Problemen met netwerkverbinding

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Je hebt van die mensen die altijd weer een probleem hebben met hun hobby, helaas ben ik er 1 van, maar goed problemen zijn er om op te lossen dus ik hoop deze ook.

Ik heb een DM 7020 en draai met gemini 4.6

Alles stond goed tot gisteren, (vandaag is er niets aan veranderd) maar sinds vandaag heb ik een probleem met mijn netwerkverbinding. Ik kan met DCC enz. gewoon naar de box, alleen ik kan niet meer iets downloaden van de gemini server. De box kan dan de hostname niet vinden.

Ga ik naar comm. instelling en de gele ab. knop (test). Dan krijg ik een probleem te zien in de nameserver en gateway. Echter het adres (de instelling) kloppen gewoon.

DHCP staat uit

Netwerk staat ingschakeld

Iemand misschien idee wat er fout gaat?

:sad:

Nr.10

De nameserver kun je omzeilen door naar een IP adres te surfen in plaats van naar een URL.

De gateway is je router.

Die zou gewoon goed moeten zijn als het IP klopt.

Misschien moet je die router eens uit en weer inschakelen (ff de stroom eraf), dat wil wel eens helpen bij onverklaarbare problemen.

Voor de DNS kun je meestal volstaan met het adres van je router, maar je mag ook een extern IP adres opgeven.

[noparse]Voor het geval je dit niet wist: de DNS zoekt van een URL ( www.ditiseenurl.nl ), het bijbehorende IP nummer op, zodat je pc (ofzo) bij het juiste adres aanklopt.[/noparse]

Maar als je het IP adres al weet, heb je in principe dus geen DNS nodig.

Zo kun je dus de DNS van je provider opgeven, maar ook een andere zoals bijvoorbeeld OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220 .

Voor Open DNS moet je wel een gratizzz account aanmaken.

Het addertje onder het OpenDNS grazzz is dat je een reclame te zien krijgt in geval van een niet bestaande URL.

Je kunt zo in ieder geval proberen om je probleem te omzeilen.

Als je met zo'n alternatieve DNS wel aan de slag kunt, doet je router schijnbaar iets niet goed.

Je kunt dit testen door een paar bekende sites te pingen vanaf je box via een telnet verbinding.

Dat pingen kun je doen door eerst de URL in te typen, en het dan nog een keer te proberen maar dan met het IP adres.

Wanneer je nog steeds een DNS probleem hebt, zie je dat voorbij komen tijdens het pingen.

Want je ziet normalerwijze dat de URL eerst opgezocht word middels de DNS, en als dat niet lukt zie je ook een bijbehorende foutmelding.

Alleen neem ik aan dat je PC het wel normaal doet (of heb je daar een andere DNS ingesteld als in je box ?) dus een probleem in de router zou dan wel opmerkelijk zijn.

Anders dus een probleem in je box.

Bedankt voor je snelle reactie en oplossing.

Het probleem was al snel opgelost nadat ik de router even had uitgeschakeld.

Raar dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Waarschijnlijk omdat ik gewoon met DCC kon werken.

In ieder geval bedankt ook voor de andere tips.

;)

Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan