Ruim honderd Nederlandse tandartspraktijken gesloten wegens cyberaanval

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ruim honderd Nederlandse tandartspraktijken van Colosseum Dental Benelux zijn wegens de gevolgen van een cyberaanval sinds donderdag gesloten. Het bedrijf heeft meer dan honderddertig vestigingen in België en Nederland die jaarlijks zo’n 600.000 patiënten behandelen. Vanwege een "cyberincident" zijn honderdtwintig praktijken sinds gisteren gesloten, zo laat het bedrijf tegenover RTL Nieuws weten.

Verdere details over het incident zijn niet gegeven. Een bron laat aan RTL Nieuws weten dat het personeel geen toegang tot de patiënthistorie van klanten heeft. Dat zou op een ransomware-aanval kunnen duiden, maar dit is niet bevestigd. "Vanwege een it-storing is deze pagina momenteel niet beschikbaar. We doen er alles aan zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn. Excuses voor het ongemak, we danken u voor uw begrip", zo laat de website van Colosseum Dental weten.

@bron: security.nl
 
En ze hebben 2 miljoen!!! betaald aan de hackers. Wat een sukkels! Die krijgen nog wel een keer bezoek. En de ICT afdeling kunnen ze vast ontslaan... Ongelofelijk...
 
Ik begrijp eigenlijk niet dat ze het geld niet kunnen volgen. Zo dat ze die gasten kunnen oppakken.
 
Geld traceren is erg moeilijk omdat vaak in bitcoin betaald moet worden en dat is veelal niet te traceren.
Recent hebben ze een van de hackers van het Mumc te pakken gekregen ergens in het Oostblok, die hebben nu meer geld terug dan ze betaald hebben.:)
Maar zoiets is dus best erg moeilijk.
 
Ik weet niet waar ze allemaal mee bezig zijn met de "nieuwe criminilaiteit"?

Ik mag het misschien niet zeggen, maar wat ben ik blij met mijn derde kunstgebit.

Jammer dat ook langs deze weg mensen benadeeld worden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan