Probleem met ontvangst

K

klimmer

Ik heb gisteren een nieuw duo block laten plaatsen met 4 aansluitingen.

Ik kan nu ontvangen op mijn Strong SRT8000 Canal Digitaal en op mijn andere DM500S de ingeladen kanalen. Maar het probleem is nu dat ik de Astra 19E en 23E niet meer kan ontvangen of het is de een of dan de ander.

Ik moet de boeketten steeds omschakelen. Als ik 19E heb openstaan dan is de Ber op 0 dus beeld, maar schakel ik nu naar 23E dan is de Ber gevuld en dus geen beeld. Schakel ik andersom dan is de vulling omgekeerd.

Deze week krijg ik een 2e DM500S vandaar dat ik een heb laten plaatsen met 4 aansluitingen.

Wat kan hier het probleem zijn? Toen het duo LNB er nog op zat had ik het probleem niet.

Ofwel je nieuwe Duo met 4 uitgangen is defect, ofwel bij het plaatsen is er iets bewogen aan de schotel of LNB waardoor een en ander niet meer optimaal afgesteld staat.

Dat zijn feitelijk de enige mogelijkheden die er zijn. Met name als je die blok hebt laten plaatsen door een bedrijf zou ik dat bedrijf terug laten komen om het fatsoenlijk af te stellen.

Het is ofwel diseqc B = Astra 19.2 en diseqc A = Astra 23,5 ofwel het is omgekeerd.

Maar als je bij dezelfde lnb (dus bijv. lnb 1) de BER blijft houden, dan staat die toch echt niet goed afgesteld. Of de lnb is defect.

Maar op de Strong SRT 8000 hier heb ik Canal Digitaal op staan ontvang ik wel bij de satellieten.

Je moet je DM500 nog instellen op je nieuwe lnb er zit in een Duo lnb een switch ingebouwd die instellen zoals door BT al geschreven is.

Je Strong staat wel ingesteld dus gewoon beeld.

Dus Astra1 19.2 oost op Disq A

En Astra3 23.5 oost op Disq B

En dan eens kijken of je signaal krijgt zonder ber.

Ik denk dat de ontvanger stuk is. Ber is 0 en er komt geen beeld ook op andere zenders van 23E niet.

Ook met omgekeerde instellingen geprobeerd?

Dus in de Dreambox de Astra 23,5 op A en de 19.2 op B?

Klimmer,

Je hebt PM

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan