Informatie Raspberry PI 3B+ en 4B opnieuw opgetuigd

mimisiku

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
29 apr 2021
Berichten
427
Waarderingsscore
107
Punten
43
Locatie
Nederland
Jaren terug ben ik begonnen om een OScam servertje te bouwen om mijn boxen van code te voorzien. Eigenlijk om 2 redenen:
- Raspberry met 2 Argolis Triple Readers om zo mijn 6 kaarten te bedienen op een centrale plek
- De VU+Ultimo 4K heeft slechts 2 kaartsloten

Toenmalige Raspian was ‘Jessy’ en inmiddels zitten we op Bullseye. Jessy updaten ging niet meer..
Dus via apt-get dist-upgrade de beide RasPi’s omgezet naar Bullseye. Van eth0 verbinding overgestapt naar wlan0. Verbinding in huis is hier prima op 5Ghz. Afstand van de RasPi naar de router is nog geen 3 meter.

De RasPi 3B+ werkt via svn en compileert een native OScam. Het script kopieert de nieuwe OScam naar /usr/local/bin en een ander script herstart de nieuwe OScam. De oscam.service start OScam automatisch bij een eventuele reboot. De OScam configuratie staat in /usr/local/etc.

De RasPi 4B werkt via systemd en ik gebruik daar SimpleBuild van wijlen Gorgone (uit eerbetoon). Bovendien kan ik op deze manier ook ToolChains starten voor andere OScam versies. De gecompileerde OScam moet ik echter wel op het handje starten…

sudo cp /opt/s3/binaries/oscam-svnXXXXXXXXXXXXXX /usr/local/bin/oscam
systemctl enable oscam.service
systemctl start oscam.service
systemctl status oscam.service

Uiteraard kun je via de OScam webif alles naar wens aanpassen…

In den beginne was ik even vergeten dat ik overgestapt ben van XS4ALL naar Freedom en ik maar zoeken waarom ik geen internet had. Had nog de DNS van XS4ALL erin staan. Even aanpassen naar de DNS van Freedom en rebooten….
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan