Je hebt gelijk, ik gooi dingen door elkaar wat Bontenbal betreft…
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Daar ben ik het ook mee eens. Maar het zal er ook mee te maken hebben dat heel veel, misschien wel de meeste stemmers op het poppetje stemmen en niet op de inhoud.en wordt er op persoonlijke mening gehandeld in plaats van het grote belang te dienen.
Hoop in ieder geval niet dat we een kabinet krijgen met D66, CDA, VVD en Groen Links. Dan ben je als huizenbezitter met wat spaarcentjes dus echt gepaald en dan vergeet ik voor het gemak maar even de klimaatmaatregelen die dan uitgerold gaan worden als je weet waar klimaatdrammers als D66 en Groen Links voor staan. Dan toch echt liever een kabinet met D66, CDA, VVD en JA21. Dan kan Groen Links weerEr valt namelijk niets te stemmen en wat ik al vaker zeg is dat Ursula bepaald en wij alleen maar kiezen op welke manier wij financieel uitgekleed willen worden.
Politiek in NL is stuk, democratie is stuk...
Vandaar dat er geen vrouwen verkiesbaar zijn bij een bepaalde partij!....ehm.. Kerk en staat gescheiden houden dus alle religieus ingestelde partijen horen volgens de grondwet ook niet thuis in de politiek.
Dat is absoluut waar en een bewuste keuze geweest.Even buiten het feit dat ik het met het verhaal van Dr. Z wel eens ben en me daar ook wel in kan vinden.
Maar door geen stem te geven, geef je het sowieso 100% uit handen.
Daar is ook niets mis mee, het had heel weinig gescheeld of ik had dezelfde keuze genomen.Dat is absoluut waar en een bewuste keuze geweest.

Daar ga ik niet in mee omdat daar geen bewijs voor is. Maar als je dat als speculatief hypothetisch voorbeeld geeft zoals je zegt, is het natuurlijk iets anders.Dan nu de (jarenlange) praktijk.
Ik ben de afgelopen 20 jaar een aantal keren voorzitter geweest van een stembureau. (merk dat ik nu oud wordt) Er kan naar mijn inziens zeker gefraudeerd worden allerlei wijze.Tevens bedacht ik mij het volgende: (geheel hypothetisch en speculatief)
Bij het tellen van stemmen zijn er in de regel één of twee mensen die meekijken bij diegene die bepaald of een stem geldig is of niet.
Aangezien er een controlerend persoon bij staat, zou het in principe niet mogelijk zijn om bepaalde stemmen "ongeldig" te verklaren.
Dan nu de (jarenlange) praktijk.
Veelal knijpen de controlerende mensen een oogje toe wanneer een "bepaalde" politieke partij "iets te vaak" wordt gekozen naar de smaak van de teller en het controlerend orgaan, en gaan er veel stemmen "verloren" doordat het stembiljet (al dan niet zelf) ongeldig wordt verklaard.
...immers een klein potloodstreepje of wat dan ook is snel gemaakt en daarmee een stem ongeldig verklaard.
Nogmaals, dit is een hypothetisch voorbeeld en puur op speculatie gebaseerd!
Dat gebeurt wel vaker volgens mij. Het is ook een behoorlijk bak werk en dat dan opeens eens een doos verkeerd gelabeld wordt kan gebeuren, zal ook niet bewust gedaan zijn.goh...
Dan gaat het dus niet om de landelijke verkiezingen maar Provinciale verkiezingen, dat was 2 jaar geleden. Erg oud nieuws dus en niet relevant. Maar wel een nieuwe datum.Er stond een aantal lokale partijen op deze stembiljetten die in de Brabantse regio verkiesbaar waren, maar niet in onze provincie.
Nee, maar zowel RTV Noord als ik zelf zaten er beiden naast.alles fake nieuws?
Euh... als het om 2de Kamer verkiezingen gaat, waarom zou je dat slechts in enkele kieskringen en niet allemaal mee doen??? Men kan daar wel voor kiezen om in minder kringen mee te doen, maar dan ben je toch van de gekke, want minder kieskringen, minder mogelijke stemmen, of mis ik nu iets?Een partij die in meerdere kieskringen meedoet, kan in elke kieskring afwijkende kandidaten op de lijst zetten.
Op landelijke stembiljetten staan -geen- lokale partijen. Wat er bedoeld was werd dat er personen uit lokale partijen of lokale personen op stonden maar dat staat er niet. Dus dat is waar zij zich mee vergist hebben.Er stond een aantal lokale partijen op deze stembiljetten