remote DB800

• Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

Hallo,

Graag wil ik mijn afstandsbediening instelling wijzigen naar classic Neutrilo.

Dit is mogelijk op bv de 7000 met Gemini en wil deze instelling ook op de 800 gebruiken zodat bv de OK toets de zenderlijst weergeeft.

Kan deze instelling niet terugvinden in Dreambox II.

Weet iemand hoe dit aan te passen ?

DM800 / Gemini 4.40

Ik heb in mijn 7020 de Gemini2 4,40 gehad.

De image lijkt niet op de eerdere versies.

Zo gebruiksvriendelijk als de oude versies zijn, zo gebruiksonvriendelijk is deze versie.

Ik heb hier niet de mogelijk kunnen vinden om met de OK knop de zaplijst op te roepen.

Dit was voor mij één van de reden om weer terug te gaan naar een oudere versie.

Ik denk dat het voor de 800 op hetzelfde neerkomt.

Ik had deze versie erin gezet om een complete epg lijst te krijgen bij het drukken op de rode knop, maar dat werkt ook niet.

Het is zeker geen aanrader voor een beginner.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Dirk: Met de 7020 kun je dat wel gewoon wijzigen.

Menu->setup->expert setup->remote control. Misschien dat Gemini dat er uit gehaald heeft, geen idee.

Maar bij de DM800 is het sowiezo anders aangezien die op Enigma 2 draait, terwijl de 7xxx series op Enigma 1 werken. Of je moet die aparte Enigma 2 versie voor de 7xxx hebben.

Dit menu onderdeel heb ik zo vlug ook niet terug kunnen vinden in de DM800, dus mijn vermoeden is ook dat het niet mogelijk is om dat te wijzigen.

Persoonlijk vind ik dat wel fijn, aangezien ik liever de now/next zie als er op OK gedrukt wordt. De zenderlijst heb je immers ook als je op de halve maan knopjes drukt.:)

@Dirk: Met de 7020 kun je dat wel gewoon wijzigen.Menu->setup->expert setup->remote control. Misschien dat Gemini dat er uit gehaald heeft, geen idee.
Ik heb tot op heden nog in elke versie gebruikt, ook in andere images.

In de laatste gemini heb ik het niet kunnen vinden.

Ik kan slecht overweg met met standaard instelling van de AB.

:banaan:

Ik heb de plugin voor bovenstaand probleem gevonden.

De benodigde plugin heet "Pauli Neutrino Keymap"

Na installatie is het mogelijk over te schakelen naar de vertrouwde Neutrino Classic instelling.

Voor de meeste onder u een futiliteit maar voor de gene die deze instelling gewend is echt een uitkomst !

Overigens moet ik er wel bij melden dat ik als Image Nabilo gebruik, weet natuurlijk niet of deze plugin voor alle Image's beschikbaar is.

Groeten,

Gerard.

Kijk dat is goed nieuws inderdaad voor de liefhebbers. Bedankt voor de melding!!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan