Telfort Zyxel modem Orange net werk

Satguy

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Misschien kan iemand me helpen met instellingen van een Zyxel modem van Telfort in te stellen op het netwerk van Orange of Online heet dat tegenwoordig.Zit inmiddels al bijna 2 weken zonder internet en telefoon van Orange omdat het modem dus kapot is.Maar ondanks dat ik inmiddels al 10 keer gebeld heb met dat Orange en me ook al 10 keer een nieuw modem is toegezegd deze nog steeds niet binnen (wordt daar van kastje naar de muur gestuurt ) en wil dus nu zelf maar proberen om het modem van Telfort geschikt te maken voor het Orange netwerk.Alleen heb er de juiste instellingen niet voor want is even anders dan het telfort netwerk.Iemand die de juiste instellingen voor me heeft om dit modem even geschikt te maken voor internet??.De telefoon zal er niet op werken dat weet ik inmiddels maar internet zou al fijn zijn.Dat ik een Telfort modem heb is dat ik dus over 2 weken over ga naar telfort maar heb ik nu nog niets aan want dat werkt dus nog niet inmiddels al geprobeerd wantja je weet maar nooit.Alvast bedankt voor jullie hulp.

Nee dus helpt me daar ook niet...heb al van alles geprobeerd maar zie de snelheid van de lijn in modem en alle 4 lampjes branden ook groen maar krijg geen verbinding met het net..denk dat ik nog tot 1 oktober moet wachten tot weer een hopelijke normale internet verbinding omdat ik dan van orange af ben en naar telfort ga.

Had je dit regeltje ook nog gezien en geprobeerd?
Mensen met een Zyxel modem dienen soms als protocol ENET ENCAP in te stellen.
Hij moet ook in routed mode staan, niet in bridged mode.

Maar het kan inderdaad ook aan je verbinding liggen. Ligt er ook een beetje aan welke lampjes groen branden. Power en adsl moeten groen branden, internet mag ook groen knipperen.

Als er genoeg groen is en adsl en internet ook zou je in het statusscherm van je Zyxel ook je externe ip adres moeten kunnen zien.
Met de Zyxel kun je ook een ping test doen, probeer daar eens ping www.duckfiles.org te doen. Krijg je daar een ping reply op dan is de verbinding in orde en zit het ergens anders in je netwerk.

Tja heb dus vanmiddag voor de zoveelste keer geprobeerd om het werkend te krijgen heeft tot vorige week maandag altijd gewerkt via de livebox maar begon toen ineens de hele tijd te knipperen en krijg geen verbinding meer met orange via de live box..heb dus nu weer geprobeerd en kan pingen dus met netwerk zie ook de snelheid te zien iets van 14000 down en iets van 900 up.Alle lampjes groen 4 stuks dus en zou dan dus moeten werken maar nee dus geen internet.Bij orange wordt je van kastje naar muur gestuurt en ondanks dat ik als sinds vorige week een nieuwe live box zou hebben nog niets dus.Ze zijn daar zo fatsoenlijk als je boos wordt dat ze je gewoon van de lijn gooien dus..tja voor 15 cent per minuut ook nog..zal deze week zowiezo de kabel hier vernieuwen maar kan eigenlijks niets aan mekeren want zie wel de lijnsnelheid dus er is dacht ik wel verbinding met modem in centrale.Zit nu legaal op draadloos netwerk van de buurman dus kan nog iets maar telefoon niet dus en dat vindt ik nog het ergst.

Ikzelf zou eerst het modem resetten en ga dan verder met de wizzard.
Misschien handmatig het DNS adres en de default gateway van Orange er handmatig in zetten? Tevens vraag ik mij af of Orange je wel toe laat op hun netwerk?
Maar je zal wel al van alles geprobeerd hebben.

Succes.

@Parabolica: Hij heeft toegang want hij kan pingen.:)

heb dus nu weer geprobeerd en kan pingen dus met netwerk zie ook de snelheid te zien iets van 14000 down en iets van 900 up.
Het ziet er toch naar uit dat de verbinding in orde is.

En de andere vraag die ik stelde? In het statusvenster, zie je daar ook je externe ip adres?

Zou feitelijk wel moeten anders kun je niet pingen. Als je kunt pingen werken de internetverbinding, de gateway EN de DNS.
In dat geval ga ik toch heel erg sterk geloven dat het probleem niet in je modem/router ligt.

Hoe zit je met de pc aangesloten op de Zyxel of de Livebox? Met een kabel? Zoja, krijgt je pc wel een ip adres en zoja welk? Wel eerst de draadloze verbinding uitschakelen.

Nee en dat is dus het enige wat ik niet zie mijn ip adres..Heb alles al handmatig ingevuld want weet mijn ip nummer van Orange maar voor de rest niets dus als ik dus alles handmatig invoer DNS en IP en Gateway enz kan ik de lijn pingen dus en alles ok maar daar stop het dus ..en die klote live box wil helemaal niet meer en met de Zyxel wel alles groen maar geen internet..snap dat je geen telefoon hebt met die box want is alleen met die live box mogelijk maar krijg ook geen internet..zit nu al 10 dagen zonder en denk dat het nog 11 dagen wordt tot aan 1 oktober..hopen dat het met telfort wel goed werkt..

Oh dus met handmatige invoer kun je wel pingen. Nee da's onvoldoende.
Je zou alles op automatisch moeten zetten, dus alleen zelf de juiste vpi en vci instelling opgeven en eventueel dan nog Enet Encap instellen.
Dan zou je alles automatisch moeten krijgen en ook moeten kunnen pingen vanuit het modem.

Als dat niet gebeurd dan krijg je vanuit dhcp niets toegewezen en statisch wordt inderdaad geblokkeerd dus dat is dan jammer.
Ik hoop ook dat het met Telfort wel goed gaat.

Black Tiger;194262 zei:
@Parabolica: Hij heeft toegang want hij kan pingen.:) .

Je hebt gelijk BT :)

@satguy, hier staat een screenshot :

_https://orange.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=73&thread_id=2050

Ook las ik ergens dat je IP adres en de toegang tot Orange gekoppeld is aan je MAC adres?

Ik moet erbij zeggen dat ik niet weet of dit los staat van het wel kunnen pingen, maar geen toegang tot het internet.

Grt. Parabolica.

Ja dat is het enige wat nog niet zou kunnen kloppen het Mac adres wat gekoppeld is aan de livebox en dus niet aan de Zyxel.Alleen als ik alles lees op internet heeft niemand het daar over en zou ook niet weten waar ik dit in de Zyxel zou moeten invullen.Denk dat ik zo maar lekker blijf wachten of ze bij Online toevallig nog tijd hebben om een modem op te sturen en anders wordt het wachten tot 1 oktober.Misschien dat dat ook een reden is van Online om me gewoon gaar te laten koken want ik ga toch bij hun weg gelukkig nu dus maar.Alleen ga ik wel geld terug eisen natuurlijk van de dagen zonder internet.

Het MAC adres staat vast en kan je (helaas) niet wijzigen.

Je zou zeggen dat als jij kan pingen de helpdesk van Orange je verder zou moeten kunnen helpen omdat zij jou lijkt mij kunnen zien. Maar je moet ook maar net diegene treffen die niet de standaard antwoorden uit de database haalt, maar zelf met zijn eigen ervaring jou verder kan/wil helpen.

Grt. Parabolica

Alleen als ik alles lees op internet heeft niemand het daar over
Dan heb je toch niet gelezen op die site waar Parabolica al 2x naar verwezen heeft. Ik ben daar namelijk zelf mede-beheerder en daar wordt wel degelijk ook meermaals over dat MAC adres gesproken.
Wel stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.;)

Vraag het eens op dat forum of op het telfort.gebruikers.eu forum want er zitten een paar mensen (op het Orange forum bijv. rrozema) die nogal eens graag via telnet wat dingen doen.
Ik zou me kunnen voorstellen dat misschien via een of ander telnet commando toch met de Zyxel een ander macadres te spoofen is.
Anders zou ik gewoon nog effe prutsen zoals je nu doet tot 1 oktober. Wie weet heb je wel geluk en wordt je net als vele anderen ook 1 dag eerder aangesloten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan