Uitleg Gemini

C

casperb71

Beste DB/Gemini gebruikers.
Al enige jaren ben ik de gelukkige bezitter van een DB7020s en gebruik de nieuwste versie van Gemini. Door schade en schande ben ik steeds meer gaan doen met de DB en loop af en toe tegen kleine probleempjes aan en leer nog dagelijks. In diverse fora lees ik het nodige maar wat ik echt mis is een soort van database waar per onderwerp uit Gemini problemen/oplossingen worden besproken. Nu is het veel spitwerk en moet je geluk hebben dat je het vind aangezien er geen manuel is.

Mijn vraag aan de gebruikers van de DB en de makers van dit forum is of het zinvol is om onder DB een afzonderlijk onderwerp "Gemini" te maken met daaronder de onderdelen die je in de software tegenkomt.

bv

Ik had problemen dat mijn EPG maar 1 programma vooruit kon zien. Heel veel gezocht in de Plugins maar uiteindelijk de oplossing aangedragen (http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=34801)

Je zou in Gemini een subonderwerp EPG kunnen maken en daar kan je alles daarover kwijt.

Nu zal de discussie wel los komen van wat voor subonderwerpen er in moeten komen te staan, maar laat eerst maar eens horen wat jullie van het idee vinden.

Duck is van en voor de gebruikers. Het is erg goed indien gebruikers actief zijn, meedenken etc. Dat houdt het board niet alleen levendig maar trekt ook weer mensen aan.

Jouw idee op zich is een goed idee. Echter dan zouden we dat voor alle images moeten doen dan wordt het allemaal erg veel. Daarnaast hebben de meeste images een eigen board waar je direct in contact bent met de makers van de image; de bron dus. Ten derde hebben we hier onder Dreambox een subforum Images.

Kortom, je idee is goed alleen denken we niet dat we aparte subforums voor alle images moeten maken. Wel kunnen we natuurlijk vragen om het onderwerp van een bericht in Dreambox-Images te starten met de naam van de images zoiets als: [Gemini1], EPG probleem

Nogmaals bedankt voor je actieve bijdrage !

Laten we eens afwachten op de overige reacties.

Zoals je al schreef een Imagehoek zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik denk dat dit waardevoller is dan de hoek Tita tovernaar. Het leuke zou kunnen zijn dat er verschillende image besproken kunnen worden met de +/- punten. Nu moet je om de verschillen te onderzoeken switchen tussen de diversen ontvangers.

;)
Nr.10

Het is redelijk eenvoudig mogelijk om in de ontvanger forums er een prefix voor te zetten zodat je kunt kiezen uit allerlei firmware etc.

Doch de firmwares wijken qua mogelijkheden niet zo heel erg veel van elkaar af.
Die optie die ik aangaf om de epg erbij te krijgen, dus MHW EPG aanzetten, zit niet alleen in Gemini maar in diverse images op die plek.
De tip is dus ook bruikbaar voor meerdere images/firmware. Vandaar dat de keuze van Duck om een onderverdeling per ontvanger te doen en een onderdeel voor emu en eentje voor settingslijsten naar mijn persoonlijk mening een betere is.

Daarnaast is ook het argument van Eendenteam erg sterk, dat je dan support op elk image zou moeten geven en elk onderdeel daaruit.
Wil je die kwalitatief kunnen bieden aan gebruikers, zou je van elk image wat er gemaakt wordt iemand van de makers of programmeurs op je forum moeten hebben. En er is niemand die dat heeft.

De meeste oplossingen werken voor vele images dus is het eigenlijk een beetje ondoenlijk om voor elk image een apart onderdeel te maken.

@Nummer10: Dit is nu ook al mogelijk, maar voor de 7020 draai ik het liefst Nabilo terwijl ik in de 800 het liefst een LT image heb zitten en in de 7000 een Gemini of Nabilo en de 500 een Gemini vanwege de beperkte ruimte op de 500.
Je kunt dus ook niet elk image beoordelen op goed of minder omdat ook dit per ontvanger kan verschillen.
Het is dus niet zo vreemd dat je moet switchen tussen de diverse ontvangers. De images reageren immers ook niet hetzelfde op elk type ontvanger.;)

Maar oke, dit alles is mijn persoonlijke mening, dus reacties blijven welkom.

Ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit, het is waar wat je zegt. Ik denk dat het ligt aan; wat je op dat moment zoekt. Zoek je een image vergelijking dan wil ik eigenlijk gewoon een imagehoek hebben. Maar daar zal ik dan idd. moeten gaan zoeken naar wat voor box ik heb.

Met andere woorden het ligt aan de benadering/zoeken.

;)
Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan