"internet explorer werkt niet meer"

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Toch even een vraag, want sinds een tijdje als ik lekker aan het surfen ben, of films ( trailers) of videoclips aan het bekijken ben, dan krijg ik met regelmaat een melding dat internet explorer niet meer werkt, en afgesloten moet worden??

Ik heb al diverse dingen geprobeerd om dit probleem op te lossen, zoals de zgn 'microsoft Fixit" dit werkt even maar dan komt de melding weer terug, en lig je er weer uit???

Ik weet even niet waar het aan ligt, invoegtoepassingen wellicht, of wat je tegenwoordig meer voor meldingen krijgt als je een website bezoekt?

Op dit moment ben ik meer en meer aan het werken met Firefox, waar ik dit probleem natuurlijk niet heb, maar ik zou graag weten wat het probleem is met Explorer...

iemand misschien de oplossing/antwoord?

 
Tja daar is helaas geen peil op te trekken. Dat is zo'n algemene melding dat je hieruit geen oorzaak kunt achterhalen. Dan moet je echt eerst gaan onderzoeken waarom internet explorer deze melding geeft.

En die melding geeft hij dus helaas niet in jouw geval. Maar met een beetje geluk kun je toch een foutcode opsporen in de systeemlogboeken als zoiets gebeurt. Soms kan men daarmee verder.

Het kan vanalles zijn, van invoegtoepassingen tot en met spyware/malware.

Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt op Firefox, IE deed op een gegeven moment gewoon te vaak te raar, ook bij normale sites als Facebook bijv. Waar je echt een duidelijk merkbaar snelheidsverschil merkt, met name bij langzamere computers en laptops.

IE is gewoon een minder goed geprogrammeerde browser met alle nadelen van dien.

 
Tja, en daarom ben ik dus stilletjes aan meer en meer Firefox aan het gebruiken.

Ik moet alleen nog wat instellingen aan zien te passen, want met downloaden geef ik graag aan waar het bestand naar toe gaat, en ik moet nog even uit zien te vogelen hoe en of Firefox samen kan werken met Sabnzbd, want die blijft zich openen met Explorer.

 
Heb je Firefox wel als default browser ingesteld? Anders zou dat de oorzaak kunnen zijn dat SABNZBD zich met IE blijft openen.

Met Firefox de downloadlocatie instellen is makkelijk.

Extra -> opties en dan tabblad Algemeen. Daar kun je een locatie kiezen of je kunt aangeven dat hij elke keer vraagt waar je de download naar toe wilt hebben.

 
Ja ik dacht het wel, dat ik hem op default heb staan, maar om 1 of andere reden is Firefox nog niet de standaardwebbrowser.

Maar er is iets wat ik nog niet zie, en even niet weet hoe te doen: Bij Explorer staat het emailprogramma er ook gewoon bij in de werkbalk, maar die zie ik bij Firefox niet, het zal wel een simpele instelling zijn, maar ik weet even niet de welke.

Het valt me trouwens ook op dat als ik via Explorer met Sabnzbd download ik tegenwoordig niet meer zie wat de snelheid is, en wat er al gedownload is, en via Firefox wordt dat wel weergegeven...

Volgens mij zijn het toch weer de veranderingen die met de OS te maken hebben ( Windows 8.1 ) want daar zitten meer "addertjes"...

Voorbeeld: Newsbinpro heeft bij mij onder XP en W7 altijd goed gewerkt, ondanks dat het een versie was met een Crack, maar bij W8 wil dit niet meer lukken.

 
Misschien heb je een nieuwere versie van Newsbin Pro nodig om onder win 8 te kunnen werken.

De reden dat FF nog niet je standaard browser is, zou kunnen als je nadien nog eens IE open getrokken hebt, dan wil die weer standaard browser worden. Dus feitelijk moet je die vraag in IE uitschakelen, dan Firefox starten en hem standaardbrowser maken.

Dat met die email heeft ermee te maken dat je de email van windows gebruikt vermoedelijk. Firefox is van Mozilla en die hebben hun eigen email programma, namelijk thunderbird.

Maar het is wel te maken, bijv. door deze addon te gebruiken:

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/send-link-in-context-menu/

Of deze:

http://webdesigns.ms11.net/getmail.html

Je kunt ook gewoon in Firefox op "Bestand" en dan "koppeling emailen" gebruiken, alleen moet je dan wel de link uit de mail halen voordat je gaat mailen.

Mocht je "bestand" niet zien moet je even boven in de balk de rechter muisknop gebruiken en dan Menubalk aanvinken.

 
Pfoeh, moet hier toch eens even op mijn gemak voor gaan zitten!

Er werkt steeds meer niet goed onder internet explorer, ze zij flink aan het prutsten!

Bij mijn bankzaken is er ook 1 en ander veranderd, en ik kan via Explorer niet meer internetbankieren op de normale manier, maar via Firefox wel.

Na 1 telefoontje met de bank kreeg ik te horen doe een "Ctrl + f5 " en verrek ik kon weer inloggen...

Ook mijn wederhelft had iets, ze kon geen Landleven meer spelen op Hyves, onder Explorer kan er niet meer ingelogt worden en onder Firefox wel.

Ik probeer dus dus "Ctrl + F5" en jahoor het werkt???

De reden van de vraagtekens, wat zijn ze toch allemaal weer aan het doen?

 
Nou.... "ze" zijn niets aan het doen. Ik heb er geen problemen mee. Maar als jij steeds ctrl-F5 moeten doen, dan blijkt dat bij jou de cache niet of niet goed ververst wordt. Heb je al eens naar de cache instellingen gekeken?

Ik heb daar meteen al een eind aan gemaakt door gewoon telkens de pagina's opnieuw te laten inladen, dan heb je dat probleem ook niet.

Dat gaat als volgt (in elk geval t/m windows 7):

1.) Sluit alle browser vensters

2.) Ga naar je configuratiescherm en dan kies je internet opties

3.) Klik in het tabblad Algemeen bij Browsegeschiedenis op "instellingen".

4.) Standaard staat het bolletje daar op Automatisch, misschien staat het bij jou op "nooit". Zet dat gewoon op "Elke keer als ik de webpagina bezoek".

5.) Klik op toepassen en dan OK

Daarna kun je de browser starten en zou je van dat probleem af moeten zijn. Kan wel zijn dat hij iets langzamer werkt omdat hij dan geen pagina's meer gauw uit de cache laadt. Maar je krijgt dan wel steeds de juiste pagina in elk geval.

Ik werk al sinds windows 95 op die manier, werkt perfekt. En nu al sinds langere tijd over op Firefox, werkt tegenwoordig beter, behalve een enkele site.

 
BT, ik heb geprobeerd wat jij als voorbeeld gaf, maar het werkt niet.

Maar toch bedankt voor het meedenken. ;)

 
Dus zelfs als je het zet op "Elke keer als ik een webpagina bezoek" blijft het probleem en verdwjint het als je ctrl-F5 doet?

Is toch een cache probleem. Misschien IE dan eens uninstallen, dan heb je weer versie 7. Dan CCcleaner laten draaien, daarna IE 8 weer installeren en zien of het dan over is.

Als je op XP zit tenminste.

 
Ik zit nog steeds op W8, dus de versie van IE is ook hoger. ;)

 
Ik wist niet zeker of je het over die pc had of over een andere.

Volgens mij kun je in W8 ook 1 versie IE uninstalleren. Maar je weet hoe ik over W8 en ook over IE denk dus tja... ik ben bang dat ik verder weinig voor je kan doen.

 
Maakt niets uit BT, het zal ooit wel weer goed komen. ;)

 
Dat lijtk me ook. En mocht dat niet het geval zijn blijf je toch gewoon bij de alternatieve browsers.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan