rotor stuk of dreambox stuk?

R

Ricardo

Heb al een tijd geleden een tweedehandse 600PVR en Disecq 2100 rotor gekocht. Was destijds ingeregeld voor slechts twee satellieten, en werkte goed met als positie opgeslagen satellieten. Heb nu de instelling op USALS gezet, en kan één satelliet (Astra19,3) perfect ontvangen.

Hoe krijg ik Dreambox nu zo ver dat de rotor aangestuurd wordt om bijvoorbeeld de Thor satelliet te zoeken? Dreambox geeft wel de melding dat de schotel naar die sat. toedraait, maar er gebeurd niets.

Herkent iemand dit?

 
Hoi Ricardo, allereerst welkom op Satellite Fun.

Ik herken dit probleem wel, want ik heb zelf ook zo'n motor gehad. Alleen is het niet altijd meteen duidelijk of het een defect aan de motor betreft of dat het aan iets anders ligt.

Helaas weten we niet al je instellingen, want om de motor goed draaiende te krijgen moet je inderdaad de GotoXX optie gebruiken. Daarbij is het ook van belang dat de longittude en lattitude correct ingesteld staat.

Indien er nog opgeslagen posities aanwezig zijn, zal de motor niet draaien, ondanks dat hij dit aangeeft.

Dus het is van belang dat je eerst de opgeslagen posities verwijderd.

 
Thanks voor de snelle response. Ik zal later controleren of er nog posities zijn opgeslagen (denk het niet want ik heb de fabrieksinstellingen eerst teruggezet). Lat/long. heb ik al ingevoerd.

 
Ik bedoelde niet specifiek posities opgeslagen in de motor.

Als je het vinkje weg haalt bij GotoXX dan zie je een lijstje, dat moet leeg zijn, als daar een satelliet in staat zijn er satellieten opgeslagen, dat kan dus ook in de configuratie van de ontvanger gebeurt zijn. Je kunt ze dan uit dat lijstje wissen.

Mochten er geen posities meer zijn opgeslagen dan kan het ook nog zijn dat het invoeren van longittude waardes bij lattitude en omgekeerd dit soort stop veroorzaakt.

Daarnaast kan het ook gebeuren als de motor kuren heeft. In dat geval wil het wel eens helpen in de ontvanger te kiezen voor de Goto 0 positie.

Dat is als je in het GotoXX menu zit en dan volgend menu. Daar kun je als het goed is ook de motor besturen.

Volgorde van werken is dan vaak als volgt:

1.) Reset limits (limieten)

2.) Recalculate satellites

3.) Goto 0 (normaliter is dat ongeveer de Sirius satelliet).

Als dat gebeurt is, dan naar buiten en op het reset knopje drukken.

Controleer buiten of je daar middels de knopjes wel handmatig de satelliet kunt draaien.

Controleer ditzelfde dan ook binnen met de ontvanger. Handmatig draaien kun je ook ni dat menu waar je de limits kunt resetten etc.

Als hij in die gevallen wel wenst te draaien moet hij toch nog in orde zijn.

De satellieten instellen op diseqc 1.2 besturing.

 
Ook is het mogelijk dat je LNB defect is.

Je zou er misschien niet zo gauw aan denken omdat het beeld waarschijnlijk wel goed is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan