Thuis batterij

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waardering
430
Punten
83
Leeftijd
74
Ik zit te denken aan een thuisbatterij.
Een marstek Venus EV 3.0
En dan 3 stuks iedere fase 1.

Ik heb er 3 thuis van Home Wizzard en dan nog ergens anders van Zendure.
De PV panelen zitten rechtstreeks aangesloten op de Zendure. Bij de HW zit er nog een omvormer tussen.
Als ik nu een thuisaccu zou uitkiezen zou ik voor de Anker gaan.
Anker

Heb ik in eerste instantie ook aan gedacht.
Maar deze is groter voor minder euro.
En je hoeft er niet om te denken met een dynamisch contract.
Ik wil er ook 3 op iedere fase 1.

Ik wacht af wat er in 2027 gaat gebeuren. Salderen, terugleverkosten en vergoeding beurwaarde bij overschot. ,
Daarbij moet ik ook rekening houden met de terugverdientijd van zon thuisbatterij.

The matrix ik ben aan kijken wat ga ik doen.
Ik denk aan een dynamisch contract.
Maar ik wil ook geen moeilijk apparaat.
Mijn vrouw moet alles ook kunnen bedienen.
We hebben al wel een elektrische auto aangeschaft. Kunnen we deze zomer op zonne-energie rijden.

Dat klopt lekker zuinig rijden maar dan volgend jaar. Ik heb begrepen dat niet alle evs ook gebruikt kunnen worden voor thuisbatterij, er komt nogal wat kijken om de stuuring voor elkaar te krijgen.

Ik heb nu al ruim 1,5 jaar dynamisch en bevalt me nu prima vorig jaar 18€ per maand, nu nog even doorstampen naar oktober.

Moet er wel voor zorgen dat bij negatieve beurswaarde ik niet alles moet openzetten om geld te schrapen, had het laatst toen de neg waarde -47ct was te bont gemaakt, vloog de hoofdzekering eruit. Kosten 83 €

Nu heb ik in Home assist de beurswaarde per dag en na 15 u de volgende in grafiek gezet.

En ik heb bij negatief de grid kwH in beeld zodat ik precies kan zien wat ik verbruik met een marge van 10% onder de 35A

Als het goed is gaat kunnen we dit jaar de massaproductie van natrium-ion batterijen gaan verwachten. Het voordeel daarbij is dat het goedkopere grondstoffen bevat en deze grondstoffen overal beschikbaar zijn. De energiedichtheid is iets minder dan lithium-ion dus voor dezelfde opslag zal de batterij zelf iets groter moeten zijn. Groot voordeel is dat ook bij lage temperaturen de capaciteit van de batterij niet of nauwelijks af neemt (ideaal voor in auto's).

Kreeg een aanbod van budget voor slimme thuisaccuus
~ 2kWh opslag 675€
4kwh 1299€
6 kWh 1899€
8 kWH 2499€

Ik denk dat ik er geen neem, zorg wel dat op goedkope tijdstippen de was vaat en droger ingezet worden,
Grote bak en bij 4 -- 2 gestapeld bij 8 --4 van die bakken op elkaar

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Peer
Er zijn toch momenten dat stroom gratis is op de dag? Ik heb gehoord dat er een app is waarop je kunt zien dat mensen gratis stroom kunnen afnemen en zelfs een vergoeding kunnen krijgen.
De ANWB heeft zo'n app, maar dan moet je wel stroom afnemen van hen.

Edit: Sorry, offtopic. Dit moet eigenlijk een eigen topic krijgen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Naar boven Naar onder