skystar1 ci

A

aranco

hallo,ik heb hier een skystar1 ci in mijn pc zitten,die ik niet werkend kan krijgen.

ik heb alles geinstalleerd zoals beschreven maar als ik in progdvb zit heb ik geen bereik,dus kan hij geen kanalen vinden(als ik mijn pioneer of mijn skystar2 aansluit krijg ik wel beeld) wie weet hier raad mee.

 
Kijk even op de Technisat download site voor de recentste drivers en eventuele andere software.

Is die kaart nieuw ?

En heb je een DiSEqC installatie, een motor misschien?

Wanneer de kaart niet nieuw is, of hij moet zo'n motor aansturen, zou je wel eens een probleem kunnen hebben met het onderdeel dat de LNB aanstuurt en voedt; de LNBP13SP.

Dat is namelijk een vaker voorkomend probleem.

Dit onderdeel kan niet heel erg veel stroom leveren en kan defect raken bij aansturen van zo'n motor (wanneer > 400 mA).

Aangezien je LNB dan niet gevoed word en verder ook niet juist ingesteld word, kun je dan niets ontvangen.

Je kunt aan de LNB aansluiting meten met een multimeter.

Maar misschien is dat niet direct voor jou weggelegd.

Je kan ook proberen de skystar kaart aan te sluiten op de doorlus aansluiting van je pioneer.

Wanneer je pioneer geen beeld meer geeft zodra je de skystar kaart gaat gebruiken, dan weet je dat de skystar ten minste een voedingsspanning maakt.

Want das dus het teken voor die pioneer om naar een standby functie te schakelen en zelf de LNB niet meer aan te sturen.

Wanneer dit niet gebeurt, heb je dus nog een heel stuk waarschijnlijker te maken met een defecte LNBP13SP.

Ik weet niet zeker of dat met een pioneer ook zo is, maar vaak geeft een ontvanger de signalen (zeg maar de frequenties) wel door op de doorlus aansluiting.

Dit laatste zou betekenen dat je skystar kaart dan wel kanalen kan vinden, maar alleen op de band waarop de pioneer op dat moment staat afgesteld.

Dus staat die pioneer op een RTL, NED of SBS kanaal, dan zul je alleen Horizontaal hoge band ontvangen.

Staat je pioneer op kanaal 100 (SAT.1.) dan ontvangt je skystar alleen Vertikaal hoge band.

Is dit ook het geval, dan weet je "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" dat de LNBP13SP dus overleden is.

Aangezien dat onderdeel al een tijdje niet meer geproduceerd schijnt te worden, heb je daarmee wel een serieus probleem om er nog aan te komen.

Maar goed, probeer eerst even de laatste drivers te pakken te krijgen, wie weet..

 
hallo mas3,bedankt voor je boekwerk,maar ik heb al de drivers van technisat en twinhan al geprobeerd.

dus denk ik dat het geen driver probleem is.

ik heb deze kaart 2e hands gekocht,maar de oude eigenaar zegt dat hij er nooit problemen mee heb gehad(dus ga ik hier van uit).

ik heb er geen motor op staan,ik heb een 1m schotel met 3 quat lnb's,maar als ik hem direct op 1 lnb aansluit doet ie het ook niet.

ik vind het zo raar dat mijn pioneer en mijn ss2 het wel gewoon doen.

 
Als je andere apparatuur het wel doet op de kabel en alles wat er achter hangt, kun je er dus vrijwel zeker van zijn dat dat deel van je installatie in orde is.

Daarmee moet je dus ook een signaal kunnen binnenhalen op je skystar 1.

Je hebt m toch wel aangesloten op de bovenste LNB aansluiting he, die andere is de doorlus uitgang.

Zo te zien heb je m nog niet aan de doorlus uitgang van je pioneer gehangen, dus dat zou ik dan maar eens proberen.

 
Zo te zien heb je m nog niet aan de doorlus uitgang van je pioneer gehangen, dus dat zou ik dan maar eens proberen.
Nee heb ik nog niet gedaan,zal ik vd week eens gaan doen.

Als ik het dus goed begrijp,moet ik de kabel op de in vd pioneer en de uit van de pio naar de in vd ss1.

En als ik dit doe,kan er dan niets gebeuren met de pioneer en de ss1.

 
Correct.

Om dit te doen, is het wel raadzaam de pc en de pioneer tijdens de fysieke koppeling even van de netspanning te halen (dus niet alleen uit zetten, maar ook stekker eruit), om zeker te zijn.

Dit zou dan moeten werken, zoals ik in mijn eerste antwoord vertelde.

Probeer na deze koppeling eerst even met de pioneer ingeschakeld of je beeld hebt op de tv.

Schakel de pc in, en kijk of je daarbij beeld wegvalt op je pioneer.

Zet nu je TV-programma aan en kijk of het beeld op de pioneer verdwijnt.

Is een van de twee waar, dan wordt in ieder geval de LNB gevoed door je skystar kaart.

Zo niet, kijk dan of je kanalen kunt vinden met je skystar.

Stel in dat je zonder DiSEqC ondersteuning naar de Astra 1 satelliet wil zoeken.

Lukt dit nu wel, dan weet je dat de LNB voeding op je skystar kaart defect is.

Je zult in het laatste geval maar een beperkt aantal zenders vinden of mogelijk een boel zenders 4 keer.

 
ok,alvast bedankt en ik zal het in het weekend ff uit proberen

je hoort nog van mij wat de uitwerking is.

 
Correct.
Om dit te doen, is het wel raadzaam de pc en de pioneer tijdens de fysieke koppeling even van de netspanning te halen (dus niet alleen uit zetten, maar ook stekker eruit), om zeker te zijn.

Dit zou dan moeten werken, zoals ik in mijn eerste antwoord vertelde.....
Hallo Mas3 ik heb het bovenstaande gedaan,ik heb dan beeld op mijn pio en als ik dan mijn pc aanzet verdwijnt het beeld niet,maar ik heb dan nog steeds geen ontvangst op mijn ss1,dus ik kan ook nog steeds geen zenders scannen.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nu weer de software van technisat erop staan,maar als ik het prog van technisat opend zegt ie steeds,fout in lnb power on en bij het sluiten fout in lnb power off.

 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dus duidelijk.

Ik durf nu te zeggen dat die LNBP13SP defect is.

Fabrikant SGS-Thomson heeft een hoop chips in de LNB- reeks geproduceerd en het zou me niets verbazen als er nog een alternatief te koop zou zijn die je er zo voor in de plaats kunt solderen.

Het is dan natuurlijk maar de vraag of je daar zelf wel aan wil gaan beginnen want deze onderdelen hebben vrij kleine pootjes die dicht bij elkaar zitten, maar ook een relatief groot koelvlak welke ook op de print gesoldeerd is.

Dit houdt in dat je dit onderdeel eigenlijk alleen met behulp van hete lucht kunt vervangen en niet met een gewone soldeerbout.

Schijnbaar laat je pioneer dus niet de frequenties door op de doorlus aansluiting wanneer deze niet aangestuurd word.

Overigens, liever niet hele antwoorden kopiëren als je zelf antwoord, maar alleen de regels die je er uit wil lichten.

Druk dan dus op het knopje post reply en niet op quote a.u.b.

Dat levert dan namelijk een wat overzichtelijker thread op.

Daarom heb ik je antwoorden hierboven wat aangepast.

 
in ieder geval bedankt voor je antwoord,zo'n ding erop zetten daar heb ik denk ik wel iemand voor,maar om eraan te komen das denk ik het probleem(misschien dat je een adres weet waar ik dit kan bestellen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan