Probleem met Dreambox500s

S

secherob

ik krijg geen zenders meer op mijn dreambox 500 s , ik heb gelesen dat q 72 een transistor dan defect zijn kan maar er staat niet bij of het een npn of pnp of mosfeet is weet jij dat .

bedankt

Hoi secherob, welkom op het Satellite FUN Board !

Q72 is een FDN358.

Dat is een FET in SMD vorm.

Deze schakelt de LNB spanning en dat kan dus verklaren waarom je niets zou ontvangen.

Test voor je begint wel eerst even of je spanning hebt voor dat ding, moet 12 volt zijn.

Voor Q72 zit zekering F70, dus die kan ook defect zijn.

Na Q72 zit de schakeling die 13 0f 18 volt maakt en daarna komt weer de schakeling die er eventueel 22KHz op zet.

Dat zijn dus allemaal mogelijke oorzaken van je defect.

Meten = weten.

Laat even weten als je je probleem hebt opgelost (of niet).

Hi Black Tiger

bedankt voor je snelle antwoord , ik heb alles gemeten de spanningen zijn er op q 72, maar ik heb geen 14 18 volt op de tuner uitgang .Let niet op mijn fouten want ik heb niet in nederland op school gezeten ofwel ik al 25 jaar nederlander ben volgens mijn passpoort ik kom uit keulen ,maar ik heb hier bij nokia gewerkt in eindhoven als ik een schema had was ik er al lang uit maar helaas .

Laatst bewerkt:
Hi Black Tiger bedankt voor je snelle antwoord
Bedankt voor het bedankje, maar die eer is niet aan mij, Mas3 gaf je antwoord.:biggrin:

Bedankt voor het bedankje' date=' maar die eer is niet aan mij, Mas3 gaf je antwoord.:biggrin:[/quote']
Hi Tiger

het is wel gelukt met de reparatie van die dreambox500 het was die q72 ,en bei een andere box ook 500 s was die diode war 14 18 volt aan ziet defect die doet het ook weer.

Ik hen een tijdje voor dat duitse zebradem board die dbox 2 gerepareert als de bootloader defect was ik heb zo een programmer war je zo van alles met programeren kunt maar daar ben ik mee gestopt .Als je maar iets hebt om te programeren dreambox off zo dan weet je het ik zolder die chip met hete lucht eraf en prog hem opnieuw ik heb sowat van alle dreamboxen de soft voor in die flash chip.

Groetjes Robert Eindhoven

Hartstikke mooi, fijn om te horen dat je hem weer aan de praat gekregen hebt. En als er eens dream problemen zijn waarbij iets geprogrammeerd moet worden zal ik zeker aan je denken, thanks!

En Mas3 bedankt uiteraard voor het bieden van de juiste oplossing!;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan