Simcard geblokkeerd

B

Bocky Wocky

Nadat ik mijn oude toestel had uitgeleend, kreeg ik hem terug met de melding PUK code invoeren. Ik had dit toestel destijds ook van iemand overgenomen met bijgeleverde PUK code.

Echter na het invoeren van deze PUK code is nu mijn toestel geblokkeerd. (simcard geblokkeerd). Verkeerde code blijkbaar.

Nee, dit toestel is niet gestolen, maar gewoon mijn eigendom !

Het is een KPN HI prepay card.

kan ik KPN bellen?

Is er nog hoop?

B.W.

 
Ik had ongeveer hetzelfde, en na vele nummers gebeld te hebben, kreeg ik eindelijk te horen dat ik de hap moest opsturen.... dan koste me dat 65,00 excl. btw en 20.00 van m'n beltegoed.... conclusie: nieuw toestel...net vandaag gehaald snik snik.. maar toch wel blij met nieuwe features.

 
FF voor de duidelijkheid: de procedure is als volgt

Geef de PUK code op die bij de kaart hoort.

Geef daarna een NIEUWE pincode op voor de kaart.

De oude pin code is niet meer geldig en kan je niet meer gebruiken.

Geef nogmaals de nieuwe pincode op.

Het geheel zou nu weer moeten werken.

Bedenk wel dat je nu dus een nieuwe pin hebt voor je kaart.

Ik weet niet of dit wat met je probleem te maken heeft, maar misschien ben je ermee geholpen.

 
@Mas3

Helaas, die stap heb ik al gehad.

Hij vroeg mij om de PUK code en daarna inderdaad twee keer om een nieuwe PIN code.

Deze ingevoerd, maar daarna kreeg ik de mededeling "simcard geblokkeerd" Ik denk dat het kaartje nu in de vuilnisbak kan.

Toch bedankt,

B.W.

 
Op het PUK code formulier staat normaliter ook altijd het serienr. van de simkaart.

Verifieer eens of die twee overeen komen, misschien heb je de PUK van een andere kaart per ongeluk erbij gekregen.

Overigens zijn er een aantal pogingen (ik dacht 8 of 10) mogelijk om de puk in te voeren, daarna blokkeert de simkaart volledig en is er niets meer mee te doen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan