"ombouwen MM 9500

J

jochembergman

Ïk heb enige tijd geleden een mm9500 gekregen. Nu lees ik op diverse fora dat deze gemodificeerd kan worden. Echter heb je daar blijkbaar bepaalde hardware voor nodig.

Zijn er nog mensen in de omgeving van mijn woonplaats Doetinchem, die mij daar mee kunnen helpen?

Bij voorbaat dank voor de eventuele reactie.

Jochem

 
Laatst bewerkt:
Hoi jochembergman, welkom op het Satellite FUN Board !

Je kunt ook ons forum lezen dat je ontvanger gemodificeerd kan worden, en alle software daarvoor is hier ook te vinden (in downloads, aan de rechterzijde van je scherm).

Voor een ontvanger waar nog geen alternatieve software inzit, heb je inderdaad een BDM interface nodig.

Wanneer er wel een alternatieve software inzit, heb je die interface alleen nog nodig als het echt helemaal fout gegaan is en de ontvanger niet meer op kan starten.

Wanneer je de stekker uit het stopcontact haalt, en even later (niet al te snel, wacht een paar seconden) er weer instopt, zie je wat opmerkingen op het schermpje van je ontvanger voorbij komen.

Noteer dat eens en laat dat ons weten, dan kunnen we zien of je ontvanger echt nog de originele software heeft en de BDM interface inderdaad noodzakelijk is.

Wanneer je iets ziet dat begint met MC (MultiChoice = NL) of BD (BetaDigital = DE), dan is zeker dat je de interface nodig hebt.

Ik heb zo'n interface (al een tijdje niet meer gebruikt) maar ik zit iets te ver uit je buurt om je "even" te helpen daarmee.

 
Hallo MAS3,

Dank je voor je reactie.

Bij het opstarten komen de volgende gegevens te voorschijn:

B2 006bMC

Selftest

C+ 2.4

France (wellicht een zender)

Vr. groet

Jochem

 
Ok.

Je hebt inderdaad de originele canal plus firmware en bootloader in het apparaat.

Het is niet de laatste versie (dat was 2.5 volgens mij en jij hebt 2.4)

De BDM interface is dus ook noodzakelijk om aan de gang te kunnen met alternatieve firmware.

 
Ok

Dan wacht ik nog maar een tijdje; wellicht reageert er nog iemand uit mijn omgeving met zo'n interface.

Bedankt voor je moeite.

Vr. groet

Jochem

 
Nijmegen is waarschijnlijk ook een paar bruggen te ver :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag Trust,

Ja dat is me wel te ver.

Bedankt voor je aanbod.

Vr. groet

Jochem

 
Gewoon even voor de nieuwsgierigheid.... waarvoor wil je de ontvanger gaan gebruiken? Gewoon als FTA ontvanger?

 
Hallo Black Tiger,

Ja in feite wel; ik zou er graag wat mee experimenteren. Maar gezien je reactie rijst bij mij de vraag: zijn er nog andere gebruiksmogelijkheden?

Vr. groet,

Jochem

 
Er zijn mensen die de ontvanger hebben weten te modificeren zodat ze er met een seca kaart naar konden kijken, zelfs seca2.

Of dat ook met seca3 gaat werken is me niet bekend, noch hoe deze ombouw dan precies zou moeten.

Het had wellicht gekund dat dit je bedoeling was.

Verder heeft Canal Digitaal medegedeeld dat ze irdeto 2 gaan uitfaseren dit jaar, dus mijn vraag was ook bedoeld, voor als je nog een irdeto 2 kaart zou willen gaan aanschaffen (hetgeen alleen nog 2de hands kan en dan met een contractovername) dat je daar dan even op zou moeten letten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan