Vraag streamz?

toska

Jr. Member
Donateur
Lid sinds
26 mei 2019
Berichten
77
Waarderingsscore
18
Punten
8
Leeftijd
60
Locatie
belgie
Ik ben van zin om me streamz aan te schaffen, hoe gaat dit in feite in zijn werk? Of is er een andere die beter is dan streamz
en heb je daar een speciale tv voor nodig?
 
Vermoedelijk een smart-tv.

Hier staat vermeld waar het op te kijken is.

Op welke toestellen kan ik kijken?
  • Smartphone en tablet: Android en iOS
  • Computer: MacOS, Windows PC en Chrome OS
  • TV: Android TV, Apple TV, AirPlay, Chromecast, LG (2017+), Samsung (Tizen 2017+), Philips (Android) en Sony (Android)
  • Telenet TV**
**Om Streamz te kijken via Telenet TV, moet je een Streamz-abonnement nemen via telenet.be/streamz of via de Telenet TV-shop.
 
Onze tv is windows xp is wel al een dik 10 jaar oud en is van merk samsung,ik heb vandaag onze toegestuurde modem geinstalleerd en werkt, dus nu hadden we bij onze provider netflix zien staan en ook op onze tv, dus gaan we dat dan maar nemen.
 
:confused: Huh? Weet je dat zeker? Ik heb nog nooit gehoord van een TV die op Windows draait.
Wat is dat dan voor merk/type?
Kiek es!

Samsung unveils commercial LCDs with built-in XP​


Evan Blass|July 25, 2006 8:55 AM

If you though that Apple's 20-inch iMac was an impressive all-in-one computer, just wait till you hear about Samsung's new 40-inch 400PXn and 46-inch 460PXn LCD displays, both of which feature embedded versions of Windows XP. Designed for use in commercial applications such as signage, the two monitors sport an updated version of Samsung's MagicNet technology, which allows them to run slideshows or video without the need for an external server; if a server is being used to stream data, it can control up to four of the displays at once, feeding them either separate images or one tiled picture (arrays of 4 x 4 units are possible). Specs-wise, both products are pretty run-of-the-mill: you get a 1,366 x 768 resolution, 8-millisecond response time, 800:1 contrast ratio, and 500cd/m² maximum brightness. Although they're available immediately, Sammy hasn't released any pricing info for these models, but TG Daily points out that the previous, non-XP versions cost $8,950 (460Pn, pictured) and $6,750 (400Pn), respectively -- so we can be sure the upgraded editions won't come cheap.


 
In het boekje van die samsung stond toch windows xp vermeld @Black Tiger ?
 
In het boekje van die samsung
En het boekje van welke Samsung @toska? Ik heb geen Samsung met XP en ik zou niet weten welk boekje dat ik zou moeten kijken als ik het typenummer niet weet. :)

@Penthe whahahaha, nooit geweten. :biggrin:
Gelukkig dan dat ze voor XP gekozen hebben, want met ME waren de problemen niet te overzien geweest.
Lijkt me voor de hand liggend dat ze tegenwoordig voor Android kiezen overigens.
Maar leuk om te weten dat die dingen bestonden, heb ik nooit geweten.
 
Dat is de handleiding dat je mee krijgt bij aankoop.
 
Windows ME.... Meer Ellende
 
Precies, zo noemde ik dat ook altijd. :)

@toska Ik heb niet zo'n ding dus heb zo'n handleiding ook niet.
 
whahahaha, nooit geweten. :biggrin:
Gelukkig dan dat ze voor XP gekozen hebben, want met ME waren de problemen niet te overzien geweest.
Lijkt me voor de hand liggend dat ze tegenwoordig voor Android kiezen overigens.
Maar leuk om te weten dat die dingen bestonden, heb ik nooit geweten.
Nou deze reeks monitors/TVs zijn niet echt goed van de grond gekomen toendertijd en daarom dus ook vrij onbekend. Ze zijn maar een paar jaar ontwikkeld en toen ging de stekker er al weer uit. Ik denk dat het hoge prijskaartje daar ook aan meegeholpen heeft.
 
Deze hebben we kunnen kopen voor 499 euro normaal 599 euro maar dit is meer dan 10 jaar geleden
en let op er zijn heel wat ingangen hdml aansluitingen 3 poorten en 2 voor scartkabels voor vidio en dvd en dergelijke meer.Dus in die tijd waren al heel wat nieuwtjes voorzien hoor en we hadden er direct 2 aangekocht en ik moet zeggen ze werken beide nog perfect.
 
Een Extra Problemen begint met een E. :) XP was een van de fijnste/stabielste/beste Windows versies die er waren. Heeft niet voor niets zo lang bestaan.
Dus ik weet wel dat ze de X als tweede letter ook wel eens als Xtra gebruiken, maar dan houden we het liever op eXtra Prestaties. :)
 
Hierin verschillen wij ernstig van mening, want ik heb behoorlijk wat geduvel met XP gehad...op professioneel vlak dan.
Het was zelfs zo erg dat ik in den beginne nog vasthield aan W2000.
Na SP3 begon XP pas een beetje stabiel te worden.
Met de komst van Windows 7 kreeg ik een "wauw!!!!" momentje! Dat was fantastisch en een verademing!
Systeembeheer ging zoveel makkelijker en stabieler!
 
Laatst bewerkt:
Windows 7 is toch wel de mooiste Windows versie die er was alleen jammer dat deze zo snel traag werdt omdat bij elke update de boel bleef groeien. Toch zou ik de huidige Windows versies graag willen zien met de mooie look van Windows 7 want Windows 10/11 zien er niet uit. Vooral de Windows apps zijn oer lelijk, traag en niet transparant daarom gebruik ik er 0 van.

Met XP hadden we wel de nodige problemen op de werkplek maar toch vond ik het zelf geen onprettig os, had er thuis vrijwel geen omkijken naar om.
 
Met de komst van Windows 7 kreeg ik een "wauw!!!!" momentje! Dat was fantastisch en een verademing!
Nou bij mij niet. Met XP had je in het begin de unix sockets die nog open stonden, kon je als je @home had nog bij anderen kijken op de pc. Hahaha. Maar na SP3 was het rete stabiel en daar zijn toch wel meer professionals het over eens. Misschien heb jij een andere ervaring dat kan.
Windows 7 vond ik grafisch wel mooier, maar ik had geen wow moment, integendeel, ik had eerder een "Oh jammer" moment, omdat vanaf dat moment ook alle ondersteuning voor 16-bits applicaties weg was en er dus een aantal zaken niet meer wensten te draaien.
Kan natuurlijk wel dat het in een bedrijfssituatie met meerdere computers anders was. Hier spreken we met name over thuisgebruik.

Ook W7 werd pas stabieler na de eerste service packs overigens. Ik ben ook pas relatief laat over gestapt. Toen was ie net zo fijn als XP, echter helaas liep hij niet zo lang als XP. Het lijkt er nu op dat elke keer als iets echt fijn en stabiel begint te draaien, dat Microsoft weer iets nieuws moet uitbrengen.
Draaide W10 lekker, kwam die 1801 update met alle nadelige netwerk gevolgen vandien. Draait alles weer eindelijk wat fatsoenlijk en stabiel, komen ze met W11 aanzeiken, wat ook weer de nodige kinderschoen problemen kent.

Dus om weer terug on-topic te komen, het is echt niet vreemd dat TV fabrikanten snel voor Android gekozen hebben, want het draait ook stabiel, kleiner en stukken goedkoper c.q. gratis vergeleken met Windows.
 
Mijn 4K TV draait op AndroidTV 10 en kan het daar enkel maar mee eens zijn, enkel start je de tv niet meer maar boot je die up :) Kan ook standby staan, het ligt aan je eigen wensen en of je stroom verbruik wilt besparen of niet. Bij mij staat hij standby omdat de tv enkel zijn Internet aktief heeft als de tv echt aanstaat en dan pas ook de stroom vebruikt.

Nu heb ik zo´n Samsung nooit in mijn bezit gehad, maar moet je die dan ook booten? En hoe lang duurt dat?
 
Ik heb geen Samsung met Android maar dat ding zet je gewoon aan en dat gaan vrij snel. Een kennis van me heeft een Sony met Android. Die had wel eens een kuur dat de TV wel werkte, maar bijv. Youtube of Netflix niet. Dat gebeurde wel eens als er een stroomstoring was geweest of zo, geen idee.
TV uitzetten en weer aanzetten dat hielp niet, dan moest ik het Android menu in en dan daar de TV herstarten, dus feitelijk Android herstarten. Dat duurde nog geen minuut en dan werkte alles weer.

Ik heb het niet precies getimed, misschien was het 30 seconden, maar in elk geval zeker minder dan een minuut dus dat ging best snel.

Veel moderne TV's kun je niet eens meer uitschakelen maar kan men alleen op standby zetten. Om ze dan helemaal uit te schakelen moet dan zelf een schakelaar op de stroomkabel maken of met bijv. een schakelbaar stopcontact uitschakelen.
 
Er is een verschil tussen een TV met AndroidTV en een TV met Android. Veel mensen weten dat helaas niet. De media apps draaien veel beter onder AndroidTV en je hebt ook meer keuze aangezien AndroidTV voor het grote scherm bedoeld is en Android niet. Met AndroidTV heb je ook verschillende homescreen schermen waarmee je kunt starten GoogleTV en Patchwall zijn er bijv. 2 van. Het booten van AndroidTV is rond de 20 seconden.

Het fijne van Android in het algemeen is dat je een enorme keuze hebt aan apps dat je op het gesloten os van een aantal tv merken mist.

Maar dit weten velen hier al, ik probeer enkel informatief te blijven voor ieder die het leest.

Ook hier kan ik de tv niet voledig uitschakelen, maar omdat hij op een ups staat kan ik deze altijd nog uitzetten om de stroom er voledig van af te halen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan