software Dreambox DM 500-S

W

wagel23

Ik heb een duo lnb geïnstalleerd maar krijg geen verbinding met astra3

Hoe kan ik de benodigde software hiervoor laden.

welke kabel heb ik nodig om van de ethernet aansluiting Dreambox naar mijn computer of modem te gaan. Hoe verloopt de procedure verder

Hoi wagel23, welkom op het Satellite FUN Board !

? Software installeren om een extra satelliet op je dreambox te kunnen ontvangen ?

Dat kun je gewoon instellen met de afstandbediening hoor.

Met de 500 is dat wat minder handig dan met andere boxen (vanwege minder geheugen en daarom een andere menu structuur), maar het is gewoon te doen.

Toegegeven, het is eenvoudiger om een settingslijst in je ontvanger te blazen.

Om je echt te kunnen helpen, moet je wel eerst wat meer vertellen.

Zoals hoe je de LNB geïnstalleerd hebt (alleen aan de schotel geschroefd ?), wat je verder allemaal gedaan hebt en welke software je op de dreambox hebt staan.

Geef zoveel mogelijk informatie, dan is de kans dat je aan antwoord op maat krijgt ineens een stuk groter.

De zaak ligt eenvoudiger denk ik. Ik kijk al jaren met de 500S digitale Tv. Nu wilde ik de regionale zenders erbij dus monteerde ik de duo LNB. Prima niets aan de hand. Goede ontvangst 88%. Alleen de programmas die ik vroeger ook had dus geen regionaal via astra 3. Blijkt dat daarvoor firmware op de 500 moet worden gezet. Ik heb de seriele kabel voor contact 500 en mij pc inmiddels gevonden.Ik kan alleen de software op mijn pc niet vinden .Is er een link naar die software toe die je me kan doorgeven.Pas als die firmware op de 500 zit kan de 2de kop de astra 3 vinden kennelijk.Ik zou niet weten welke software en nu op de 500zit. voldoende om 999zenders te ontvangen.Probleem is de duo kop.proceduren om software van pc naar 500S te laden zou ook makkelijk zijn .of wellicht wijst dat de weg vanzelf.

Hoi.

Het is nog veel eenvoudiger dan je denkt.

Kijk eens hier aan de rechter kant.

Daar zie je onder andere het woord "downloads" staan.

Daar kun je op klikken (net zoals het woord hierboven) waarna je in onze downloads sectie komt.

Dan dreambox en daar heb je weer verschillende keuzes.

Onder utilities vind je allerlei programma's waarmee je van alles kunt uithalen.

Onder firmware (en dan weer kiezen voor de box waar het om gaat) vind je software die in je box kan.

We hebben hier ook een dreambox sectie en een zoeken functie.

Zo kun je veel meer vinden over jouw vragen.

Ik zou dus zeggen, spit het Funboard maar eens flink door !

Ik zou niet weten welke software en nu op de 500zit. voldoende om 999zenders te ontvangen.
Daarvoor bestaat er normaliter een menu knop en daarna de optie "informatie" alwaar (meestal bij about ofzoites) dan staat welke dreambox, welke firmware/software en welke versie aanwezig is.

Vaak zie je dat ook al bij het opstarten van je Dreambox, een blauw scherm met in het geen The GP er in bijv.

Kan ook zijn dat je originele software hebt, ik weet niet of die diseqc ondersteuning heeft.

Normaliter (bij alternatieve software) hoef je alleen de tweede lnb te activeren via menu->instellingen->zenders zoeken->lnb configuratie en dan 2 lnb's middels diseqc optie A/B.

Ik ben toch wel benieuwd wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen.

Ook al is het iets lulligs, je kan er toch iemand anders mee helpen die tegen dezelfde muur aanloopt.

pc aangesloten met kabel op 500 S. Nabilo Darkstar 2 gedownload.Het rare is dat het overzetten ogenschijnlijk niet lukte.Later bleek ik toch de regionale programma's te ontvangen. Ik heb ergens het vermoeden dat de juiste firmware toch al in het programma heeft gezeten maar misschien door een besturingsfoutje er niet uit kwam.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan