pincode kwijt bij canal+

A

adriehoose

Ik weet de pincode niet meer om opnieuw kanalen in te laden van Canal + met een philips dst5816?33e ontvanger. reset door Canal+ op een andere receiver heeft geen succes gehad. De philips heeft nu een waarschijnlijk zenderlijst van Hotbird. Wie weet een oplossing?

Adrie

 
Eerst welkom op het board.

Andere smartkaart er in gebruiken waar geen pincode opstaat.

Pincode van de kaart kun je zelf resetten door op de website van CanalDigitaal in te loggen op "mijn canaldigitaal" en op pincode resetten te drukken als het goed is weet hij zelf het kaartnummer.

Ja als je niet op de Astra1 satelliet staat maar op Hotbird kun je natuurlijk nooit een kanalen lijst er in krijgen.

Meer opties zijn er denk ik niet.

 
Sterker nog: de reset via de site is de enige oplossing.

Een andere kaart zonder pin code zal niet werken.

Deze oudere ontvangers gaan lopen zeuren om een pin code wanneer er niet de originele kaart inzit die er destijds inzat toen de ontvanger in gebruik werd genomen.

En aangezien bij iedereen minimaal 1 keer de kaart vervangen is, zit er dus nooit die originele kaart in.

Daarom moet deze reset uitgevoerd worden, zelfs als er helemaal nooit een pincode is ingegeven.

Behalve op de kaart, word er dus ook iets in de ontvanger gereset en daarom moet deze kaart in de betreffende ontvanger zitten om dit voor mekaar te krijgen.

 
Bedankt voor jullie oplossingen maar het werkt niet. De kaart in een andere ontvanger gestopt en al diverse keren via mijncanaldigitaal de pincode gereset. Als ik hem daarna in de philips dst5816 stop en de kanalen opnieuw wil installeren vraagt de ontvanger om de pincode. Zowel 0000, als opgegeven door canaldigitaal 9949, zijn onjuist. Ik kom er dus niet verder mee. heeft iemand nog een ander idee? Bij voorbaat dank, adrie

 
Phhh, is lang geleden maar probeer eens 1234

B.

 
@adriehoose

1. Je gaat naar de site van CanalDigitaal.

2. Vervolgens klik je op pincode resetten.

3. Verlaat de site, want die heb je niet meer nodig omdat je pincode "schoon" is.

4. Ga nu naar het menu in je ontvanger; volgens mij is de volgorde: MENU, 3 en daarna 1.

In ieder geval moet je naar "Code instellen".

5. Je ziet dan "Voer code in".

6. Voer een getal van 4 cijfers in LET OP! HET MAG NIET 0000 ZIJN!

7. Druk op de OK knop.

 
Hi Bones,

Is lang geleden voor mij dat ik zo'n Philips gehad heb. Maar was het niet zo dat hier de pincode van de Philips gevraagd wordt en niet van de kaart ? Ik zou in dit geval dan ook de Philips terug brengen naar fabrieksinstellingen en volgens mij is de pin dan 0000 of 1234.

B.

 
Hai die Boets!

Long time no see.

Hoe is het in het Boetsenbos?

Maar nu even on topic;

De manier die ik hierboven heb beschreven is de enige manier.

(okay, adriehoose kan ook de klantenservice bellen om de pincode weer schoon te maken, maar dat kost weer centjes, en daarna zou adriehoose alsnog de stappen 4 t/m 7 moeten volgen)

Op mijn manier kost het niets.

Off Topic:

Ik hoop dat ik volgend jaar wel weer bij de nieuwjaarsborrel in Overschie aanwezig kan zijn (in het zwembad van Nummer10):)

 
ben even weg geweest, ga alle adviezen donderdag uitproberen, alvast bedankt

adrie

oh ja ik heb ook nog een Konig sdcir20 receiver. Werkt ook niet meer nadat Canal+ iets heeft gewijzigd. In het verleden had je een update op internet maar ik zie niets meer en de link die er nog wel opstaat werkt ook niet meer. heeft er iemand ook zo'n ontvanger? Misschien beter de vraag opnieuw te stellen met als titel Konig receiver update?

adrie

 
Ja graag een nieuw topic voor die Koning ontvanger.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan