radio streams

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.409
Waarderingsscore
312
Punten
83
Locatie
grunn
ben even aan het rommelen met een framboos pi en het valt nog niet mee om streams te vinden voor radio
tot ik dit tegen kwam.


voor de geregistreerden onder ons
 
Werkt Tunein nog niet op de Raspberry pi?
 
Werkt Tunein nog niet op de Raspberry pi?
geen id
vind tune in nu ook niet zo geweldig, heb hem op mijn foon maar gebruik het eigenlijk nooit meer.

kan bij deze (moode) in ieder geval de streams er handmatig in zetten die ik graag wil en kan op mijn nas de muziek map aanspreken.

scheelt weer een paar kwh met radio luisteren.
kan de vu in standby blijven en de tv uit om te zappen.
dit in combi met pi laat het toe dat je het kunt besturen via welk device dan ook mits ding maar aan je netwerk hangt
 
scheelt weer een paar kwh met radio luisteren.
Waar komt het geluid dan uit?
.
Voor radio muziek gebruik ik ren google nedt audio. Mono dat dan weer wel maar een geluidje microfoontje uit en een mini nest voor onzinnige vragen.

Met home assist op qnap nas stuur ik een mediaplayer naar een vaste zender of ik schreeuw hey google stream.......naar Nest

Heb ooit ook een RPI gehad maar vond het maar gepruts.
 
Laatst bewerkt:
Het geluid komt uit mijn zeer goede maar oude installatie die geen digitale ontvangst heeft.
Nu pak ik het signaal via de vu en dan de eindtrappen in en moet ik een bril zoeken om op dat kleine schermpje te kijken waar ik heen moet dus in de praktijk is dat tv aan.
Met dit kan ik webbased aansturen en kan op de netwerk komen om muziek te krijgen.
Dit kan uiteraard ook met de vu maar die is weer lastig te sturen op een wissie wassie foon , lees teveel op een klein schermpje.
En een beetje rommelen met een voor mij ander fenomeen is ook wel eens leuk.
 
vind tune in nu ook niet zo geweldig, heb hem op mijn foon maar gebruik het eigenlijk nooit meer.
Ik gebruik Tunein alleen op mijn Denon receiver en op mijn autoradio (via Android auto van mijn smartphone). Zelf ben ik daar goed over te spreken.
 
Wij hebben geen Android auto radio en spul thuis is nog puur analoog.
Dat apparatuur is bijna 30 jaar maar ben niet van plan om daar nieuw voor aan te schaffen om maar mee te kunnen doen met digitale ontvangst techniek voor radio signalen.
Zeker niet als ik naar de kwaliteit van huidige eind trappen bekijk en de bij komende kosten om dit aan te schaffen.
Ben je een paar duizend pleurie verder om.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Accuphase E-406V versterker welke uit 1999 stamt met daaraan een paar B&W 803D speakers, die dingen gaan nooit de deur uit en zal never nooit voor iets digitaals worden vervangen maar ik ben toch wel overstag gegaan door een NAIM Unity ATOM te gaan gebruiken voor het digitale gedoe, ik ben wat dat betreft echt een analoog liefhebber.
Het ding kan werkelijk alles aan, is voorzien van een meer dan uitstekende DAC, heeft iRadio aan boord en kan overweg met Tidal, Spotify en noem maar op, het klinkt als een klok en is makkelijk te bedienen maar ik snap echt wel dat dit niet voor iedereen is weggelegd..... Het kost inderdaad een 'paar centen' maar dan heb je ook wat.
 
Die paar centen voor aanschaf zou je nog bij elkaar kunnen schrapen heb zelf alleen een ander probleem.
Mijn apparatuur staat in een opmaat eigenbouw kast in een oude deur opening.
Daarin heb ik 19" breed en ongeveer een meter hoog en die is nu al vol.
Dus waar laat je dat weer?
Verder de kamer in bouwen zou een optie zijn maar dan zal ik eerst vrijgezellig moeten zijn..lol
 
Ik kreeg gisteren opmerkingen van de visite over het formaat van mijn B&W's, ze zijn inderdaad 'iets' aan de grote kant maar er komt dan ook groots geluid uit, dat kost nu eenmaal wat ruimte maar je kunt daar dan ook optimaal van genieten, dat is toch ook wat waard?
Overigens heb ik makkelijk praten, ik heb niemand (meer) die er iets over kan zeggen, sinds vier jaar ben ik weduwnaar en veranderd mijn huis steeds meer in een mancave ;)
 
Ik kreeg gisteren opmerkingen van de visite over het formaat van mijn B&W's
Een B&W is ook geen box maar een meubelstuk. En die mag gezien worden ;)
En zowel de drivers als de filters verdienen een riante behuizing zodat het geluid klinkt zoals het is bedoeld.
 
Ik kreeg gisteren opmerkingen van de visite over het formaat van mijn B&W's,
zolang ze alleen maar opmerkingen maken over de B&W's is het toch goed?
gewoon jaloers dat ze zelf formaat boeken plankje hebben met idem geluid;)

ben zelf jaren bezig geweest om dit zo bij elkaar te sprokkelen.
NAIM Unity ATOM
die heb ik ff opgezocht
@Tech
das geen "paar centen" meer daar koop ik een auto voor lol
denk dat dat ook een beetje het dingetje is.
wat moet je aanschaffen en wat doet dat met de rest van je oudere apperatuur.
in mijn geval mis ik eigenlijk alleen de oude analoge fm die afgeschakeld is door ziggo en dan kun je wel weer een kantelmast in elkaar gaan lassen en plaatsen maarja dat is ook weer zo wat en dat hebben we wel gezien.
dit in combi met de energie rekening en eens stoeien met iets anders wat me eigenlijk "in de handen" viel omdat iemand anders de pi weg wou gooien was voor mij een reden om me weer eens te verdiepen in totaal iets anders.
de pc's , schotel ontvangers, dingen met een verbrandings motor, huis tuin en keuken installaties kennen we nu wel zo langzamerhand.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan