Telesat op DM7000

D

dreeke

Hallo medesatters,

In mijn zoektocht naar een net franstalig pakket heb ik ook telesat eens onder de loep genomen. Maar nu vraag ik me toch af of dit pakket te bekijken valt met mijn DM7000, aangezien telesat mpeg 4 vereist. Kan iemand me hier wat licht in de duisternis brengen?

Groetjes,

Dreeke

Ja dat is erg simpel je DM 7000 is een MPEG2 ontvanger en geen MPEG4 dus voor Telesat heb je er niets aan:sorry:

Dikke shitboel dus. Wel vreemd omdat telesat en tvv in dezelfde groep zitten maar dus toch niet dezelfde techniek toepassen.

Groetjes,

Dreeke

Nee hoor, zo vreemd is dat niet.

Télésat is veel recenter.

Het is dan ook niet vreemd dat die gebruik maken van meer actuele technieken, alleen al vanwege toekomstgerichtheid.

MPEG2 is gewoon ouwe zooi.

Gaat tenslotte ook alweer 15 jaar mee en das behoorlijk oud voor techniek.

Tja Mas3, daar heb je gelijk in. Maar dan vind ik het toch wel een beetje vreemd dat een Dream Multimedia geen mpeg4 decoder op de markt heeft gezet. En vanwege de ervaring met de philips canal+ decoders van weleer heb ik geen zin in de aanschaf van de telesat-decoder. Niet dat ik me niet geamuseerd heb destijds om de kraak-interface te ontwerpen :biggrin: ...

Groetjes,

Dreeke

Dream heeft zelfs 3 MPEG4 decoders de DM8000 de DM800 en de DM500HD.

Laat Google maar eens zijn gang gaan kun je de prijzen vinden.

Hee, bedankt! Dat geeft de burger weer moed. Heb ik me daar dan toch overheen gelezen bij Dream, want ik ben alle modellen langs gegaan om daarnaar te zoeken. Nu het vrouwtje maar weer overtuigen dat ze toch liever een andere ontvanger in de huiskamer wil hebben ;)

Groetjes,

Dreeke

Dream heeft zelfs 3 MPEG4 decoders de DM8000 de DM800 en de DM500HD.
Laat Google maar eens zijn gang gaan kun je de prijzen vinden.
Dreambox DM 500 HD

* 400 MHz MIPS (BCM7405) Processor

* Linux Operating System

* MPEG2 / H.264 hardware decoding

* DVB-S2 Tuner

* HDMI

* 256 MB RAM, 64 MB FLASH

* SCART connector (RGB / optional YPrPb)

* eSATA connector

* Smartcard Reader (Dreamcrypt)

* 10/100 MBIT/s ethernet interface

* EPG (electronic Program guide)

* controllable from PC through sophistiicated web interface

* S/PDIF optical (digital bitstream out)

* analog modem

* automatic service scan

* DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2,USALS

* 12V external power supply

Dat zal maar ik zie dat niet staan voor de 500 aart.

Dat zal maar ik zie dat niet staan voor de 500 aart.
Wat zie je niet staan Jan gisteren gezocht naar de 500HD en zag op een buitenlandse site een prijs van €299 of bedoel je dat niet??

De DM800 zit rond de 400 en de DM8000 zo'n 1000 euro.

Ik denk dat Jan bedoelt dat er niet bij staat dat de decoder mpeg 4 aankan. Daar ben ik dus ook in getuind.

Groetjes,

Dreeke

Idd mpeg 4 zag ik niet.

Maar jij zal wel gelijk hebben aart want hij is nieuw dus zal hij het wel aan kunnen.

Misschien is men het vergeten er bij te zetten.

H.264 is MPEG4.

Na wat zoeken op google had ik dat ook gezien.

Ga ik vanavond ook iets minder dom naar bed :)

Bedankt voor de uitleg, zonder dat is het inderdaad hard to see, the dark side is.

Groetjes,

Dreeke

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan