Smartcard Sky Duitsland

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Kan ik de smartcard van Sky Duitsland in een ontvanger met CCcam 2.3.0 gebruiken of zitten er haken en ogen aan?

Ik heb hem nog niet in huis. Ik weet dus ook nog even niet hoe deze eruit ziet.

Wel heb ik gelijk een gratis PVR erbij besteld, maar deze komt later.

Voor het gebruikersgemak gebruik ik liever mijn VU+DUO en DB500HD.

Ik wil niet dat bij het eerste gebruik in de VU+ de kaart gelijk geblokkeerd wordt.

Mijn Duits is nog steeds dermate slecht dat het een moeilijke uitleg wordt wat niet goed gegaan is.

 
Ik durf niet te zeggen of je hem eerst in de ontvanger moet activeren die je erbij krijgt. Je loopt dan evengoed het risico dat de kaart aan je ontvanger gekoppeld wordt met de boxkey. Je zult denkelijk een NDS kaart krijgen.

De kaart zou normaliter met CCcam 2.3.0 moeten draaien, maar ook met eerdere versies. Met Oscam draait hij ook. Wel is er kans dat je een fake boxkey moet invullen. In Oscam moet je bijv. 123456 als boxkey invullen, anders wenst de kaart niet te werken.

 
Het zal wel Duitse logistiek zijn maar de smartcard sturen ze eerst op.

Later in de week krijg ik de ontvanger.

Als ik de kaart krijg stop ik hem eerst in de VU+ en wacht het resultaat af.

Het belangrijkste is dat er niet een ingebakken geintje in zit dat de kaart zich uitschakelt omdat hij niet in de originele ontvanger zit.

Ik kon ook een losse smartcard krijgen. Dit heb ik bewust niet gedaan. De ontvanger was gratis, dus was de keuze niet zo moeilijk. Het moet met de originele ontvanger sowieso werken.

Ik zal het resultaat terug melden.

 
Prima, ben benieuwd. Zou normaliter geen probleem mogen heten.

 
Gisteren zowel de ontvanger als smartcard ontvangen.

Het activeren moest telefonisch. Dit ging probleemloos met de sky ontvanger.

De schijf is als externe sata schijf bijgeleverd. Deze is heel plat en moet onder de ontvanger geplaatst worden. Het kan niet anders want het bijgeleverde speciale kabeltje is te kort voor een andere positie.

Het is, net zo als de goedgekeurde ontvangers van CDS, een nogal beperkte ontvanger.

De beeldkwaliteit laat behoorlijk te wensen over, ook bij HD.

Overdag zit op alle zenders waar mogelijk iets gebeuren kan wat kinderoogjes niet mogen zien het kinderslot. Dit is niet uit te schakelen. De instelmogelijkheden zijn zeer beperkt.

Ik heb de kaart nog niet in de VU+ gehad. Het is het CI+ systeem.

Daar ben ik een beetje huiverig voor. Ik wil niet dat de kaart uitgeschakeld wordt door het proberen.

Voor de beeldkwaliteit zou ik dit het liefste doen.

Misschien zijn er andere forumleden die met deze kaart werken. Het is een zwarte smardcard. Er staat alleen sky op.

 
Weet je toevallig welke kaart het is. Is het bijv. een NDS kaart type V13 of een andere?

Voor uitschakelen hoef je in principe niet zo snel bang te zijn.

Het type CI+ wil alleen zeggen dat de kaart geschikt is voor televisies waar CI+ modules in kunnen. Dat is hetzelfde systeem als Ziggo gebruikt.

De kaart kan sowiezo het best geactiveerd worden in de originele ontvanger, daarna zou hij volgens bronnen gewoon moeten kunnen werken met CCcam.

Effe proberen in het slot van de VU kan geen kwaad. Controleer wel even hoe je CD kaart er in zit, zodat je de chip op gelijke wijze er in stopt (naar boven of beneden) en dan even emu herstarten.

Je mag ook even wachten dat moet je zelf weten, maar in principe kan dat geen kwaad.

Momenteel ben ik zelf met iemand bezig een Sky Duitsland NDS kaart op een smartreader werkend te krijgen voor interne cardsharing. Dat lukt op dit moment nog niet maar de kaart werkt ondanks de nodige testen nog steeds prima met Oscam.

Je zou dus ook kunnen overwegen Oscam op je VU te zetten, met Oscam heb ik nog geen probleem gezien met dergelijke kaarten.

 
Okido. Ik weet niet of het aan de usb reader ligt. Normaliter moet de V13 eerst in de originele ontvanger geactiveerd worden en zou dan verder zonder problemen met CCcam moeten draaien.

Het rare is dat bij m'n kennis die kaart dat ook eerst zo gedaan heeft, nu wordt de kaart in CCcam niet herkend. Maar volgens mij ligt dat aan de usb smartreader.

Je zou hem dus gerust eens in je VU+Duo kunnen proberen, zolang je in de CCcam.cfg maar niet de waardes van de mhz en stroom gaat verhogen, maar alles standaard laat staan. Dan kan dat geen kwaad.

 
Ik heb het toch maar aangedurfd om de sky kaart in de VU+ te stoppen.

De zenders gaan keurig open.

Ook cardsharing naar mijn DB500HD werkt op beide kaarten.

Zowel de VU+ als de DB schakelen zonder problemen tussen de CDS zenders en de sky zenders.

 
Het plezier was van korte duur. Na een avondje kijken gebeurt het volgende in een van de volgende dagen:

Het lijkt erop alsof de zenders stuk voor stuk uitgeschakeld worden op de kaart.

Bij het kijken naar een zender bevriest na een aantal minuten het beeld voor een paar seconden.

Een aantal minuten later wordt het beeld zwart. De kaart geeft hierna in de originele ontvanger gewoon beeld op de uitgeschakelde zender.

Een nieuwe scan heeft geen effect. Op de eerder zwart gezette zender blijft het beeld zwart.

Wat later op een tweede en derde zender hetzelfde resultaat. Ik heb de kaart niet meer gebruikt in de VU+ voordat alles zwart is.

De kaart in de originele ontvanger een paar uur aan laten staat levert ook geen resultaat op.

Ik gebruik nu maar de originele ontvanger met zijn beperkingen.

Wat ik ook ontdekt heb is dat het beeld van deze ontvanger perfect is op RGB via scart.

Via hdmi is het beeld niet om aan te zien. Ik heb de bijgeleverde hdmi kabel gebruikt.

Ik koop binnenkort een nieuwe kabel en kijk hoe het resultaat hiervan is. Anders heb ik niets aan de HD zenders welke voor een jaar vrijgeschakeld zijn op de kaart.

 
Is dat met CCcam 2.3.0? Dat zou niet mogen gebeuren.

Het is me wel bekend dat er kans is dat sportkanalen op zwart gaan, die kan men dan wel weer bekijken met de originele ontvanger.

Maar ik ben dat verhaal nog niet tegen gekomen met andere zenders.

Hopelijk werkt een nieuwe hdmi kabel voor beter beeld, alhoewel ik daar zelf weinig vertrouwen in heb. Zoveel verschillen die dingen niet van elkaar. Maar proberen is wel handig natuurlijk, er kan altijd iets mis mee zijn.

De instellingen van de ontvanger wat dat betreft heb je uiteraard al allemaal doorlopen.

Mocht het niet lukken zou ik zeker gaan klagen bij de provider. De ontvanger is via daar verkocht en als hij niet voldoet via hdmi, dan moeten ze daar i.v.m. de garantie iets aan doen. Ook in Duitsland bestaat er 2 jaar garantie.

P.s. Je zou dit aparte probleem met die zwarte zenders ook eens op Duck kunnen voorleggen, daar zijn er meer met zo'n kaart die met CCcam werken of gewerkt hebben.

 
Het zijn de sportzenders welke op zwart gegaan zijn.

Op meerdere zenders werd de Formule1 uitgezonden.

Deze gingen achter elkaar op zwart.

Voor wat het beeld betreft, een andere hdmi kabel gaf geen verbetering.

Ik ben me wat meer gaan verdiepen in de TV. Een hdmi aansluiting is voor HD dacht ik en dus allemaal gelijk. Mooi niet dus.

Op 1 aansluiting zat de DB500HD en op de rest heeft de laptop van mij en mijn zoon gestaan. Deze aansluitingen stonden op de stand Computer. Dit wijkt dermate af van een HD ontvanger dat het beeld niet om aan te zien was.

Ik heb deze aansluitingen eerst gewist en 1 aansluiting geïnstalleerd als HD sat ontvanger. Hierna was het beeld perfect ook op HD. Met de ontvanger was dus niets aan de hand.

De instellingen van de ontvanger zijn minimaal. Alleen de basisinstellingen zijn mogelijk. Er is niet eens zomaar een nieuwe scan mogelijk.

 
Een hdmi aansluiting is voor HD dacht ik en dus allemaal gelijk. Mooi niet dus.
HDMI is op zich wel een standaard. Je hebt wel verschil tussen DVI en HDMI. Maar je hebt wel gradaties in HDMI. Je hebt HDMI 1.0 en 1.3 etc. De verschillen daartussen kunnen ook verschil maken in resolutie. Een moderne TV kan dat automatisch wel allemaal zelf schakelen. Bij jouw TV kan men dat schijnbaar apart instellen.

Gelukkig te horen dat het niet aan de ontvanger lag en dat je nu het gewenste beeld hebt want dat is toch wel belangrijk.

V.w.b. de sportzenders (liever gezegd live events), dan klopt dat dus, alhoewel ik dacht dat dit juist met Oscam zou gebeuren en niet met CCcam.

Maar het is juist omgedraaid. Met Oscam werkt het wel en met CCcam krijg je om een of andere reden de live events niet open, geen idee waarom en een oplossing heb ik ook nog niet gezien.

 
We zijn weer wat verder in de tijd en wat blijkt nu?

De kaart draait prima op CCCam 2.3.0

Alle z.g. subkanalan van sport 1 doen het ten dele.

Vrijwel alles doet het behalve als er een voetbalwedstrijd of Formule 1 uitgezonden wordt.

Dan worden deze sportkanalen zwart. Stop ik de kaart in de originele ontvanger, dan werkt alles.

Voetbal interesseert mij niets. Ik laat de kaart dan ook gewoon zitten. Als er later dan iets anders wordt uitgezonden zoals Golf of worstelen, dan krijg ik weer beeld. De kaart wordt dus selectief uitgeschakeld.

Het is mij niet gelukt om Oscam werkend te krijgen op de VU+.

 
Ja zie je? Ik schreef toch al dat ie met CCcam 2.3.0 moest kunnen werken, maar wel de live events zou uitzetten?

Toch handig met zo'n originele ontvanger erbij dat de kaart weer snel aan te zetten is.

Oscam is een verhaal apart, dat is niet zo eenvoudig als CCcam. Wel als je er eenmaal in thuis bent, maar dat duurt effe.

Oscam met een Sky Duitsland kaart krijg je trouwens alleen werkend als je er ook een boxkey in plaatst (bijv. 12345678), anders herkent ie de kaart niet eens.

Maar is ook niet zo erg, persoonlijk vind ik voor thuisgebruik CCcam een stuk stabieler.

 
Het is al ff geleden, maar misschien toch interessante info.

Ik woon in Duitsland en heb ook een Sky V13 NDS kaart. Deze kaart werkt inderdaad prima met cccam, maar zoals jullie al gezien hebben niet voor de "Bundesliga" of Formule 1. Daarnaast moet de kaart af en toe geupdate worden en dit werkt ook niet met cccam.

Scam doet het wel prima, maar het is lastiger te sharen met scam. Updaten van de kaart werkt wel via scam.

Oscam is eigenlijk de beste keus, maar hier moet inderdaad iets meer geconfigureerd worden. Ik ben er een middagje lezen aan kwijt geweest maar had het toen wel in een keer draaien met oscam. Hier werkt dus eigenlijk alles; updates, sharing en optie kanalen.

Nog even iets om te onthouden: op enkele duitse forums word veel gewaarschuwd voor de cccam vanaf 2.1.2. Er schijnt een achterdeurtje in te zijn gebouwd, die share gegevens naar een server in frankfurt stuurt. Dit betekent dat de programmeurs dus alle nodige gegevens hebben om shares van iedereen die cccam gebruikt, te kunnen gebruiken!!!

Er word dus steeds meer vanaf geraden om cccam in te zetten, maar juist op oscam over te stappen. Dit schijnt toch wel de emu van de toekomst te zijn.

Groeten

Remko

P.S. Ik heb mijn Sky kaart inmiddels al een aantal jaren in verschillende dreamboxen met verschillende emu's draaien en je hoeft er dus echt niet bang voor te zijn dat de kaart geblokt word oid.

 
Ja met Oscam werkt dat wat beter inderdaad.

Het klopt niet dat er vanaf CCcam 2.1.2. achterdeurtjes in zouden zitten. Er is wel een fake versie in omloop geweest (maar weet niet meer precies welke versie, zou best 2.1.2 kunnen zijn geweest) die wel een achterdeur had en mailtjes naar buiten stuurde.

Maar dat is bij de rest van de officiele releases niet het geval geweest.

Sky NDS V13 kaart krijg je soms niet standaard werkend op Oscam, daarvoor moet je bij Boxid even een fake id invullen namelijk 123456 ofzo, dan doet ie het wel.

Ik ben zelf echter niet meer zo gecharmeerd van Oscam.

Scam is in elk geval interessant genoeg om er eens naar te kijken.

Bedankt voor de aanvulling en de tips!(Y)

 
Waarom ben je niet zo gecharmeerd van oscam? Ik heb het nu sinds kort aan het lopen en ben eigenlijk wel erg blij ermee. Het is wat lastig te configureren, maar als dat eenmaal klaar is loopt ie erg stabiel en snel.

Groeten Remko

 
Ik heb het nu sinds kort
Ja toen was ik er ook nog enthousiast over. Na langere tijd draaien niet meer.

Ik heb bijv. nog een seca2 kaart en het is een rommeltje van jewelste, dan werkt het wel, dan weer niet, dan fixed de ene het probleem en verkloot de volgende programmeur de fix weer. Daarom draait bij mij bijv. nog een oude 6480 die dan wel stabiel draait met Seca2 en dan ook nog snel zapt.

Maar ik ben er niet meer kapot van. Teveel mensen gaan kaarten faken op hop 1 terwijl ze bijv. op hop 3 of 4 zitten en dat veroorzaakt alleen maar meer freezes en ellende.

Kan ik hier verder niet over spreken, want dat is dan weer externe sharing.

Voor interne sharing kan het ook raar lopen. Bij mij draait ie op de ontvanger en soms draait ie weken zonder problemen en soms heeft ie een paar dagen achter elkaar dat ie zomaar er uit klapt.

Of dat ik wel nog kan kijken op mijn lokale kaart beneden, maar de vrouw boven geen beeld heeft. Oscam lijkt dan dus te werken, maar doet dat dus niet. Dan moet je Oscam herstarten en gaat ie weer.

Oscam heeft wel veel uitgebreidere opties, dat is wel fijn.

Ben daarom wel benieuwd of je nog steeds dezelfde mening bent toegedaan over Oscam als je hem eens een maandje of 4 a 5 hebt draaien.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan