schijfruimte kwijt

G

gogo

Mijn c schijf is 12gb groot volgens de eigenschappen heb ik nog 1 gb over en 11gb is in gebruik.
Maar als ik de grote van alle mappen op c bijelkaar op tel kom ik op 6gb uit.
Waar is de rest dan gebleven.
Snap er niks van iemand een suggestie.

thx gogo

ik heb geen verklaring.

maar heb zelf wel zoiets mee gemaakt met van eigen video opname gemaakte avi files.

op mijn grote harde schijf werd aangegeven dat het 1.8 gig was. ik had nog een oude harde schijf liggen van 2 gig dus ik denk dat kan er mooi op om te bewaren.

nou mooi niet dus.

gr blokker

@gogo: Heb je soms nog dingen op verborgen staan zoals dat standaard ingesteld staat?
Grote kans dat het hier om temp files gaat.

Je kunt via extra en dan mapopties in je verkenner naar het tabblad "weergave" gaan.
Zet daar het vinkje bij "alle verborgen bestanden en mappen weergeven" klik dan op toepassen en daarna op OK en herstart je verkenner.
Eventueel kun je van tevoren ook op het "op alle mappen toepassen" klikken maar over het algemeen is dat niet nodig.
Om nog beter te kunnen werken kun je het vinkje ook weghalen bij "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" en een vinkje zetten bij "de inhoud van systeemmappen weergeven.

Ga daarna eens kijken in c:\windows\temp wat daar allemaal niet staat.
Eventueel via configuratiescherm, internet opties bij het tabblad "algemeen" in het midden op "bestanden verwijderen" klikken. Deze ruimt alle tijdelijke bestanden op die Internet Explorer opgeslagen heeft, dat kan heel veel zijn.

Persoonlijk klik ik altijd op instellingen daarnaast, en zet die schuifbalk een behoorlijk stuk terug, zodat er nog maar iets van 500 mb overblijft. Ik heb al mensen gezien waar dit gemakkelijk op 5 a 6 gig stond! En dat is belachelijke veel.
Suc6.

nou ik heb heel wat terug kunnen vinden op je tips bt maar lang niet alles systeemherstel nam ook een hoop ruimte in maar er bleven een paar gb weg.
Heb alles maar geformateerd en alles opnieuw erop gezet werkt toch ook wel weer lekker soepel en snel.
Wel een hoop werk,ik heb nu toch maar eens een image gemaakt met ghost was altijd te laks maar ben het nu zat alles opnieuw te moeten installeren.

gr gogo

ps nu heb ik weer genoeg schijfruimte

dit finomeen is bekend ik heb een schijf van 80 gh maar ik kom na, het patitie aan maaken op 76,6 gh

dus de patitie gegeevens en schijf herkening neemt dan tog de ruimte in

@Goseca: Hetgeen jij het over hebt heeft twee oorzaken.
Het maken van partities neemt inderdaad een beetje schijfruimte in, maar veel is dat niet.
Tweede oorzaak is dat tegenwoordig winkels en HD fabrikanten liever in tientallen tellen. Ze zeggen dus ook vlug 80 gig, terwijl je in een partitiemanager dan al gauw 76,x gig ziet staan zelfs als je er nog geen partitie op hebt gezet.

Reden hiervan is dat de meeste computersoftware nog op de officiele wijze telt en dat werkt dan weer met het octale of hexadecimale stelsel (ik gooi die benamingen altijd door elkaar)

76,6x1024=bijna 80 gig. Eigenlijk moet het nog iets anders geteld worden, die uitleg heeft kort geleden hier ook nog ergens gestaan. Maar op die manier komt de winkel dus op 80 gig en dat is tevens de reden dat je dan in een partitiemanager opeens een paar gig weiniger ziet staan. Maar in feite klopt het toch wel uiteindelijk.:)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen heb ik van de 153 gig er nog maar 84 over. Dus 72 gig naar de mallemoer terwijl de schijf (het een aparte harde schijf voor films) officieel helemaal leeg is.
Ik zal de tip van BT eens uitproberen. Verslag volgt
Lubas

Gedaan wat Black Tiger adviseerde. Verborgen bestanden laten weergeven. Dat waren er overigens maar drie; met in totaal nog geen gig. Die verwijderd en de comp opnieuw opgestart. De F : geactiveerd en op eigenschappen geklikt; nog steeds 82 gig verdwenen. Toen naar de prullenbak gegaan en die helemaal leeggemaakt. Weer terug naar de F: en op eigenschappen geklikt. Resultaat: de hele F: netjes leeg.

Bedankt

Lubas

Graag gedaan... enne.... in prullenbak is nog niet helemaal weg, alles wat in de prullenbak zit telt inderdaad nog mee bij de schijfruimte.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan