Rare problemen met een 800 se clone

R

Remko

Hallo,

ik heb sinds kort een DM 800 HD se clone (daar kwam ik helaas pas te laat achter...) waar een originele Sim Kaart in zit (vandaar dat ik het ook pas te laat merkte). Nu heb ik het probleem dat de box vaak een tijd loopt zonder problemen, maar dan in een keer of een "green screen" laat zien, of gewoon vastzit. Alleen uit-aan zetten werkt dan nog.

Op dit moment staat de originele released OE 1.6 van Dream erop, maar ik krijg de box helaas niet stabiel aan het lopen. Ik heb al een andere voeding geprobeerd omdat ik las dat er daar nog wel eens wat problemen mee zijn, maar helaas...geen verschil.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen, ik word er een beetje moedeloos van....

Groeten

Remko

 
Eerst welkom op het board.

Weet je zeker dat er in je clone box een originele simkaart zit ik zie niet in hoe de verkoper van de box aan originele kaarten komt.

Ja als hij tijden goed draait en dan eens een keer vastloopt dat heeft iedereen weleens gehad denk ik die groene schermen komen bekend voor.

Ligt vaak aan het image wat er op staat wat niet stabiel is, je kunt uiteraard een ander image er op zetten en kijken of het dan beter gaat.

Maar pas op welk image met een clone box Dreammultimedia doet er alles aan de clone boxen uit te schakelen.

 
Ja dat is nou juist het probleem. Alleen door de originele SIM kaart loopt ook de originele software op de box. Anders zou die inderdaad meteen problemen geven.

Ik heb al zitten denken om software te proberen die eigenlijk voor clones gedacht is, maar ja welke zal ik dan nemen, sim2.1, ferrari, estar...?

En het vastlopen is natuurlijk bekend, maar het is heel erg onregelmatig. Soms na een minuut, soms ook pas na een paar uur. Ik krijg zo af en toe het gevoel dat het temperatuurafhankelijk is, maar daar is het ook weer niet regelmatig genoeg voor...

Groeten Remko

 
Just to be sure. Als er een originele simkaart in zit en jij kunt er originele software op draaien, kun je er dan ook originele OpenPli op zetten bijvoorbeeld?

Zoja, hoe ben je er dan achter gekomen dat het om een clone zou gaan?

 
Ja ik kan alle originele software draaien. Zoals ik al zei, nu staat er zelfs de officiele Dream release software op.

Ik ben erachter gekomen door 2 dingen. Ten eerste is er de "Genuine Dreambox" plugin. De website gaf aan dat het een DM 800 HD se is van maart dit jaar, maar het serienummer en MAC adres kloppen niet met dat wat op de box staat.

Ik heb toen contact met Dream Multimedia opgenomen en een paar foto's gestuurd, die hebben toen bevestigd dat het een clone is...

 
Of een originele die met clone onderdelen gerepareerd is?

Bijzonder vreemd, ik ben net als Aart44 erg verbaasd een clone DM800 te zien waar je zonder enige vorm van conversie gewoon originele images op kunt laten, hetgeen inderdaad er op lijkt dat de sim ook gecloned is. Da's nieuw voor ons.

Maar ook interessant om te weten. Bedankt voor de toelichting!

 
Ik heb in verschillende duitse forums ook nagevraagd, maar op het moment dat je daar iets zegt over een clone box met originele sim kaart, word de post onmiddelijk gedeleted. Het is dus kennelijk wel bekend....

En het is geen clone sim kaart, maar een echte originele sim kaart, vraag me niet waar dat vandaan komt... Het lijkt dus zo alsof je dus puur een originele sim kaart nodig hebt om originele software te draaien.

Helaas heb ik hier niks aan, want de box draait niet stabiel. Daarom had ik ook de vraag of het mogelijk zou zijn, clone software te installeren. Alleen weet ik dus niet welke clone ik heb, estar, ferrari, sim 2.1.... Enig idee hoe dit zonder de sim kaart te herkennen zou zijn?

Groet Remko

 
maar op het moment dat je daar iets zegt over een clone box met originele sim kaart, word de post onmiddelijk gedeleted.
Dat kan kloppen, het probleem is dat Dream Multimedia in Duitsland zit en het daar wettelijk iets anders in elkaar steekt. Verkopen is verboden, maar men kan niet verbieden om ze te supporten. Aangezien wij als forum van mening zijn dat Dream Multimedia de fabrikanten hierop moet aanspreken en niet de eindgebruikers moet pesten, ondersteunen wij dat dus wel, voor zover we het kunnen dan.

Nja... wij.... als forum dan. Want degene die op clones de meeste/beste support geeft is feitelijk Aart44, die weet daar een stuk meer van als wij zelf.

Maar oke, daar ben je dan nu niet mee geholpen v.w.b. jouw probleem.

Als ik me niet vergis slaat de naam meestal op de simkaart die gebruikt is dus ik twijfel er zelfs aan of je er clone software op zult kunnen draaien.

Misschien dat Aart44 daar nog een idee over heeft?

 
Helaas vind het vreemd en heb er ook nooit van gehoord, en welke software er op kan weet ik ook niet als je niet weet welke clone box het is..

Wel hebben we allemaal wel eens het groene scherm gezien maar altijd als je dingen gelijktijdig doet en de freqentie is dan eens in de maand of zoiets, en soms gaat het maanden goed.

Wat ik lees is dat de topicstarter het om de paar minuten of de paar uur heeft dat is toch iets heel anders.

Ja warmte zou het kunnen zijn er zijn ook gebruikers die er ventilators of koelblokken inbouwen.

Maar dan zou ik eerst testen of hij erg warm wordt.

 
Ik weet dat dit al een iets ouder topic is maar wil toch ook hier aangeven dat Ik dat groene scherm ook meerdere keren gezien heb, MAAR dat was maar op 1 Image.(Dream-Elite-dm800-3-0-v010r6-ramiMAHER.rar)

Je zou OpenPli eens moeten proberen, daar heb Ik tot nog toe geen groen scherm gezien.

En, aangezien dat dat erg snel geinstalleerd kan worden zou Ik dat eens proberen.

Sim2-GP3-dm800-84B.riyad66 is een goede maar ook OpenPli is goed.

Clone met Origineel Image??? Dat is raar.

 
Ik heb inmiddels al verschillende images geprobeerd en het probleem bestaat bij allemaal. Dus ik vermoed toch echt dat er een hardwareprobleem is. Misschien wordt ie wel te heet of weet ik het... SAT Tuner al uitgewisseld, power adapter uitgewisseld...steeds hetzelfde probleem...

En clone met origineel image....ja dat gaat...als er een originele sim kaart inzit. De sim kaart is hetgene wat bepaalde software toe laat of juist niet. Daarom heb je voor de clone boxen normaal ook gepatchte images nodig, zodat ze lopen met een andere sim kaart. Verder is de hardware in principe hetzelfde, dus als je een originele sim kaart hebt, loopt ook de originele software...

Ik ben inmiddels al een stap verder. Omdat ik zo niks aan de box heb, heb ik de verkoper gevraagd de box terug te nemen. Dat wilde die natuurlijk niet...dus nu helaas.... advocaat erbij en afwachten nu. Gelukkig voor mij is de wet redelijk duidelijk in Duitsland. Als verkoper ben je verantwoordelijk voor wat je verkoopt. Hij heeft het aangeboden als originele box, de fabrikant bevestigd dat het geen originele is... dus de verkoper moet de box terug nemen en mij het geld terug geven. Hij heeft nog tot eind van de week, anders gaat mijn advocaat naar de rechter...

ff afwachten dus nog...ik hou jullie op de hoogte...

Groeten Remko

 
Ja ik kwam ze vorige week ook tegen op marktplaats,

Nieuw Nieuw Dreambox 800 SE sat of Kalbel Orginale sim+wifi

Dus het lijkt er op dat iemand de sim kan clonen.

Maar goed voor jou box weten wij ook geen oplossing dus terug naar de verkoper is de beste oplossing.

 
Even wat aanvullende informatie betreft orginele sim op een clone.

Ik kwam op satfooldeals een aanbieding tegen van orginele sim voor 39,99 engelse pond tegen

er staat ook een foto bij van de sim maar die lijkt uiterlijk niet op de orginele sim,maar blijkbaar hebben ze het dan misschien toch voor elkaar om de orginele sim na te maken !

dit staat erbij als omschrijving : DM800SE & SR4 Original Sim Card For Dreambox Series Support Original Software.

Ik hoop dat ik dit zo mag plaatsen ?

 
Ja op die manier mag dat wel. Ze zijn al op diverse plaatsen gespot. Als ik het echter zo lees is het de vraag of die 100% clones wel zo lekker werken, gezien de vage problemen. Maar het is wel knap dat het ze gelukt is.

 
Het blijven chineese clonen , en chinezen kunnen veel maken maar het moet goedkoop en massaal , Quality control doen ze niet aan !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan