Probleem met de afstandsbediening

Z

zonnig

Ik heb een probleem met de afstandsbediening, oftewel de AB: Hij heeft het altijd goed gedaan, maar na anderhalf jaar moest ik steeds dichter bij de decoder staan om hem te kunnen bedienen. Nieuwe batterijen hadden geen verbetering. Vanaf vanavond doet hij helemaal niets meer, ook niet met nieuwe batterijen of de polen poetsen met een schuurpapiertje. En dat terwijl ik de AB voor heel veel functies nodig heb: Kijken wat er op de harde schijf opgenomen is en dergelijken. Het is een hele simpele vraag eigenlijk.
Ik hoop dat er iemand een oplossing voor weet, of wat een nieuwe gaat kosten.
Alvast van harte bedankt.
 
Ik ben vandaag bij de tv/audio-boer geweest: De AB was goed, het zit het in de ontvanger van de Topfield 4000 PVR. Voor mij een raadsel....
 
Je kunt simpel controleren of een afstandsbediening werkt neem een zwart wit camera houd de afstands bediening ervoor druk op een toets en je kunt op de monitor zien of de ir led het doet is in 9 van de 10 gevallen het probleem.
Als het in je ontvanger zit of de frequentie van de ab is verlopen dan heb je een probleem.
 
De AB is goed, die was getest. Volgens een vroegere collega die beroepsmatig veel audio en tv's repareert is het de voeding van de standby functie. Hij ziet geen kans om die na te kijken echter.
 
Een hele goede kennis heeft de top gerepareerd, alles weer spik-en-span!
 
zonnig;177411 zei:
Een hele goede kennis heeft de top gerepareerd, alles weer spik-en-span!

En wat was nou het probleem? Altijd leuk om dat ook even te kunnen lezen!
 
ik vermoed dat de kennis het ir oog vervangen heeft...

GR Fred.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan