tv-vlaanderen

D

depp

Beste satelliet-kijkers,

Ben van plan een dreambox 800 aan te schaffen.

A: is het mogelijk om tv-vlaanderen te ontvangen zonder tv-vlaanderen abbo?

Dus zonder cammodule en kaart.

B: Zo nee, waarom niet? Zijn deze codes niet te kraken of zo?

C: wat is het verbruik van een dreambox 800 met hd?

Beste depp.

Welkom op het Satellite FUN Board !

Je hebt binnen een half uur na registratie je vraag gesteld.

Maar in dat half uur na registratie had je wel even onze regels kunnen (moeten) lezen.

Je vragen zijn namelijk te dicht op het randje dat in de regels vermeld is.

Daardoor kan alleen vraag C nog door iemand beantwoord worden die het antwoord daarop weet.

Houd er rekening mee dat het verbruik van een HD heel erg uiteen kan lopen al naar gelang welk merk en type je gebruikt.

Het antwoord op vraag B is ja, tot nog toe wel.

Ik kan me hier volledig bij aansluiten, v.w.b. vraag A kunnen we wel nog mededelen dat dit mogelijk is. Maar zoals je hier boven kunt lezen kan dat vanwege de regels niet verder besproken worden.

OK, Bedankt voor de info.:knipoog:

Maar had nog graag geweten wat zo'n dreambox ongeveer verbruikt.

Hoeveel watt, 50, 60, of meer?

Dat kan ik niet precies zeggen, misschien iemand anders? Aangegeven wordt dat als je hem op 12V gebruikt er minder dan 15 Watt verbruik is.

In de standby stand wordt verder de LNB spanning uitgeschakeld en hij kan max. 0,6 Ampère trekken dus zo gek veel zal het niet zijn, vermoedelijk inderdaad zo'n 40 Watt.

Maar ik ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar dus als iemand het meer exact c.q. meer met zekerheid kan zeggen, dan graag.

Volgens Dream gebruikt ie onderstaande.

Power consumption:

< 15W at 12V

Deze gegevens zijn van een 7020, dus het lijkt erop, dat de 800 niet echt standby kan. Maar dan nog vind ik het gebruik netjes.

Power consumption:

< 20W (in operation, horizontal polarization / 400mA LNB current)

< 11W (in operation, no LNB)

< 4W (Deep-Standby-Mode)

Laatst bewerkt:
Je moet dus uitgaan van 20 Watt.

Daarbij moet je wel nog het verbruik van je HD optellen.

Want in de door Ptje genoemde specs staat niets over opnemen van een horizontale band met een LNB stroom van 400 mA.

En hoewel het appraat PVR in de naam heeft (en niet PVR ready), zit die schijf er standaard niet in.

Maar op HD's staat vermeld hoeveel stroom ze verbruiken.

En daarmee kun je het vermogen ook uitrekenen, want je weet ook dat een laptop HD alleen op 5 volt word aangesloten.

En die 2,5" schijven zijn onder andere gebouwd om zo zuinig mogelijk te zijn.

Via het Eendenteam kreeg ik te horen dat een Duitser een test hiermee had gedaan:

Ich habe gerade mal bei meiner Box (+ int. HDD 160GB) gemessen (Conrad Energy Check 3000):

Standby: 7W

Runter gefahren: 11,5W

SD-Kanäle: 14,5W

HD-Kanäle: 15W

Bei Aufnahme / Wiedergabe kann man so 1,5W drauf rechnen.
En dan nog het volgende:

Dat hij uitgeschakeld meer verbruikt dan in Stand By laat zich eenvoudig verklaren. Als je de DM800 uitzet erschijnt er een melding op de TV welke

blijft staan en dat kost dus stroom.In Stand By wordt de verbinding met de

TV verbroken.
Zo'n 20 watt was dus niet eens zo'n slechte schatting.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan