Problemen met updaten van Canal Digitaal kaartje

J

JoostA

Ik bemerkte vanavond dat ik op de Canal Digitaal zenders geen beeld kreeg.

Dat is iets wat je wel vaker tegenkomt als je je satelliet ontvanger niet al te vaak aanzet. Je keys worden dan niet geupdated en het beeld blijft zwart.

In mijn geval is er zeker geen sprake van "te weinig aanzetten". Bij gebrek aan kabel staat de satelliet ontvanger erg regelmatig aan (ook op radio).

Bij Satnerds zag ik toevallig dat het kennelijk een probleem is waar heel wat meer mensen tegen aan zouden zijn gelopen. Zij melden dat je het kaartje het beste via internet of per SMS kunt updaten (voor beide opties: zie http://www.canaldigitaal.nl). Ben benieuwd of iedereen het probleem op deze manier oplost. Bij mij is dat tot dusverre nog niet het geval. En dat zou dan toch op een flink technisch probleem duiden. Ook niet zo heel fijn dat er een compleet pakket zenders uit ligt trouwens (basis-pakket in mijn geval).

 
Laatst bewerkt:
Wat af en toe nog wel eens wil helpen is op een Nederlandse zender gaan staan dan naar een Duitse FTA zender een seconde of 20 dan terug naar je NL zender.

Soms heb je dan ineens beeld vermoedelijk blijft de update hangen en gaat dan pas de kaart in.

 
Er zijn op t moment nogal veel meldingen van uitval van de kaartjes.

Wanneer je per 01-07 geen beeld meer hebt, dan heb je vorige maand (begin juni dus) geen update gehad.

de updates gelden namelijk normalerwijze voor de komende maand en de maand daarna.

Op die manier kun je dus eens een paar weken op vakantie zijn, zonder dat het problematisch hoeft te zijn dat je dan geen signaaltje ontvangt.

Volgens mij stuurt CDS geen reguliere signaaltjes op zondagen (of in het weekend), maar de eerst volgende werkdag daarna.

Morgen is dus waarschijnlijk iedereen weer aan de beurt voor een update voor de maand Augustus (!).

Omdat je kaartje nu verlopen is (denkt ie) zal ie het reguliere signaaltje waarschijnlijk ook niet ontvangen en dus ook niet spontaan open gaan.

Wellicht is het CDS inmiddels ook opgevallen dat er iets fout is gegaan en sturen ze alle geldige kaartjes alsnog een (niet regulier) signaaltje.

Maar das wel wat optimistisch gezien de service gerichtheid bij deze club..

 
Er zijn op t moment nogal veel meldingen van uitval van de kaartjes.Wanneer je per 01-07 geen beeld meer hebt, dan heb je vorige maand (begin juni dus) geen update gehad.

de updates gelden namelijk normalerwijze voor de komende maand en de maand daarna. (...)
Nou, hij is actueel tot.... 30 juni ! En heeft dus vast ergens een update gemist. Maar hoe *dat* mogelijk is, ontgaat me even. Ik ben van woensdag vorige week tot maandag even weggeweest (Rome), verder staat de sat-ontvanger toch echt iedere dag aan. Zij het dat ik zelden naar SBS 6 kijk (waar je bij her-activatie nu juist wel moet afstemmen). Maar daar mag het niet aan liggen.

Wat erger is: ik heb nou juist aan het begin van de maand een ander kaartje geactiveerd dat alleen Nederland 1,2 en 3 laat zien. Daar kijk ik erg weinig naar (het zit een CanalDigitaal goedgekeurde Philips ontvanger, en die *wil* je gewoonweg niet vaak gebruiken...). En wat dacht je: dat rottige kaartje is gewoon tot augustus opgewaardeerd. Dus Ned. 1, 2 en 3 kan ik nog wel bekijken.

Ik denk inderdaad dat CanalDigitaal pas morgen updates gaat rondsturen, eerder hebben ze nog niet in de gaten wat er aan de hand is (maar daar ga ik ze in ieder geval een beetje bij helpen !). Het beeld blijft tot dan toe zwart.

 
Na tweemaal tevergeefs via de website van CanalDigitaal geprobeerd te hebben te updaten (dat kost dus minimaal 1 uur wachttijd), toch maar eens even de optie "per SMS updaten" geprobeerd. En ziedaar, toeval of niet: binnen 15 minuten beeld.

Voor degenen die ook niks te zien krijgen allicht het proberen waard.

 
Iedere zender is geschikt, indien ze worden uitgezonden op een nl transponder. Dus 12343H, 12515H, 12574H en 12669V. Zelfs op bvn komen de updates gewoon binnen.

 
Dat wou ik ook al zeggen want ik update meestal op Ned2 of RTL4 ofzo.

 
Inmiddels zijn de problemen bekend bij CDS en hebben ze de eerste tien zenders FTA gezet.

Het kan haast niet anders dan dat het met de moeizame updates te maken heeft.:banaan:

 
Ik heb vandaag met iemand bij de CDS "helpdesk" gesproken.

Daar wist men mij te bevestigen dat er "iets" fout gegaan is en dat inmiddels alle kaartjes een nieuwe update gestuurd is.

In principe is dit (volgens mij) niet mogelijk, en zou het dan dus gaan om een heractivatie (das dus echt wat anders) aan hun hele klantenbestand.

 
Iedere zender is geschikt' date=' indien ze worden uitgezonden op een nl transponder. Dus 12343H, 12515H, 12574H en 12669V. Zelfs op bvn komen de updates gewoon binnen.[/quote']
Je hebt vast gelijk, want ik kijk nooit naar SBS 6 (dat is toch die zender die een film rustig een half uur onderbreekt voor "Hart van Nederland?).

Niettemin wordt mijn kaartje wel altijd geupdated. Echter op de CDS site staat dat je bij her-activitatie hier op moet gaan staan. Het is misschien de transponder voor de "moeilijke"of "speciale" gevallen. Kortom: voor het geval er een speciale puls voor een individueel kaartje moet worden gestuurd dat niet in de grote hoop is meegegaan.
 
Nee hoor.

De vermelding van die transponder is vrij willekeurig.

De transponder zelf is juist wat minder, das te zien als je er met wat apparatuur aan gaat meten.

Als 'ie daarmee aankomt, moet het altijd goed gaan.

 
Ik weet niet of het bij elke ontvanger een probleem gegeven heeft.

In mijn deambox was mijn kaart geupdated.

Bij mijn zuster echter niet.

Ook na een update via internet kwam de update niet.

Zij gebruikt een CI van Canal Digitaal.

Nadat ik op haar ontvanger haar kaart in een Magic Module gestoken had kwam de update.

Tussen deze akties zat een paar uur.

Ik heb hierna wel haar module geupdated.

Eerder heeft ze een keer een melding gehad dat haar ontvanger een update uitvoerde. Of dit van de CI was, wiste ze niet.

Misschien heeft dit er iets mee te maken.

 
wij hebben sinds afgelopen zondag al geen beeld meer en staat er ook tot 30-06-2007.

Meerdere malen gebeld met CD en steeds stuurden zij een signaal die maar niet aankwam en nu gisterenavond werd er gezegd dat ze niet wisten wanneer dit opgelost zou zijn.weet je waar ik zo van baal dat je ze geen mail kunt sturen alleen schrijven of bellen wat een vermogen kost na zoveel telefoontjes.Weet iemand een andere oplossing?

 
Dan ben ik bang dat je ontvanger het aktivatie signaal niet wil slikken, als je een paar keer gebeld hebt en ze sturen een signaal dan zou het moeten werken als hij op een Nederlandse zender staat.

De snelste manier is dan even bij je satboer of een kennis met een goedgekeurde CDS ontvanger de kaart even op laten daten.

En dan moet je eens zeggen waar de kaart nu in zit welke ontvanger of ci module.

 
Ben ik helemaal met aart44 eens.

Daarom had ik het hierboven ook over reguliere en niet reguliere signaaltjes .

De reguliere signalen zijn die, die je elke maand weer toestaan om de volgende maand ook te kijken.

De niet reguliere signalen zijn die, die een "afgesloten" kaart weer ontsluiten oftewel heractiveren.

Er zijn enkele (niet officieel goedgekeurde) ontvangers die dergelijke activatie signalen niet schijnen te snappen en dan moet je dus doen wat aart44 al zei..

 
weet iemand of je de module van een zogenoemde nietgoedgekeurde ontvanger kunt vervangen door een andere module.zodat je niet een andere ontvanger hoeft aan te schaffen

 
Bij een niet goedgekeurde ontvanger is er een keuze uit twee mogelijkheden.

De ene is dat je er een CI decoder-module in kunt stoppen, waarin je dan weer een kaart kunt stoppen (in de module dus).

De andere is dat er een vaste decoder (dus geen module) is ingebouwd.

Deze zijn dan herkenbaar aan het feit dat je je kaart rechtstreeks in de ontvanger stopt.

De meeste van dergelijke ontvangers kun je niet voorzien van een andere decoder.

De meeste, want sommigen daarvan kun je fysiek niet voorzien van een andere decoder, maar wel van andere software.

Dat komt dan weer bijna op hetzelfde neer.

Maar daarmee is dan nog lang niet gezegd dat je probleem opgelost zal zijn.

En het vervangen van de software is niet zonder risico's, zeker als je je nog nooit met deze materie hebt bezig gehouden.

Over de ID Digital ontvanger kan ik je niets vertellen.

 
wij hebben trouwens een ID DIGITAL ontvanger
Die komt uit de Humax fabriek en is er in verschillende type nummers meestal met één ci slot of FTA en uiteraard kun je de ci module vervangen.

De Humax zelf is een moeilijke ontvanger met ci modules en herkent modules vaak niet of niet goed, als de ID Digital ook die streken heeft weet ik niet.

Dus als je iets anders wil kopen neem je ontvanger mee naar je satdealer of vraag of de module om te ruilen is als hij niet werkt.

Maar nu weten we nog niet welke module er nu inzit?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan