Opgelost Samsung QE75Q60D - 75 inch - 4K QLED - 2024 ISM Denon Avr X2200W

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
813
Punten
113
Leeftijd
60
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe tv gekocht, maar ik loop tegen een probleem aan,
en de oplossing daarvoor heb ik nog steeds niet gevonden.

Mijn Denon en de tv krijg ik niet ingesteld dat de Denon bij het aanzetten van de tv uit blijft staan.
Ik heb alle instellingen al geprobeerd, Hdmi-e arc, ook cec, en de tv op luidspreker gezet.

Iedere keer als ik de tv op luidspreker zet, en daarna de tv weer uit zet, dan gaat het goed,
maar zodra ik Denon aanzet dan blijft deze iedere keer als ik de tv weer aanzet weer aan gaan.

Bij de vorige tv, ook een Samsung was het een kwestie van niet koppelen en via de afstandsbediening van ziggo een instelling dat niet alle apparaten in 1 keer aan gingen.

Maar nou werkt het niet, ik zal wel iets over het hoofd zien maar ik weet absoluut niet wat???

Iemand wel een antwoord hier op?

anynet+ op de tv moet uit
andere ingang naar de denon gebruiken die cec niet ondersteund als die er op zitten
en andere optie is niet via hdmi maar optic gebruiken

Oh ik heb net bij mijn dochter moeite moeten doen het andersom te krijgen, dat ie automatisch aan ging als de TV aan ging, maar dat was een andere Samsung en ander merk soundbar.
Voor los te schakelen moest in elk geval de hdmi-cec uit. Maar die moet weer aan staan om de TV mee aan te zetten als je de Ziggo ontvanger aan zet als ik me niet vergis.

Maar de soundbar heeft -wel- nog opties als het goed is, althans die Denon als ik het zo lees.
1.) HDMI-CEC op de soundbar uit zetten (niet op TV)
2.) Als het goed is heeft een Denon ook een "auto on" of "auto power link" instelling die je kunt uitschakelen, dan is het verhaal ook voorbij.
3.) Wat @sat-ed zegt, optische kabel aansluiting gebruiken i.p.v. HDMI.

Any net uitzetten heb ik al meerdere keren uitgeprobeerd, en ook andere hdmi poorten op de versterker, maar ik weet dus niet welke cec niet ondersteunen?
Dat is iets waar ik dus even voor moet gaan zitten.
Maar wel een tip om te proberen.

Wat optisch betreft is dan de geluidskwaliteit niet minder dan hdmi?

Wat optisch betreft is dan de geluidskwaliteit niet minder dan hdmi?
Nee juist beter.
Overigens moet je dus even op je Denon kijken, want ik dacht dat je bedoelde dat je hdmi-cec op je TV had uit gezet, maar heb je al eens alle instellings mogelijkheden van de Denon ook bekeken?

Reden: Foutieve reactie doorgestreept.
Laatst bewerkt:
Die heb ik al eens bekeken, en dat zijn er veel. :biggrin:

Optisch of HDMI maakt geen zak uit, het is dezelfde datastream.

HDMI kan inderdaad nog wel eens wat problematisch zijn, ik heb zelf ook een Samsung TV met een Sonos Arc eronder, dat werkt zonder problemen via het ARC (audio return channel) kanaal.
HDMI is één lange databus en als er één apparaat op zit wat een beetje loopt te mekkeren gaat dat ten koste van de andere apparaten in die bus.

Optisch of HDMI maakt geen zak uit, het is dezelfde datastream.
Klopt, ik zat daar fout. HDMI kan zelfs ietsie vloeiender klinken bij sommige formaten.

Die heb ik al eens bekeken, en dat zijn er veel. :biggrin:
Ja maar daartussen zouden de goeden moeten zitten wat ik noemde. :)

Ik heb vanavond een optische kabel geprobeerd, maar geen geluid.

De tv geeft aan dat het optisch is, maar bij de versterker zie ik handmatig en ook via de app op mijn telefoon geen optie om te schakelen naar optisch.

Ook heb ik de hdmi kabel in alle aansluitingen die op de Denon zitten geprobeerd met anynet aan en uit, maar alleen op de arc krijg ik geluid.

Ik begrijp dit even niet, en ik denk dat er misschien iets mis is aan de versterker die ik tweedehands gekocht heb vorig jaar.

Ik ga eerst de handleiding eens opzoeken en lezen, en dan weer verder.

Of is het een leeftijds verschil tussen de tv en de denon?

Heb je misschien een andere HDMI kabel in de buurt want dat kan ook nog weleens een probleem zijn.
De optische kabel moet je ook in het menu van de HDMI source selecteren.
Ik had bij mijn oude Samsung de optische kabel naar de versterker en de HDMI naar satellietontvanger want ik kreeg het ook niet lekker werkend en dit werkte het lekkerste.
Succes.

Hdmi kabels heb ik allemaal nieuw sinds deze tv @Nummer10 , alleen de optische kabel niet.
Ik heb een nieuwe besteld, ben benieuwd of dat de oplossing gaat zijn

Die optische kabel is ook goed schoon?
Als het licht wordt geblokkeerd werkt het niet.

Ik weet niet meer wat ik veranderd heb, maar sinds vandaag is het probleem opgelost.

Duh. Ja wel jammer dat je niet weet hoe het gebeurt is dan, dat had andere weer kunnen helpen.
Maar het werkt, da's in elk geval weer fijn! :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan