Password instellen\wijzigen voor de Vu+ Duo

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
2.322
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Password instellen voor de Vu+ Duo.

Sommige image maken standaard geen gebruik van een password.
Programma’s zoals DCC en FTP vragen veelal wel om een password.

Hoe plaats of wijzig ik een password in de Vu+ Duo.

1. In Windows ga naar Uitvoeren en type daar: CMD en druk vervolgens op Enter

2. In het nieuwe scherm type je het IP adres van de box. Bijvoorbeeld 192.168.1.11 en druk op Enter

3. Type nu: passwd en druk op Enter

4. Je krijgt nu de vraag om een nieuw password in te voeren, doe dit en druk op Enter

5. Vervolgens krijg je de vraag om het password te bevestigen, type nogmaals het password en druk op Enter

6. Tijdens het invoeren van het password zie je geen letters verschijnen! Het password wordt echter wel overgenomen.
 
Het wordt tijd dat mijn VU+ Duo geleverd gaat worden , zoveel tips zijn straks niet meer te achterhalen. Vermoedelijk eind deze week begin volgende week heb ik hem
 
Ik heb me laten vertellen dat ze vanaf de 24e weer leverbaar zijn.
Nog even geduld dus.. maar dan krijg je ook wat!
 
Aangezien dit geheid een veelgestelde vraag gaat worden heb ik hem even sticky gemaakt.:)
Scheelt weer zoekwerk.
 
Toch nog iets vergeten! stom.. stom.. stom.

Op nummertje 2.

2. In het nieuwe scherm type je het IP adres van de box. Bijvoorbeeld 192.168.1.11 en druk op Enter

Uiteraard moet daar nog iets tussen namelijk: telnet <ip-adres>
Bijvoorbeeld: telnet 192.168.1.11 en druk vervolgens op Enter

Misschien kan BT mijn eerste posting even aanpassen.

@BT,Overigens mijn dank voor de sticky.
 
Je moet dan wel Windows XP of ouder hebben. In Vista en hoger (Windows 7) zit geen telnet...
 
Ik gebruik uitsluitend W7 en ook daar zit telnet in!
Je moet het echter wel even activeren (Windows-onderdelen- in- of uitschakelen) en dan werkt het als een trein.
 
Stel dreambox control center in (IP adressen)
Open telnet en type vervolgens passwd + enter en nogmaals
Als het van de eerste maal niet lukt, herhaalt ge het telnet command passwd opnieuw.
Dit lukt ook...
 
Leuk en aardig het password wijzigen maar dit moet steeds herhaald worden na een update van de image.
Of is dit anders op te lossen. (En wat is de zin hiervan?)
 
De zin of onzin van paswoord veranderen snap ik ook niet goed... Soms moet je niets invullen, dan een op voorhand ingegeven paswoord. Telkens ik wissel van image blijkt het paswoord veranderd te zijn ??? Nu ik dit weet, kan ik er mee leven maar ik heb ook eerst verscheidene malen mijn netwerk gereset eer ik het doorhad.
 
ik heb ook een probleem met telnet
ik krijg dreambox edit of dcc niet aangesloten

ik krijg steeds foutmelding Telnet Connected
FTP Connected
FTP Disconnected
Telnet Disconnected
Telnet login incorrect!

ook heb ik geprobeerd wat er boven staat om de paswoord te veranderen  lukt ook niet
ook al staat bij mij de code correct code aangepaste instellingen van mijn vu + zero
wat doe ik fout?

want nu kan ik bv alleen de setting aanpassen via open webif
maar niet vernieuwen
raar

wat rade jullie mij aan


alvast bedankt


 
sorry heb de fout gezien was een blokkeer fout bij instelklingen van windows firewal
gr
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan