Problemen met de Dreambox 500

C

chrisjan

Mijn dreambox 500 geeft geen "groen" led-lichtje mee en blijft dus op rrod staan...toch krijg ik het kleuren aanvangs GPJ-beeld te zien maar vervolgens een "vastgelopen NED1-kanaal" in het zwart-wit .Wat ik ook maar probeer te doen met de "remote-control"...niks lukt..Zou ik eventueel met een "nul-modemkabel" die dreambox niet "rebooten of resetten?...Wie kan mij helpen?...

1000 x thanks!

Van stroom af halen?

Even wachten, daarna stroom er weer op...

Mocht dm, weer normaal starten, wellicht alle instellingen weer terug naar fabrieks instellingen terug zetten..

Ik heb het ook wel eens, lijkt net dat dm gewoon vast ofzo..

komt niet vaak voor moet ik zeggen, maar ik draai dan ook met darkstar nabilo image...

Thanks, maar dat heb ik reeds meerdere malen gedaan...maar hij reageert gewoonweg niet op gelijk welke toetsbehandeling...dus hij zit VAST denk ik...NIETS reageert er en het beeld blijft dus staan...

En als je de antennekabel er uit haalt, start ie dan wel door ?

Misschien heb je wel een probleem (zoals water) in de kabel of LNB.

En mocht het dat niet zijn, dan inderdaad proberen met de seriele nullmodemmkabel de firmware er opnieuw op te flashen.

Ik denk dat het ook te maken heeft met "roest" want die decoder heeft aan de spaanse kust op een appartement gestaan en heeft wellicht te maken met een probleem van vochtigheid...? maar goed dus even nieuwe firmwire insteken ..;en waar te vinden?...

Thanks

maar goed dus even nieuwe firmwire insteken ..;en waar te vinden?...
Thanks
Kijk hier even in de downloads. ;)

Hoi Chrisjan,

Ik heb wel eens zo een soortelijk probleem voor iemand opgelost.

Flash hem eerst met de originele DB image, daarna reset je hem naar de fabrieksinstellingen en daarna kan je hem weer flashen met de image die je zelf wilt, daarna zou het weer als vanouds moeten werken.

Het komt namelijk wel eens voor dat ook na het flashen met Gemini of andere software het zelfde probleem bijft geven als je niet eerst de originele sw erin zet en naar fabrieksinstellingen terugzet.

Groet,

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan