Toon van eneco

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Zijn hier mensen die gebruik maken van de termostaat toon van eneco? Heb hem zelf hier hangen en vind het best handig.

Maar ben benieuwd of jullie ook besparing via toon hebben gerealiseerd en de vraag is hoe?

Heb de toon hier een 2.5 week zo ongeveer nu.

 
Wij hebben geen Eneco. Maar wat is er handig aan? Kun je een beetje uitleggen hoe het werkt?

 
Wel dat werkt als het volgende. Via toon zie je dagelijks hoeveel gas en stroom je gebruikt en wat de kosten zijn. Je kan dmv grafieken bekijken of je dus niet teveel gebruikt.  Zo zie ik op dit moment dus dat ik deze maand een 2 euro minder stroom verbruik dan verwacht maar 7 euro aan gas meer, heeft natuurlijk met het weer te maken.

Het is eigenlijk een slimme termostaat die verbonden is met het internet en indien nodig kan de helpdesk inloggen, dit moet je wel eerst zelf aanzetten bij de instellingen.

Je kan instellen dat de kachel op een bepaalde tijd aan gaat en weer uitgaat via 4 verschillende temperatuur instellingen die je zelf kan aanpassen voor de nacht, als je weg bent, overdag thuis en comfort temperatuur voor bij de tv.

De kachel kun je ook via een app van buiten af aanzetten naar 1 van de 4 verschillende temperatuur instellingen, bv als je een dagje weg bent en bijna thuis zet je de kachel aan kom je in een warm huis.

Daarnaast kun je via de toon ook philips hue lampen bedienen mocht je die hebben, zowel via toon zelf als de app.

Je kan ook vergelijken met andere mensen maar dat kan ik nog niet activeren wegens te weinig informatie op het moment wat toon verzameld heeft.

Ze zijn toon nog steeds aan het ontwikkelen dus er komen vast nog nieuwe zaken bij de komende tijd.

 
Internet, vergelijken met andere mensen, op afstand bedienbaar? Nee dank da's niets voor mij.

Ik hou wel met m'n excel sheetje elke maand bij wat de meterstanden zijn en dan weet we ook wel of we meer of minder verbruikt heb.;)

Kan natuurlijk wel handig zijn met al die automatische mogelijkheden, maar ik hoef het voorlopig nog niet. Hier brandt toch 24 uur per dag de kachel omdat ik zelf 's nachts beneden zit. :)

 
Gemak dient de mens :) Voor een ieder wat wils natuurlijk. Vind het wel handig met mijn telefoon de lampen aan te kunnen zetten of uit en dat via toon, wel alleen lampen van philips HUE natuurlijk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan