tux vision

W

wiha

eerst even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum

ben wiha woon in het noorden van het land en ben 63 jaar.

vraag over tux vision

ik heb heel veel opgenomen met dit programma , maar nu heb ik opnieuw windows geinstalleerd en het werkt niet meer. als ik hem aanzet komt het bericht : uncable to open capture driver.

wie kan mij helpen dit te herstellen op mijn pc

wiha

Hoi Wiha en welkom op Satellite Fun.

De foutmelding wat je beschrijft wijst er meestal op dat het bestand DBOXIISource.ax niet of niet goed geinstalleerd zou zijn.

Dat zou te maken kunnen hebben dat Tuxvision of TuxvisionR niet goed geinstalleerd is, je zou ook kunnen proberen VLC erbij te installeren.

Een andere oplossing die ik op intenet vond was deze (windows xp):

1.) klik op start en dan op uitvoeren

2.) type dan het volgende in het vakje wat je te zien krijgt:

regsvr32 DBOXIISource.ax

3.) Klik op OK en kijk of er een melding komt "dboxIIsource.ax is succesfully registered" of succesvol geregistreerd.

Zoja, dan nog eens opnieuw proberen. Anders Tuxvision deintalleren en nog eens opnieuw proberen.

Laat a.u.b. even weten of het gelukt is anders kijken we verder voor oplossingen, misschien weet ook een van de andere gebruikers nog wel iets hierover.

Black Tiger

Het is gelukt om tux vision op de pc te installeren zonder foutmelding zoals ik je melde

DBOXII online

als ik nu previeuw indruk geeft hij een foutmelding boven in beeld

401 titlle head body error unable

geen beeld en geluid

wel onderin start preview en video geeft wel aan tussen 4500 en 6000 kbit ook adio tussen 180 en 198kbit - sync 0

http port 8080 - ctrl port 4000

ik heb een dreambox 7000

ik hoop dat je me verder kan helpen

bij voorbaat dank

gr wiha

401 titlle head body error unable
Hier mist iets, normaliter zou er nog iets achter moeten komen bijv. "unable to login to..." etc. Aangezien het over de http gaat, dus webverkeer moeten we kijken naar de 401 foutmelding en die betekent dat het mis gaat bij de authenticatie.

Vermoedelijk gebruikersnaam en wachtwoord fout, of er wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd en deze wordt niet gegeven door het programma dat kan ook.

Welke versie Tuxvision gebruik je en welke firmware heb je precies op je Dreambox staan?

Even een aanvulling. Ik heb net Tuxvision 2.01 op mijn pc gezet.

Onder Options moet je daar het juiste ip ingeven en gebruikersnaam en wachtwoord.

Gebruikersnaam: root

wachtwoord: dreambox

beiden met kleine letters, tenminste als het nog standaard is. Bij sommige firmware is er al geen wachtwoord meer, dan zou je kunnen proberen dat weg te laten.

Je moest in het begin iets van pinnacle installeren. Een of andere plugin geloof ik. Daar zaten wat benodigdheden in.

black tiger en ptje

ik heb tux vision 0.0.2.1

firmware : bij opstarten zie ik PLI®JADE staan hoop dat je dit bedoelt

of waar kan ik dit anders vinden

heb het ip van netwerk erin gezet

root en dreambox dit was eerder ook het geval

geen resultaat

Ptje

ik heb pinnacle 11 op min pc

wiha

Misschien kun je anders beter eens de Tuxvision 2.01 proberen.

Eigenlijk met er eerst TREX op, daarna Tuxvision, dan de pc herstarten en dan moet het werken.

Maar ik moet zeggen tegen hetzelfde probleem op te lopen.

Nu heb ik dat met die authenticatie melding weggekregen door via het menu, instellingen en dan geavanceerd de "http authentication" uit te vinken, dan ging het al iets beter.

Er gebeurt echter niets. Eerst moet ik dan naar Radio schakelen hetgeen wat transponder 1.0 200 OK als melding geeft.

Daarna moet ik weer het TV bolletje aanvinken en komt er te staan welke zender op staat enzo, maar dat is nog niet te zien in de selectievakjes.

Dat heb ik gisteren met veel pijn en moeite op een gegeven moment wel klaar gekregen, maar vervolgens hetzelfde probleem als bij Wiha, dat je op preview kunt klikken en er wel audio en video meters gaan lopen, maar beeld en geluid zwart blijven. En stoppen wil het ding daarna niet meer. Applicatie reageert niet meer.

Of als het niet werkt komt er een foutmelding unable to play (wrong pid) of iets in die geest.

Die melding heb ik opgezocht op internet en in de meeste gevallen werd er geschreven dat Tuxvision niet met alle firmware werkte met name niet de nieuwere firmware en je dan beter een andere tool kon gebruiken.

Er werd gesproken van een windows tool, maar daar ben ik de naam van kwijt. Ga hier nu eerst nog een andere Tuxvision versie proberen.

Een oplossing gevonden voor je! Die werkte namelijk ook bij mij.

In onze downloadsectie stond DreamTV 0.47 dat wist ik niet eens. Maar nu heb ik een DreamTV 0.5.0 beta gedownload. Deze bevat echter ook Trex en Tuxvision.

Is te downloaden vanuit onze downloadsectie onder Dreambox en dan Utilities want daar heb ik hem neergezet.

1.) Pak het bestand uit op een drive bijv. C maar gewoon in de root want winrar maakt er zelf het mapje DreamTV bij.

2.) Ga naar de map install en installeer Trex en daarna Tuxvision (is versie 0.3.0 dacht ik)

3.) Ga naar de map filter en klik op install (install.bat)

4.) Herstart je pc

5.) Start nu via program files Tuxvision. Het lijkt alsof die even hangt, laat hem maar even prutsen. Het probleem is namelijk dat de boeket en zenderlijst niet meteen gevonden kan worden als het goed is. Dan ga je naar options en wijzigd je wachtwoord in dreambox (staat nu op dbox2) en wijzigt het ip naar het ip van je Dreambox.

Preview klikken, even wachten, en kijken maar.:)

Veel plezier! Laat even weten of het gelukt is en evt. dus http authenticatie op de dreambox uit zetten.

black tiger

het is gelukt het werkt weer perfect.

heel hartelijk dank dat je mij wou helpen black tiger perfect.

ik zou best iets meer van een dreambox willen weten hoe het werkt is er ook een ned handleiding voor die ik kan downloaden

ik ben in bezit van 2 dreamboxen 7000 waarvan 1 met een harde schijf.

en heb tijd zat om hier wat mee te doen

lijkt me een mooie hobby

nogmaals bedankt

wiha

Graag gedaan hoor, fijn te horen dat het weer werkt.;)

Tja bij sommige dingen gaat het bij mij ook gewoon kietelen als iets niet werkt en als het dan even kan ga ik het zelf ook eens proberen. Is gewoon leuk om te doen, een soort van sport he.:)

Er is inderdaad ook een Nederlandstalige handleiding die te downloaden is, deze staat ook in onze downloadsectie, maar dan onder het kopje "Documentatie" en daaronder is een handleiding te vinden voor de Dreambox 7000.

Daar moet ik wel bij aangeven dat die handleiding gaat over een standaard door fabriek geleverde Dreambox.

Met alternatieve firmware (zoals Gemini, Pli, Nabilo) is er nog veel meer te doen.

Overigens is het ook mogelijk om je harddisk van je pc te mounten bijvoorbeeld om op die manier opnames te maken met de Dreambox. Hoef je niet telkens die programma's te starten.

En dan hebben we nog dit forum hier, als je dingen tegen komt waar je jezelf van afvraagt waar het voor is of hoe het werkt ofzo, stel gerust je vraag in onze Dreambox sectie.

En er is ook al het nodige te vinden in onze handleidingen sectie uiteraard.

Als aanvulling op BT:

NIet alleen de harddisk van je PC kun je mounten, je kunt ook de harddisk van de ene 7000 mounten op de andere 7000.

Hoeft je PC niet per se aan te staan.

Maar dan ben je wel even bezig met uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat.

Niet dat het heel moeilijk is hoor.

Je moet je er dan gewoon even in vastbijten.

Klopt volkomen, ik ken zelfs iemand die er zijn NAS voor gebruikt, maar lang niet elke NAS is hier geschikt voor dus dat kan wel eens tot hakkelingen in de opnames leiden, dus zelfs zoiets is mogelijk.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan