TVV en Canal Digitaal Blokjes, Storingen

GI30065

New Member
Lid sinds
6 nov 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
2
Punten
3
Locatie
Spain
Hoi allemaal,

Ben woonachtig te Spanje Calpe - Alicante.

Heb een VU+ Solo 4K receiver, en kijk naar de HD kanalen (23.5º) van TVV en Canaal Digitaal.

Wij wonen hier nu reeds 7 jaar en hebben NOOIT problemen gehad, tot nu.

Soms hebben we blokjes en dit op alle zenders, het kan zijn dat we een uur niets hebben, en dan hebben we er praktisch elke minuut last van.

Soms is het over het volledige beeld, en soms een balk onderaan het beeld, het geluid wordt niet aangetast.

Hierbij de handelingen die ik reeds ondernomen heb om het probleem op te lossen:

1/ Chips van beide smart cards gereinigd.

2/ Schotel (90cm Triax) volledig terug uitgericht: SNR 87%-14.1dB / AGC 72% / BER 0 / Lock

3/ Box volledig nieuwe flash, vroeger openpli 6.xx, nu openpli 7.2

4/ Nieuwe installatie oscam.

5/ Box verschillende keren herstart.

6/ ALLE connectoren grondig nagekeken.

Maar jammer genoeg hebben al deze handelingen niets opgeleverd.

Achter ons huis zijn ze nu beginnen bouwen en er staat op ongeveer 30m een metalen kraan.

Echter staat deze hier toch al een tijdje, maar hij is nu wel gedraaid vanwege de wind.

Momenteel wordt er niet verder gewerkt daar (denk) dat de beton eerst moet drogen, dus ik kan niet vragen om hem te draaien.

Lijkt mij vrij sterk, maar zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn?

Heeft er soms iemand nog suggesties, oplossingen, ben ten einde raad.

Heb nog een oude LNB liggen, ga die ook eens proberen, maar dan zijn al mijn oplossingen op.

Kan dit aan de Box zelf liggen, of is dit te ver gezocht?

DANK Alle hulp is welkom.

 
Hallo GI30065, allereerst welkom op Satellite Fun.

Ik zie dat je al heel wat geprobeerd hebt, en met een SNR van 87% en een AGC van 72% met een BER van 0 moet het signaal gewoon goed zijn.
 

Lijkt mij vrij sterk, maar zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn?
Van een kant zou dit kunnen als hij in het blikveld van de schotel staat. Het zou dan kunnen werken als een zgn. kooi van Faraday effect zou kunnen veroorzaken. Van de andere kant zou je dan ook mindere waardes in de metingen verwachten.

Er is 1 ding wat ook nog wel eens een soortgelijk probleem kan veroorzaken wat je volgens mij nog niet geprobeerd hebt, althans dat mis ik in de opsomming.
Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Klinkt vreemd, maar ook bij kabel signalen zie ik ze soms de vreemdste kuren veroorzaken, met name blokvorming.

 
Hallo Black Tiger,

Super bedankt voor jouw reactie!

HDMI kabel heb ik niet vervangen daar deze er al 7 jaar aanhangt, is ook héél moeilijk te vervangen daar alles ingebouwd is.

Toch oh zo vele DANK voor het mee denken!!!

Heb mijn probleem ondertussen ook geplaatst op een ander forum,...en wat blijkt nu dat héél véél mensen dit probleem hebben, dus ik ben niet de enige.

TVV heeft nog niet gereageerd (toch niet bij mijn weten) maar het Nederlands Canal Digitaal wel.

Zij zeiden dat ze van het probleem op de hoogte zijn, en dat men er momenteel aan het werken is.

Dus is dit voor mij ergens goed nieuws, kan ik eindelijk stoppen met testen.

Wilde nog een oude LNB plaatsen en alsook mijn oude Dreambox bovenhalen.

Maar na het lezen van al deze reacties blijkt het nu voor 99,99% niet meer nodig te zijn.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kraan staat 30m vanaf de schotel , ik neem aan dat die kraan geen 100m hoog is, vanuit spanje staat mi de hoek hoger gericht dan in NL .

Dus die kraan kun je mooi zijn werk laten doen.

Als Canal Digitaal zegt dat ze problemen hebben zou je.eens op een free to air zender kunnen kijken  en dan niet een van CD ,  heb je dan nog blokken dan ligt het niet aan Canal Digitaal..

Bekabeling connectoren en LNB lijken uit je verhaal oké.

Blijft open de HDMI kabel zoals BT suggereert., of de tuner is aan het einde.

Bv rotte voeding of erger. 

Tenzij je op een free to air zender perfect beeld hebt. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zij zeiden dat ze van het probleem op de hoogte zijn, en dat men er momenteel aan het werken is.

Dus is dit voor mij ergens goed nieuws, kan ik eindelijk stoppen met testen.
Dat lijkt me inderdaad ook, moeten ze een behoorlijke storing hebben.

Ik kijk vrijwel nooit meer CD dus durf het zo niet te zeggen. Als het probleem opgelost is en de problemen blijven bij jou kun je altijd nog eens de HDMI kabel nakijken.

Of anders eens testen met de oude Dreambox, vermits dat nog kan want die zal vermoedelijk geen HD ondersteunen.

V.w.b. het meedenken uiteraard graag gedaan, daar is dit forum immers voor. ;)

 
Niet alleen CDS heeft er last van, het 'gerommel' is ook al op Joyne en LiveTV gezien.

 
Waar zou dit dan aan kunnen liggen @Tech? Heeft dit dan misschien eerder te maken met storingen bij de uplink? Gezien het bij meerdere providers gebeurt?

In elk geval wel goed voor onze lezers om te weten dat het probleem zich veelvuldig voordoet en niet aan hun apparatuur ligt.

 
mijn opnames van gister hadden blokkerig beeld incl balken onder in net of het signaal even stil staat.

vandaag geen last

vogel voor langs gevlogen zonder wifi zeker ?

 
@Tech, Joyne en LiveTV had ik ook al ergens gelezen.

@Black Tiger, volgens een admin van een ander forum zou dit de oorzaak zijn:

Dat is al een tijdje aan de gang en er wordt weer niks ondernomen door die prutsers.
Dat is een jaar geleden ook al eens voorgevallen, dat heeft een poos geduurd vooraleer het opgelost raakte.
Het heeft iets te maken met hun compressie methode, de bit-stroom wordt verdeeld over alle zenders die op een transponder zitten.
Als dat niet goed ingeregeld wordt krijgt men blokjes omdat het maximale aantal bits al bereikt is.


Heb ondertussen 2uur opgenomen van een FTA kanaal heb het dan tegen 2X de snelheid volledig bekeken, en ja hoor geen enkel probleem, niet één blokje, dus receiver, HDMI kabel, LNB,....zijn niet de oorzaak.

Heb ook gelezen dat er héél véél mensen problemen ondervinden, dus ligt het probleem niet bij bij.

Denk wel dat ze eraan werken, gisteren op een hele avond maar één keer blokjes (0,5 sec.) gezien.

Nogmaals iedereen VELE DANK voor het meedenken :))

Groetjes.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er ook last van gehad, idd vooral bij de cd kanalen. Sinds vandaag is het niet meer teruggeweest. Naar mijninziens waren het niet over het hele beeld blokjes maar in het midden en dan weer een balk blokjes onderin. Signaal en ber bleef hetzelfde.  

Maar zoals gezegd het is gelukkig weg.

 
Ik weet niet hoe de situatie nu op CD is maar bij TVV zijn de problemen nog steeds niet van de baan!

Wilde gisteren een film op "VIJF" bekijken en was niet te doen.

Nu geen blokjes meer, maar verschillende keren compleet stilstaand beeld Grrrrrr.

 
Heb je misschien ook nog even gecheckt op de CD zenders, want ik heb er geen last meer van en als het alleen op VIJF is dan weet je dat het dan waarschijnlijk bij de provider ligt en niet aan je eigen installatie.

 
Neen CD niet gecheckt was gisterenavond veel te kwaad ?.

Heb vanmiddag gecheckt op Vijf, en geen problemen, maar hou wel mijn hart vast voor vanavond.

Denk dat ik binnenkort ga stoppen met Satelliet TV, en ga overstappen naar IPTV, want ik ben het zat!

 
Ik kijk ook vrij veel naar IPTV maar de satelliet is hier toch het meest bekeken. Zeker als je aan het zappen bent is het niet leuk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan