Traag netwerk (DM7020)

G

Grow

Hallo lezers,

Al een geruime tijd ben ik in het bezit van een DM7020 inclusief een 80GB harddisk. De laatste tijd neem ik nogal wat dingen op en die wil ik graag naar mijn laptop/desktop downloaden.

Helaas valt het met op dat de snelheid van het downloaden niet hoger komt dan 24kb/s oftewel een bestand van 360MB duurt al gauw 3 uurtjes. Uiteraard heb ik eerst zelf op onze grote vriend "Google" gezocht, maar ook daar heb ik geen nuttige informatie gevonden.

Mijn vraag is nu dus ook of één van jullie misschien een idee heb hoe ik sneller bestanden kan downloaden van de DM naar een laptop/desktop.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Grow

Hierbij nog enkele gegevens:

Software: PLi 20080713 Rev.5335

Model: DM7020

DM Harddisk: WDC WD800BB-00JHC0

Linux Kernel: Linux version 2.6.9

Afstand tussen DM <-> Router: 2M

Afstand tussen Router <-> Desktop/laptop: 1M

Router: Speedtouch 780

Op welke wijze verplaats je de bestanden van je Dreambox naar de PC?

Er zijn verschillende methoden waarbij men ook te maken kan krijgen met een verschil in snelheid alhoewel dat normaliter niet zou mogen.

Daarnaast is het nog afhankelijk van hoe oud je DM7020 is. De eerste types die uitgekomen zijn hadden namelijk bijna allemaal een probleem met het netwerk. Daarom dat je ook in de meeste firmware bij de opties nog de optie "enable network fix" tegen komt.

Deze optie kan echter averechts werken bij een DM7020 die het probleem met het netwerk niet heeft danwel reeds hardwarematig gefixed is. In dat geval kan het zelfs tot vertragingen leiden als je die optie aan hebt staan.

Als die optie aan staat, zet hem dan eens uit. Of als hij uit staat, zet hem dan eens aan.

Ben je met FTP de bestanden aan het overzetten, zorg dan dat je Pasv (passive) mode aan hebt staan of probeer eens met een andere ftp client.

downloaden met een FTP programma en een DM 7020 moet makkelijk met 6mb p/seconde gaan.

Allereerst bedankt voor je snelle reactie, Black Tiger!

Op welke wijze verplaats je de bestanden van je Dreambox naar de PC?Er zijn verschillende methoden waarbij men ook te maken kan krijgen met een verschil in snelheid alhoewel dat normaliter niet zou mogen.
Ik heb verschillende manieren getest, namelijk via de webinterface van de PLi software zelf (via firefox). Ook heb ik het geprobeerd met het programma FileZilla, SmartFTP en Total Commander

Daarnaast is het nog afhankelijk van hoe oud je DM7020 is. De eerste types die uitgekomen zijn hadden namelijk bijna allemaal een probleem met het netwerk. Daarom dat je ook in de meeste firmware bij de opties nog de optie "enable network fix" tegen komt.

Deze optie kan echter averechts werken bij een DM7020 die het probleem met het netwerk niet heeft danwel reeds hardwarematig gefixed is. In dat geval kan het zelfs tot vertragingen leiden als je die optie aan hebt staan.

Als die optie aan staat, zet hem dan eens uit. Of als hij uit staat, zet hem dan eens aan.
Heb echt geen idee hoe ik kan zien welke DM ik heb, heb hem toen 2de hands gekocht dus ik denk wel dat het de eerste generatie is. Helaas heb ik nergens de functie "network fix" kunnen vinden op mijn DM, maar misschien kijk ik verkeerd?

Ik las op internet dat het probleem lag aan twee condensatoren namelijk de "C5906 en C5907", is dit waar? Zo ja is dit zelf te doen of kan je hiervoor beter naar iemand gaan die meer soldeer skills heeft, ik kan namelijk wel solderen maar het moet ook niet "te" klein worden.

Ben je met FTP de bestanden aan het overzetten, zorg dan dat je Pasv (passive) mode aan hebt staan of probeer eens met een andere ftp client.
Dit werkt helaas ook niet.

downloaden met een FTP programma en een DM 7020 moet makkelijk met 6mb p/seconde gaan.
Was het maar zo'n feest bij mij ;)

Je moet 2 tantaaltjes tegen 2 smd condensatoren solderen. Groot is het niet, maar ik vind het goed te doen. Je moet wel geen grote soldeerrevolver hebben.

V.w.b. het solderen kan ik je niet helpen, daar ben ik wat a-technisch in, dat durf ik gerust toe te geven.

Betreffende de "network fix" optie weet ik niet waar die in PLI zit.

Bij Gemini kun je die vinden onder menu->instellingen->geavanceerd (menu->setup-advanced setup) en dan moet ie er daar ergens tussen ziten.

Heeft iemand misschien een schema hoe je dit moet solderen? En weet iemand waar ik die 2 tantaaltje kan kopen?

@Black Tiger, is dat niet zo bij PLi. Dus waarschijnlijk zit het er niet op ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan