Showcase

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Showcase is van transponder veranderd.

De zender zat op 12606 V op astra 28E

Eerder was deze wijziging al aangekondigd en door mij ingescand.

Tot gisteravond was de zender vrij te ontvangen.

Hij blijkt in mijn ontvanger nog steeds op 12606 V te staan welke gisteren gestopt is.

Opnieuw ingescand op 11344 H. Na het scannen wordt in de lijst aangegeven dat Showcase gevonden is. Echter de zender is in geen lijst terug te vinden. Alleen met de oude frequentie.

De oude zender is niet uit de totale lijst te verwijderen, zelfs niet met Dreamset.

Ik kan scannen wat ik wil maar krijg op geen enkele manier Showcase op de juiste frequentie te zien.

Dit probleem doet zich voor op zowel de VU+ solo2 als de DB 500HD. Ik krijg het met geen van de beide ontvangers voor elkaar.

Hoe krijg ik de zender met de juiste frequentie in mijn lijst? Alles totaal verwijderen is geen optie. Ik wil niet van mijn bestaande settings af.

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. In zulke gevallen komt een zender meerdere malen voor in de totale lijst.

 
Na het scannen wordt in de lijst aangegeven dat Showcase gevonden is. Echter de zender is in geen lijst terug te vinden. Alleen met de oude frequentie.
Niet te verwijderen uit Dreamset lijkt me stug. Probeer hem dan eens er uit te kiepen met DreamboxEdit?

Of bedoel je dat als je hem in Dreamset er uit haalt en dan de settings op je ontvanger overschrijft dat hij er nog steeds staat? Zoja, dan ligt dat aan de ontvanger die de zender dan schijnbaar bewaard.

Normaliter moet je hem terug kunnen vinden onder "nieuw gevonden". Dat hoeft echter niet altijd te lukken.

Wat je het beste kunt doen is hem via de afstandsbediening uit je ontvanger halen. Satellietenlijst nemen, Astra 28E kiezen, dan alle zenders (dus niet provider of nieuw), Showcase selecteren, dan menu knop en dan zou je hem moeten kunnen verwijderen.

Voor de zekerheid even enigma herstarten of nog beter de hele ontvanger.

Dan moet hij echt weg zijn.

Daarna kun je hem met een nieuwe scan terug krijgen. Of zoals gezegd met DreamboxEdit proberen.

 
DreamboxEdit gebruik ik niet meer omdat ik de settings niet meer kon inlezen na het gebruik van Dreamset.

Maar, ik heb hem weer!

Na het inscannen kwam hij in het lijstje wat je altijd ziet met de naam Showcase.

In de lijst van "nieuw gevonden" stond hij onder de naam Wedding tv.

Na het verplaatsen naar het boeket waar hij in moest komen heb ik de naam gewijzigd in Dreamset naar Showcase en de oude de tekst old gegeven. Vervolgens terug geschreven naar de VU. En prompt stond Showcase onder de oude naam en de nieuwe Showcase onder de naam Wedding tv.

In de ontvanger zelf kan je de zendernaam niet meer wijzigen. In oudere firmware was dit mogelijk. Ook bestond de mogelijkheid om de zendernaam wel of niet automatisch te laten wijzigen. Deze optie stond bij mij altijd aan omdat je dan de juiste zendernaam hebt. In de huidige OpenPli heb ik deze optie niet meer kunnen vinden.

Ik heb het volgende gedaan:

Bij het inscannen heb ik de optie "Vóór zoeken alle zenders wissen?" op ja gezet. De settings had ik voor zekerheid op de laptop gezet. Ik wilde kijken of hij dan wel de juiste zendernaam weergeeft. Wat blijkt? Alleen de zenders van de transponder waar op gezocht wordt worden gewist en de nieuwe zendernamen komen op de juiste manier in de lijst "nieuw gevonden". De andere zenders blijven gewoon op hun plaats staan. Aan de settings verandert er niets. De tekst van deze optie is misleidend. Hier zou eigenlijk "Vóór zoeken alle zenders van deze transponder wissen?"moeten staan.

De rest is dan bekend.

Daarom ging het op beide ontvangers niet. Ze zijn beiden voorzien van OpenPli.

Bedankt voor het meedenken.

 
Ook bestond de mogelijkheid om de zendernaam wel of niet automatisch te laten wijzigen. Deze optie stond bij mij altijd aan omdat je dan de juiste zendernaam hebt. In de huidige OpenPli heb ik deze optie niet meer kunnen vinden.
Die optie kan ik me ook nog herinneren, stond bij mij ook altijd aan. Welke Openpli heb je tegenwoordig draaien? De 3.x versie?

Wat blijkt? Alleen de zenders van de transponder waar op gezocht wordt worden gewist en de nieuwe zendernamen komen op de juiste manier in de lijst "nieuw gevonden". De andere zenders blijven gewoon op hun plaats staan.
Ja dat lijkt me ook logisch bij een transponderscan. Als je ze allemaal weg wilt hebben zul je een satellietscan moeten doen.

Schijnbaar hebben ze hier ook iets aan gewijzigd dan. Want als ik hier "ja" aangaf, dan waren de zenders ook pleitmans uit mijn zenderlijst (uit mijn favorieten dus).

Het werkt inderdaad verwarrend als de oude zenders in feite dus helemaal niet gewist worden en wel in de lijst blijven staan.

In elk geval fijn te horen dat het je nu gelukt is.

Bij mij staat er ook een zelf aangepaste lijst in die ik eigenlijk niet kwijt wil. Ben een beetje aan het testen geweest met dat automatisch updaten wat je met Dreamset kunt, maar dat lukt nog niet helemaal zoals ik het graag zag.:)

 
Misschien ligt het dan daaraan, hier draait nog 2.x en dat blijft voorlopig ook nog zo als ik dat zo lees.;)

In elk geval goed dat je het opgelost hebt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan