Snelheid netwerk Dreambox

O

opel4ever

HM,

De overdrachtsnelheid van mijn db naar mijn pc is max 3.5 mb per sec terwijl ik toch een 100 mbit netwerk heb, vaag

Hoi Opel4ever en welkom op Duckfiles.
Ik heb je antwoord even in een nieuw onderwerp gezet omdat je antwoord gaf op een thread die al 3 jaar oud was.

Op een 100mbit netwerk zul je nooit 100mbit snelheid krijgen dat is normaal.
Daarnaast is er nog het verschil tussen MB en Mbit.

Je hebt een 100Mbit netwerk. Theoretisch zou je daar 100/8=12,5 megabyte snelheid over moeten kunnen halen.
Maar dan is er nog geen rekening gehouden met verlies, errorcorrectie etc. etc. Als alles perfekt in orde is mag je met 8 megabyte per seconde heel erg tevreden zijn maar over het algemeen wordt dat nog niet eens gehaald.
Dus laten we 6-8 megabyte/sec aanhouden.

Dan zit je toch nog vrij laag met 3,5 MB/sec. Je kunt eens de netwerk fix aanzetten bij de geavanceerde setup van de Dreambox. Of als deze aan staat, zet hem dan eens uit.
Dat wil vaak nog wel eens helpen.

Volgens mij is die 3,5MB ook wel in orde.
Die 100Mbit haal je bij de dream nooit, en ik weet niet waarom.

Ik krijg hier een 22MB bestand in 10 sec over (met ftp).
Dus probeer maar eens bij jou.
Als je dat haalt lijkt het me ook OK.

Grtz.

ja maar wat is het nu 3.5Mbit/s of 3.5 Mbyte/s

Ik kom uit op een gemiddelde van 16mbit en dit zou volgens BT ~ 2Mbyte/sec zijn wat ook in de buurt lgt van wat kilroy gemeten heeft.

Als de poster slechts 3.5mbit/s heeft is dat wel verdomd traag

Het is 3,5 MByte/s als alles in orde is.

Wat jij meet Matrix zijn de normale waarden.
Het zal tussen de 2 en 3,5 Mbyte liggen.
Omgerekend zou het max: 3,5x8=28 Mbit zijn.
Een test is het 22MB bestand via bv filezilla.
Daar zie je onderaan in de statusbalk hoeveel seconden het duurt.
En dat zijn zoals ik zei zowat 10 sec.

Grtz.

Ik haal een bestand van 1024 MB op in ongeveer 230 sec met DCC. Maar gebruik wel een GigaBit netwerkkaart. dat komt neer op zo'n 4.2 MByte/sec. En dan niet netwerkherstel inschakelen :)

Ik heb hier ook een Gigabit netwerkkaart in de pc, maar dat mag de pret niet drukken, want de Dreambox heeft toch maar een 100mbit kaart dus daar zit je bottleneck. Je kan dus niet boven die 100mbit uit komen.

Ben trouwens zelf ook even gaan testen.
De waarde is inderdaad normaal zoals Kilroy schrijft, bij mij is het ook 3,1 mbyte/sec voor datatransfers van de pc naar de Dreambox.
Van een pc boven naar de pc beneden is het wel over de 10 mbyte/sec dus dat werkt perfekt.

Doe dezelfde test maar eens zo:

1 - Box op een FTA kanaal
2 - Box op een gecodeerd kanaal met lokale kaart
3 - Box op een gecodeerd kanaal zonder lokale kaart en/of emu keys

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan