teletex

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
ben in het bezit van een dream 500 nu heb ik het probleem dat de teletex te groot is links en rechts vallen de eerste en de laatste letter weg heb hem in het menu aangepast alles staat op breedbeeld ook in het tex menu heeft iemand dat probleem ook of zit dit nog in de software
bij voorbaad dank
gr frans

We hebben geen ervaring met de dm 500. In de meeste images kun je de hoogte/breedte van teletekst instellen via het menu.

In rudream is dat b.v. via: menu - setup - system settings - osd settings dan gele knop (tuxtext). Daarna kun je de hoogte en breedte instellen met de rode en groene knop. Door b.v. eerst de rode te gebruiken en dan lang de cursor naar beneden toets in te drukken zie je een hoekje (linksboven) verschijnen met cursor naar rechts verplaats je hem naar rechts. Je kunt zo de rechterbovenhoek van teletekst bepalen. Hetzelfde doe je met de linkerbenedenhoek maar dan met de groene knop en de cursortoetsten.

Als alles naar wens is dan de gele knop om het geheel vast te leggen (save).

Suk6

deze teletext instellingen werken het zelfde op de 500 zoals door jullie hierboven beschreven voor de 7000 dus ik geloof niet dat er in de 500 veel andere software inzit dan in de 7000 ik heb het volgens jullie beschrijving gedaan en was een fluitje van een cent.
bedankt voor de uitleg
gr frans

Kijk, toch leuk te vernemen dat er tenminste weer ??n persoon is geholpen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan