Printcardridge bijvullen? Fabeltjes of waarheid?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb ze al diverse malen op een computerbeurs zien staan, met hun navulsets voor cardridges, maar werkt dit ook?

Ik zit nu wat te lezen op internet na een zoekactie over dit, en er zijn, als het werkt, best wel leuke sets te koop?

Ik zie dat er zelfs apparaatjes zijn waar je de cardridge in kunt doen en dat dan zonder te morsen het ding wordt bijgevuld...

Waar ik nu een beetje nieuwsgierig naar ben, heeft iemand dit ooit wel eens geprobeerd, zoja wat zijn je ervaringen?

Want als het werkt zoals men op hun internet winkels verleld, dan zijn we zot dat we nog nieuwe cardridges kopen?
 
Mijn zus gebruikt het....

Dus het zal wel werken.... Maar vraag me niet naar de kwaliteit. Dat weet ik niet.


G
 
Tja het kan en het werkt al moet ik er wel een opmerking bij plaatsen eigenlijk waarschuwing mensen een printer met vaste printerkop zoals Epson dan zou ik het niet doen in verband met het verstoppen van de printerkop door deze inkt.
Tevens vervalt je garantie als je deze inkt gebruikt.
Tevens hebben een hoop cardridges een chip aan boord waardoor navullen geen zin heeft.
Wat ook wel eens gebeurd dat de cardridge gaat lekken dan ben je klaar en kan je in aantal gevallen je printer weg gooien.
Maar verder werkt het goed
 
Welke garantie vervalt dan? Die van je printer? Of die van je lege cartridge?
Als het van je printer is, wat voor techniek gebruikt dat navulinkt dan om je printer moglijk te slopen?

/me snapt ut ff niet...


G
 
Als je printer tijdens de garantie kapot gaat en je gebruikt navul inkt dan vervalt je garantie ik heb hier een schrijven over liggen van Epson ze kunnen dit controleren omdat ze zelf iets door de inkt doen wat verstoppen tegen gaat en wat ook veel gebeurd dat de inkt net iets dikker is als de orginele en dan verstopt de kop ook de samenstelling is gewoon anders.
 
Gezien @Sinterkl... uhh ik bedoel @Wizzard hiermee dus ervaring blijkt te hebben:

Ik heb hier dus een HP 3645 printer staan ( Twee eigenlijk) Maar nu met het downloaden via, tja dat is wel bekend, vliegt de inkt erdoor, Hangslot had laatst ook al zo'n opmerking over de printer die op de zaak staat...

Maar er reizen hier meer en meer twijfels al een hele tijd, want in die topic van @Hangslot, kan hem ff niet meer vinden, werd volgens mij gesproken over een laserprinter...

Want ik zit hier weer in een tweestrijd, ik heb al diverse printers staan hier, en die verrekte cardridges die erbij zitten zijn verrekte duur ( €45,- voor zwart en kleur, en bij de inkclub ietsie goedkoper)

Met gewone cardridges moet je volgens mij zuinig aan doen wil je 100 covers branden van een goede kwaliteit, dat is meer dan dat de dvd's en hoezen kosten!!

Dat draadje van Hangslot heeft mij dus aan het denken gezet, is een laserprinter nou duurder of haal je hier "ten lange leste"( eh das brabants! :biggrin:) beter gezegd dus, op de lange duur, je voordeel uit?

Of gaan we bijvullen?
 
Ik doe dit al meer als 2 jaar en het gaat goed
je eigen aanwennen dat je ze na 4 keer vullen
weer vervangt door een nieuwe is er niks aan de hand


gr hoek4
 
@Freggel Bij HP is het tot nu zo dat de Cartridges hun eigen print kop hebben en gelukkig maar hierdoor veel minder uitval van de printers je kan het al lezen ik ben een FAN van HP en ik vul ook mijn eigen cardridges en ruil ze na 4 keer ook om voor nieuwe.

Ik heb zelf een oudje een officejet R45 werkt al jaren prima ook met refils maar als ik echte mooie afdrukken wil maken gebruik ik toch de orginele inkt het ziet er allemaal dan toch wat mooier uit.
 
Nou mannen bedankt voor deze tips alvast, ik zal eens een setje gaan halen. :biggrin:
 
freggel1 zei:
Nou mannen bedankt voor deze tips alvast, ik zal eens een setje gaan halen. :biggrin:
Hallo freggel1,
als je niet ver van papendrecht afwoont, kun je mijn setje gratis ophalen.
groetjes
rolsat
 
Met HP gaat dat in de meeste gevallen uitstekend, maar het kan ook een knoeiboel worden, afhankelijk van de gebruikte setjes.
Je kunt beter kant en klare bijgevulde cardtridges kopen of anders ze laten bijvullen, kost ook maar 10 of 15 euro.

Het verhaal van Epson ken ik ook, maar daarentegen ligt er wel een gerechtelijke uitspraak van een fabrikant dat de garantie op het toestel niet mag vervallen en dat alternatieve inkt, bijgevuld in originele cardtridges toegestaan is.
Derhalve is er jurisprudentie en mag bij gebruik van te dikke inkt uitsluitend de garantie van de cardtridge en het spuitkopje vervallen. Geen probleem dus voor de Epsons waar je die vervangbare spuitkopjes hebt, alhoewel die ook een paar centen kosten.
De garantie op de printer op zich, zal Epson moeten handhaven.
 
Zoals eerder vermeld zijn er dus ook printers (ik meen dat dat weer onder andere epson is) waar de printkop zelf bijhoudt hoeveel inkt er al verbruikt is.
Die zal dus vanaf een bepeeld nivo gaan roepen dat ie niet meer kan printen.
En dat nivo is zelden het nivo "leeg", maar dus meestal "bijna leeg".
Wanneer je een setje haalt, (volgende week weer HCC) en je er 1 neemt die voor jouw type printer bedoeld is, zit er zeer waarschijnlijk een reset tooltje bij die die teller dus weer op nul zet.

Dus dat zou dan alweer een argument minder zijn er niet aan te beginnen.
 
Ik had een laserprinter met veeeeeeels te dure cartridges.
Ik heb het nu anders gedaan, ik heb gekeken wie de goedkoopste cartridges heeft, en daar een printer bijgekocht.
Ik heb nu dus een Canon inktjet printer, en heb daarvoor op e-bay 20 cartridges voor 20 euro gekocht. Werkt uitstekend!!!
voor dat geld ga ik echt niet lopen knoeien met navullen.
Vroeger had ik dat wel eens gedaan, maar het viel mij op dat de printkop met die inkt, heel snel verstopt zat. Dus Freggel, ik heb die inkt hier nog wel staan, als je er belang bij hebt, mag je het zo van me hebben.

Oh ja, ik heb hier nog een laserprinter staan van HP een 3500 color laser jet, met lege cartridges, mag weg voor een heel zacht prijsje.....
 
Bedankt voor jou aanbod, maar die afstand zal net iets tever zijn denk ik, net onder Breda hierzo. ;)


@Black Tiger, dat het en knoeiboel kan worden dat weet ik want een jaar of 6/ 7 terug heb ik dit al eens geprobeerd toen dit pas op de markt kwam, maar hetgeen nu op internet te lezen staat en aangeboden wordt ziet er beter uit.

Ik zou trouwens niet weten waar ik ze hier in de buurt opnieuw kan laten vullen, is trouwens mijn bedoeling niet, wil het gewoon eens proberen, ik ben ook van plan om eens als er bij mij in de buurt een beurs is, om mijn cardridges mee te nemen en dan mogen ze (als ze willen) het mij eens laten zien, want ik heb soms mijn gedachten bij die standwerkers, wie zegt dat die dingen die hun hebben liggen niet "geprepareerd" zijn.

Maar toch ben ik blij te lezen dat er hier en aantal gebruikers zijn die ik ken, en het gebruiken. :biggrin:

Nou alleen nog opzoek naar de beste zaak hierin...
 
Laat ik ook wat meekleuren, haha!
Dat navullen lukt wel.
Ik heb ook nog een iets oudere canon met cartridges met kop.
Printen (kleur) is echt veels te duur met nieuwe cartridges.
Dus er blijft weinig keuze over. Je moet wel een beetje met een spuit overweg kunnen, hahaha!
De setjes zijn Duitse setjes bedoeld alleen voor dat soort canon's.

Inderdaad freggel1.
Op de computerbeurzen zie je veel stands met navulsets en cartridges van diverse soorten en merken.
En die gaan als warme broodjes de standbank over.
Ze worden niet per stuk maar gelijk per 5 of 10 gekocht.
Blijkbaar heeft men heel wat uit te printen, hahaha!

Feit blijft dat er door de fabrikanten meer verdiend wordt aan de inkt, dan aan de printers! Print maffia?

Grtz.
 
Ik heb wel is het idee dat de inkt met de goud prijs mee doet zo duur is dat spul
 
wel ik had ook een hp en die waren mij ook veel te duur
heb nu een cannon mp110 kost +/- 100 euro zit ook een scanner
bij op en ik geef nu 1.90 per cartridges kleur of zwart maakt niet uit
en haal ze hier weg w w w . g i s t r o n . n l

groeten humana
 
Ik gebruik niet-originele Epson cartridges en inmiddels zijn daar twee verschillende printers op vastgelopen. Oorzaak: lekkage. Tenminste dat zegt de leverancier en viel in beide gevallen ook te lezen in een brief van Epson zelf. Uit coulance kreeg ik elke keer toch een nieuwe printer. Omdat het binnen de garantie periode van de printers viel, kon Epson daar weinig aan veranderen.

Humana nog bedankt voor je tip! Tot nu toe kocht ik ze in Duitsland, maar gistron rekent daar de helft weer van:

Epson: 26 euro
Duitsland: 8 euro
Gistron: 4 euro
 
hoi
ik vul de cartridge,s van de hp 1110 no 56 zwart en de 57 kleur
ongeveer 9 keer
ik koop de inkt 400ml voor 35 euro je moet de cartridge net niet leeg printen
dit voor een droog loper ik tel de afdrukken ik weet dus wat ik kan doen
koop geen gebruikte cartridge want die zijn al te vaak gebruikt
moet je eens uit tellen hoe vaak ik kan vullen met 400 ml en dan voor die 35 euro het gaat goed
groetjes dalton
 
Ja die zaak zal wel wat goedkoper zijn.
De achterdeur (waar de spullen aangeleverd worden) zit namelijk in duitsland, en de voordeur (waar de spullen eruit gaan) zit in nederland..
Goed bekeken die gasten :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan