parental lock op 0minuten zet want volgens de schrijver daar zou dat de oplossing zijn. Ik blijf proberen..

Waar kan ik mijn vraag dumpen bij dmm? heb jij een idee want ik denk dat dat de enige weg is het op te lossen....:bier:?

Ik blijf hopen dat iemand een nog een idee heeft.:huh:

Laatst bewerkt:
Als jij het niet weet dan weet niemand het denk ik..
Oh jawel hoor. Schat me niet te hoog in, ik weet veel van Dreamboxen, maar de 800 heb ik zo vreselijk veel nog niet mee gedaan omdat mijn echtgenote niet goed met het menu en de zenderlijst overweg kan dus het meest staat hier de DM7020 toch aangesloten.

Maar ondanks dat ben ik bang dat je gelijk hebt dat ofwel niemand een oplossing zal vinden of iemand zal echt een plugin moeten programmeren hiervoor dat het werkt zoals jij vind (en velen met jou want zo zou ik het bijv. ook willen) dat het zou moeten werken.

Hier (klik) is de rechtstreekse link naar de contactpagina van Dream zelf.

Als je goed Engels of liever nog goed Duits schrijven kunt, moet het geen probleem zijn om uit te leggen wat je feitelijk wilt en wat het probleem is bij de DM800.

Ze antwoorden in elk geval wel, verleden jaar heb ik ze nog eens gemailed over codes van een afstandsbediening en had binnen een weekje antwoord. Alleen waren er toen geen feestdagen dus het zou nu wel eens wat langer kunnen gaan duren. Die zijn vermoedelijk nu met wintersport tot komend jaar ofzo.:)

ik heb echt een superimage met een mooi menu voor je vrouw ;):

probeer deze maar eens te vinden en anders plaats ik hem hier wel.

DF-II.v12.00-DM800.nfi

Daank je voor de info voor de dmm.. tot snel

gr Kamoen

Die DF-II ken ik wel van naam, nog niet geprobeerd. Het gaat hem in elk geval om de zenderlijst, dat [go up] wat je bij de Enigma1 versies van de hele Dream serie in de zenderlijsten terug vind, zit er bij Enigma2 ontvangers niet in. Als dat bij deze firmware wel het geval is, ga ik hem deze week er nog in zetten.

Anders laat ik de Nabilo er fijn in.;)

Bedankt voor de tip en succes met de lock. Mocht ik nog iets tegen komen of ontdekken zal het zeker vermeld worden hier.

Fijne Kerstdagen alvast!

Dank je,

jij en je familie ook prettige kerstdagen.;)

DMM is geinformeerd dus ben benieuwd naar de reactie.

Ik heb eerlijk gezegd ook moeite met de kanalen bediening. Ik snap niet dat ze het vertrouwde veranderd hebben. Dit is net als met de parental lock.

De image is zoals ik me nu herrinner sterk in het weergeven van de kanalen dus ik denk wel dat je vrouw deze leuk vind. EPG staat namelijk meteen erbij een overzicht van de kanalen zonder alle knoppen nodig zijn dus erg vrouwvriendelijk.

ps. hebben we geen downloadsectie voor dm 800 dan kan ik nog wat images proberen?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:09 uur ----------

http://i61.photobucket.com/albums/h47/tunhj1/1-46.jpg

voor je vrouw dit overzicht van de zenderlijst op de nieuwe image.

DF-II.v12.00-DM800.nfi

Ziet er leuk uit toch?

:duimen::cool:

Laatst bewerkt:
Klopt, we hebben nog geen DM800 sectie omdat de firmware wat te groot is om deze nog erbij te zetten.

Je kunt nog Pli proberen of Nabilo. Zelf haal ik die van de Nabilosat site, dus aan de bron.

Ziet er inderdaad erg leuk uit die DF-II. Maar ik mis dus hier ook bovenaan die [go up] waarbij je dus eenvoudig van boeket kunt wisselen.

Dat is eigenlijk het grootste euvel voor mijn vrouw. Hoe heb je die afbeelding gemaakt? Gewoon met een fototoestel ofzo? Ziet er wel goed uit!

Het is nog steeds zoeken. Ook op andere forums.

Plaatje is van iemand anders van een ander forum maar ik wilde je hem niet ontnemen.:sad:

Ik heb maar besloten voor mijn probleem een hdisk te kopen en indien ik iets wil kijken te switchen naar hdd. Zal niet veel gebeuren wan opstarten duur te lang. Verder is de werkende image in flash met hide parameter dan in ieder geval clean en krijg ik geen vragen..

Wacht om reactie van dmm om te kijken of ze het willen implementeren want ik vond de optie zo mooi... Fijne dag verder :shocked:

:):cool:

Het plaatje is fijn. Zo kunnen we toch bekijken hoe het er uit ziet, dus daarvoor dank hoor. Want smaken verschillen en er zullen vast gebruikers zijn die het wel mooi vinden en aldus fijn even een mooie screenshot hebben, toch?;)

Ik heb eerlijk gezegd zelf nog geen HD in of aan de DM800 gehad, maar weet dat het opstarten erg lang duurt. Als het ook lang duurt om de HD te benaderen (bij 7020 is dat bijv. binnen enkele seconden) dan ga ik er ook geen harddisk in zetten.

Wij blijven reuze benieuwd naar het antwoord van Dream Multimedia! Jij ook nog fijna dag verder!:)

Hoi Black, jammer dat niemand de oplossing weet... Ik kom er ook niet uit. Ik weet nu wel dat het mogelijk moet zijn met een beetje scripting. ik blijf zon en dmm heeft nog niet gereageerd maar ik verwacht medio jan antwoord. fijne jaarwisseling;);)

Hallo forumliefhebbers.

Ik heb een vraagje voor mijn 800hd. Ik heb al zeer vele images geprobeerd met betrekking tot mijn wensen parental lock.

iemand enig idee?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan