.prio bestand

D

daysleeper

Hallo

?k was met black Tiger al een tijdje priv? mailen over .prio lijsten. En ik vond het wel en forum vraag zodat de rest van de onwetenden het ook kunnen lezen

Dus mijn vraag is: wat is een prio lijst, hoe is het opgebouwd, en wat doet het.
Even voor de duidelijkheid ik share interen dus van slaapkamer naar huiskamer

black tiger schreef :

De prio is een afkorting van prioriteit. De CCcam.prio is een bestandje wat prioriteit geeft aan bepaalde providers.
Stel je hebt bijv. een seca share met daarop Canal+ Nederland, TV Vlaanderen en TV Wallonie (die komt straks ook).
En je hebt wat last met het ontvangen van Canal+ Nederland zenders omdat CCcam ook op de andere providers gaat kijken op de kaart of hij daarmee open gaat. Dit kan tot vertragingen leiden.
Dan kun je in je CCcam.prio file aangeven als 0100:00006A. Daarmee laat je CCcam dus voorrang geven op Canal+ Nederland op provider seca.
Ben je Belg en wil je TV Vlaanderen voorrang geven op andere Seca providers, dan zet je er 0100:00006C in.

Als je dan een 0100 zender op zet, dan kijkt CCcam EERST bij de 0006C provider en pas daarna bij de andere seca providers.

Groetjes, Black Tiger

Nu is mij het nog niet duidelijk. En zit met nog meer vragen.

vraag 1 wat is seca
vraag 2 wat houd de code 0100:00006a in
vraag 3 hoe kom ik er achter welke code wat doet

groetjes daysleeper

Allereerst weet ik niet of het verstandig is om een mail die een ander naar jou persoonlijk getypt heeft dit op deze manier met anderen te delen?

Maargoed hier mag Black Tiger in deze zelf over beslissen of dit bericht blijft staan of uit jou posting verwijderd wordt.

Maar om even kort op jou vragen te antwoorden:

Seca, is een bepaalde codering...

006a staat voor canaldigital-nederland

En om te weten wat deze codering verder doet is niet zo belangrijk, die verwijzen enkel naar een bepaalde provider.

Inderdaad was de afspraak dat we het op het forum alleen over interne cardsharing zouden hebben en ik heb een voorbeeld gegeven van hoe de vraag gesteld kon worden. We hebben het er niet over gehad delen van pm publiek te maken.
Maar in dit geval heb ik er geen moeite mee, volgende keer graag wel van tevoren even vragen.

Over externe cardsharing gaan we het hier niet hebben dat is duidelijk.

De 3 vragen heeft freggel1 al antwoord op gegeven, ik zal er nog iets uitgebreider op antwoorden.
1.) Seca is een codering waarin zenders gecodeerd worden, net als Nagravision, Irdeto en NDS. Seca wordt door de provider Canal + gebruikt en komt van Mediaguard af.

2.) Die vraag is feitelijk al beantwoord:
Black Tiger zei:
Dan kun je in je CCcam.prio file aangeven als 0100:00006A. Daarmee laat je CCcam dus voorrang geven op Canal+ Nederland op provider seca.
Dus 0100 is de code van de codering (ook wel ca-id genoemd) in dit geval 0100 dus seca. Achter de dubbele punt komt de provider-id zijnde 0006A oftewel Canal Digitaal Nederland.
Andere voorbeelden zijn bijv. 0500:0023B00. De 0500=Viacces, 0023B00= provider MCT.
3.) Zoals freggel reeds aangaf is dat niet van belang wat welke code doet in een prio file. Een code doet daar namelijk niets.
Een complete code, zoals bijv. 0100:00006A geeft voorrang op Canal Digitaal NL bij het zoeken naar kaarten.

Als jij in je Dreambox een TV Vlaanderen kaart (0100:00006C) hebt zitten en een Canal Digitaal NL kaart (0100:00006A) dan kun je op de TVV kaart niet naar Film 1.1 kijken en op de Canal Digitaal kaart niet naar VT4.
CCcam ziet wel dat het om seca kaarten gaat (beiden 0100) en de kaarten dus afzoeken of je beeld hebt.

Nu kijk je bijv. het meest naar de NL zenders. En je krijgt er bij het zappen wat hakkelingen op of het duurt wat lang eer het beeld tevoorschijn komt.
Dan zou je dus in het .prio bestand de vermelding 0100:00006A kunnen zetten. Dan krijgt de Nederlands kaart voorrang op de Vlaamse kaart in je kaartlezer.
Dat zorgt er soms voor dat dingen dus wat sneller werken.

Voor thuis is dat verder meestal niet zo heel interessant en het wordt over het algemeen pas echt bruikbaar als je een paar shares hebt of ergens client bent waar ze veel kaarten hebben. Externe cardsharing dus.
Maar zoals gezegd wordt externe cardsharing op het forum niet besproken.;)

Het enige wat ik kan zeggen van de pm actie is sorry sorry sorry

IK heb vandaag weinig tijd dus ik duik(lees) er morgen wel even in

groeten daysleeper

Bedankt voor de uitleg.

Nu is het duidelijk, ik heb een prio lijst gedownload via CCcamcc en ik ben nu opzoek naar een recente lijst veel iemand ook een idee

groetjes daysleeper

Fijn te horen dat het nu duidelijk is. Het ziet er soms wat ingewikkeld uit maar als men het dan even een paar keer op het gemak heeft kunnen bekijken, dan begint het vanzelf wel te lukken.

V.w.b. het prio bestand.... Ik zou hier op het forum eens rondneuzen, in een van de CCcam topics staat volgens mij een redelijk up2date prio bestand wat Guardian er in gezet heeft.;)

ik heb twee kaarten.
nu wil ik dat de irdeto kaart voorrang krijgt op mijn seca kaart, hoe moet ik de prio lijst dan
aanpassen

ik denk zo
voorbeeld:
P: 0622:000000:07D4 0100:00006A:07D4 # CANAL DIGITAAL [RTL4]

Ja volgens mij ook en dan de seca kaart er uit laten of lager zetten in het rijtje.
Please correct me if I'm wrong.
Zeker weten doe ik het namelijk ook niet.;)

Welkom op Duck rened.
De 07D4 is een transport stream voor een transponder, iets van Sky UK in elk geval. Als hij in de prio lijst onder de ignore staat is dat om hem te blokken.

Als je iets anders wilt weten moet je even iets duidelijker uitleggen wat je met de vraag bedoeld.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan