Talpa Media krijgt gezicht

Satwatcher

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
678
Waarderingsscore
3
Punten
18
Leeftijd
57
Drs. Ronald Goes RA RC wordt Chief Executive Officer van Talpa Media Holding N.V. in Naarden. Als hoogste man gaat Goes bovendien de start begeleiden van de door Talpa op te zetten TV-zender. Daarom zal hij, naast het CEO-schap van Talpa Media, de functie van algemeen directeur bij het televisiestation vervullen.

Talpa Media Holding is de houdstermaatschappij waarbinnen John de Mol al zijn media-activiteiten heeft ondergebracht. De belangrijkste onderdelen daarvan zijn, tot nu toe, de radiodivisie met zenders in Nederland, België en Denemarken en het Nederlandse televisiestation dat vanaf augustus gaat uitzenden. Daarnaast worden binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek en voor de ontwikkeling van content, onder meer voor televisie. Talpa kent nu twee branches, waarvan Talpa Media de ene is. De andere is vermogensbeheerder Talpa Capital.

Ronald Goes (39) studeerde Economie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Hij deed daar tevens de postdoctorale opleidingen Accountancy en Controlling, die hem de titels Register Accountant en Register Controller opleverden. Goes werkte korte tijd bij een accountantsfirma, maar stapte al in 1991 over naar de commerciële televisie. Hij werkte als financial controller bij de Holland Media Groep en daarna als CEO van het eigen productiehuis RTL4 Productions, later Holland Media House en tegenwoordig Blue Circle geheten. In 1995 stond hij aan de wieg van SBS Broadcasting in Nederland. Goes werkte er als zakelijk directeur en lid van de Raad van Bestuur met een omvangrijke operationele portefeuille. In de bij elkaar tien jaar die hij werkzaam was voor commerciële broadcasters was Ronald Goes op managementniveau betrokken bij de opstart van vijf zenders in Nederland: de huidige stations RTL5, Yorin, SBS6, NET5 en Veronica. In januari 2001 stapte Goes over naar de Raad van Bestuur van Endemol Holding om er tot eind 2004 als COO de werkmaatschappijen van het bedrijf in alle 23 landen aan te sturen. In de herfst van het afgelopen jaar gaf hij te kennen om te willen zien naar een nieuwe uitdaging in zijn carrière.

Zijn benoeming tot CEO van Talpa Media licht Ronald Goes als volgt toe: “De visie van Talpa op de convergentie van platforms als radio, televisie, computer en (mobiele) telefonie spreekt mij enorm aan. De revolutionaire technologische veranderingen die op dit moment plaatsvinden, maken het mogelijk dat audio en video op ongelooflijk veel verschillende wijzen bij de consument komen en deze afnemer lijkt daar zeer positief tegenover te staan. De combinatie van verschillende distributievormen is belangrijk, maar vooral de onderscheidende content zelf zal de factor zijn die het verschil gaat maken. Massamedia als TV en radio zullen daarbij belangrijke aanjagers zijn. Op al deze terreinen wil Talpa een vooraanstaande rol spelen en dat vind ik heel erg boeiend. Daarnaast vind ik het inspirerend om weer met John de Mol te kunnen werken, dat mag duidelijk zijn.”

Met de komst van Ronald Goes naar Talpa is het managementteam van de nieuwe TV-zender compleet. Naast Goes als algemeen directeur treden daar per 1 februari aan: commercieel directeur Ton Rozestraten (43), programmadirecteur Remko van Westerloo (37) en zakelijk directeur Gert Grolleman (35).

De top van het John de Mol-bedrijf ziet er dan als volgt uit: Frank Botman is CEO van Talpa Capital, Ronald Goes van Talpa Media en Peter Rademaker is de CFO. Onder Talpa Media Holding ressorteren de TV-zender met het hierboven beschreven managementteam, de Radio-poot met Erik de Zwart als CEO en Marc Nanning als commercieel directeur, de muziekdivisie onder leiding van Tony Berk en tot slot de contentdivisie. Het management voor deze laatste tak moet nog worden vastgesteld

 
Een herhaling van het Sport7 debacle?

Vroeger vond ik de mol wel goeie porgrammas hebben maar ik vind eht nu een enorme lul dat ie studio sport kapot maakt, en ik hoop dat ie gauw tot de ontdekking komt dat ie een fout gemaakt heeft.

En die grijpgrage eredivisie ploegen die kijken alleen maar op korte termijn. Straks is voetbal helemaal niet meer zo populair, omdat de NOS ook veel andere echt Hollandse sporten uitzendt en dat meer gaat doen. Dag molletje!

 
Sorry hoor maar deze reactie vind ik echt nergens op slaan.

Ten eerste maakt John de Mol Studio Sport niet kapot maar heeft de NOS Studio Sport zelf van de samenvattingsrechten van de Eredivisie beroofd. En daarnaast is Studio Sport niet direct kapot omdat ze geen voetbalrechten meer heeft. Als de NOS niet met zelf gestelde eisen had gekomen bij het uitgebrachte bod dan hadden ze een hele goede kans gemaakt op het verkrijgen van de samenvattingsrechten. Het verschil was uiteindelijk slechts minimaal te noemen. Alleen de "arrogantie" welke de NOS in zijn bod liet doorschemeren richting de clubs heeft een negatieve stemming opgeroepen bij vele clubs.

Daarnaast vind ik het heel erg bevooroordeeld dat je een project van te voren al loopt af te branden voordat het al begonnen is. Let op mij woorden dat je weer hetzelfde Studio Sport gevoel zal krijgen bij de voetbaluitzendingen van De Mol. Het gonst in medialand al van de geruchten en die wijzen er op dit moment allemaal op dat men heel ver wil gaan om de betere krachten bij Studio Sport los te kweken.

Daarnaast is er totaal geen vergelijking met Sport 7 omdat de nieuwe zender van John de Mol, werkprojectnaam TVNL, niet alleen sport gaat uitzenden maar dat meer dan 50 % van de programmering bestaat uit "groot publiek amusement" .

 
Persoonlijk vind ik het sowieso al raar dat men het altijd heeft over het maken of breken van sportprogramma's met het al of niet verkrijgen van voetbalrechten.

Ja uiteraard, misschien wel de populairste sport, maar er zijn er zoveel.

Misschien word door het verlies van de voetbalrechten Studio Sport eens wat meer met de neus op andere sporten gedrukt.

Wat ik bijv. persoonlijk erg mis in programma's als Studio Sport, zijn zaken als Snooker, driebanden, kampioenschappen trickshot (zowel van normaal alsook snooker biljart), de uiterst korte tijd die ze besteden aan F1 en andere racesporten en zo zijn er nog wel meer.

Daar mag dus best wel eens verandering in komen. Als niet-voetballiefhebber (ja en ook daar zijn er heeeel veeel van) is het wel eens fijn iets anders te kunnen zien dan altijd maar dat voetbal.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan