ts bestand inkorten.

S

satkiiker

Hallo allemaal,
ook ik heb intussen een aantal films en documantaires opgenomen op mijn dream 7020.
Mijn vraag is nu: is er een mogelijkheid om de ts bestanden zoals ze op de harde schijf van de dreambox staan in te korten?

Ik neem een film altijd wat ruim op om niet voor verrassingen te komen staan.
Maar ik heb geen behoefte om de film om te zetten naar bijvoorbeeld een dvd.
Ik wil dus gewoon het bestand van de film een beetje kleiner maken (10 minuten voor en na de film) om zo schijfruimte te sparen.

Is dit mogelijk en wie kan en wil me vertellen hoe dat kan?

Groeten Satkijker.

Dream 7020 100 cm schotel met rotor.
 
Als je het bestand naar je pc haalt en dan toch omzet naar een bestabd dat door een dvd speler af te spelen is, kun je hierna dit bestand met allerlei programma's die daarvoor bedoelt zijn editen.
Je kan dan niet alleen de stukken ervoor en erna eraf knippen, je kan dan ook de reclames eruit knippen.
Hierna kun je het bestand weer terug zetten naar je box en daarop afspelen.
De box speelt prima *.vob bestanden af, dus je kunt gewoon dvd bestanden overzetten.

Ook kun je de bestanden omzetten naar svcd, dat werkt net zo goed maar dan kun je er de een fatsoenlijke naam aan geven zonder dat dit problemen kan geven.
De *.vob kun je ook de juiste naam geven, maar dan kun je m nadien niet meer zondermeer op een dvd zetten (was dus toch al niet de bedoeling).
 
Dank voor het antwoord maar dit is toch niet helemaal de bedoeling.

Ik wil het bestand niet naar de pc halen, vanwege ruimtegebrek, maar editten (inkorten) in de dreambox.

Is dat ook mogelijk?
 
Bij mijn weten kan dit niet op die manier......
 
kijk hier maar eens heb het er al een keer over gehad :biggrin:


helaas kan je in de dreambox zelf niet de video editen ivm onder anderen geheugen gebrek .

en ook omdat de cpu daar niet voor geschikt is .


met de pc editen is de enigste optie .

{editted by moderator}
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan