Probleem Dreambox 500-S draadloos aansluiten

M

marcolory

Hallo,

Ik zoek ondersteuning voor het juist instellen van mijn (thuis)netwerk.

Ik wil n.l. mijn dreambox draadloos laten communiceren met het netwerk. hiervoor heb ik een TP-Link Wireless Acces Point gekocht.

Bekabeld werkt mijn dreambox prima.

mijn adsl modem/router herkent het nieuwe AP (door dchp wordt er

een IP toegewezen) De comminucatie tussen AP en dreambox werkt niet, wel als deze bekabeld wordt aangesloten.

het acces point heb ik geconfigureerd op wireless en de SSID met landcode is juist ingesteld. (zelfde SSID als van router/modem)

Het leek me niet zo moeilijk maar ik kom er niet uit.

Ik hoop dat iemand me kan helpen waarvoor bij voorbaat dank!

Marcolory

Hoi marcolory, welkom op het Satellite FUN Board !

Je wil graag je DM500S draadloos verbinden met je router, maar krijgt de communicatie tussen router en DM500S en vice versa niet voor mekaar.

Hiervoor gebruik je een AccessPoint van het merk TP-Link.

Als je de DM500S via een kabel met de router verbindt, dan werkt deze prima maar via het AP niet.

Het AP krijgt middels DHCP een IP toegewezen en word dus aan de draadloze kant opgenomen in het netwerk.

Je zegt ook dat communicatie tussen DM500S en AP niet werkt.

Dit alles wijst erop dat je AP de DHCP verzoeken van je DM500S niet doorstuurt naar je router.

Daarom kun je eens proberen om een IP adres (en de rest die er bij hoort) in te stellen die buiten je DHCP pool ligt.

Dus als je nu 192.168.0.10 - 192.168.0.50 als pool hebt ingesteld (40 te vergeven IP adressen dus), dan kun je je DM500S eens proberen op 192.168.0.100.

Als Gateway stel je je router in en ook voor DNS kun je je router instellen (dus niet het AP).

Eens zien of het dan wel wil werken.

Persoonlijk zou ik een AP geen dynamisch adres toe laten wijzen.

Die zou ik een vast IP geven zoals boven beschreven.

Laat even je bevindingen weten alhier.

Hoi Marcolory en welkom op Satellite Fun

Buiten de tips van Mas3, die ik overigens onderschrijf, heb ik nog een vraag.

Welke apparatuur gebruik je om de communicatie tussen Dreambox en de TPlink te laten plaatsvinden? De DM500 heeft immers geen ingebouwd draadloos netwerk. Gebruik je hiervoor een USB stick een ander apparaatje? Wat voor iets?

@ black tiger:

extra apparatuur??

De 500-S heeft toch een ingebouwde ethernet kaart?

deze heb ik aangesloten met een patchkabel aan de AP.

Die zorgt dan toch voor de communicatie tussen de 500-S en mijn modem/router?

Aha op die manier. Normaliter sluit je een AP aan op je netwerk, niet op je Dreambox.

Je gebruikt dus feitelijk nu het accespoint als draadloze netwerkkaart voor de Dreambox. In dat geval zul je vrijwel zeker je AP in bridgemode moeten zetten en niet in AP mode.

Want je AP moet nu een brug opzetten met het draadloze deel van je router. Dat is normaliter niet nodig omdat een AP op het netwerk zit met een kabel dus en zijn communicatie met de router via de kabel verloopt.

Nu heb je een draadloos naar draadloos gebeuren. Of dat ook wel tweeweg werkt weet ik niet, maar als dat al het geval is, zal het in AP mode vermoedelijk niet gaan werken, dan moet de AP in bridgemode.

Normaal is het dus:

router -> (kabel) AP .....(draadloos).... draadloze netwerkkaart

En nu router ......(draadloos).... AP ->(kabel) dreambox.

Hoi Black Tiger

Bedankt voor de info!

Ik ga e.e.a. even testen.

Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om een dreambox draadloos op het internet aan te sluiten ?

Heb de verkeerde hardware ? Je noemde usb-stick maar mijn 500-s heeft geen usb aansluiting... :S

De USB was maar een voorbeeld. Zoals gezegd kan het misschien op die wijze zoals je het nu gedaan hebt wel, vermits je de accespoint in bridgemode zet of repeatermode. Veel accespoints kunnen dat. Misschien is repeatermode (als jouw AP dat kan) zelfs nog beter om te gebruiken dan bridgemode.

Een usb heeft de 500 inderdaad niet. Maar er bestaan van die utp naar draadloos dingen volgens mij. Doch met een AP zou het ook moeten lukken dacht ik.

Hallo

sorry mijn late reaktie maar ik heb het probleem opgelost.

De TP-link in de CLIENT modus heeft de zaak geklaart.

De bridge mode werkte ook niet.

Ik hoefde alleen de SSID in te stellen en daarmee was de

verbinding een feit.

Dank voor de geboden hulp en het meedenken aan een oplossing.

Marcolory

Ja het beestje heeft soms een andere naam gekoppeld aan een andere funktie. Niet veel AP's hebben ook een client modus, vandaar dat dit niet in me op kwam

Goed dat je het gevonden hebt en bedankt voor de terugkoppeling, zo hebben anderen er ook iets aan!(Y)

V.w.b. ons meedenken... graag gedaan uiteraard! Daar is zo'n forum immers voor.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan