Ultieme video converter gezocht.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.506
Waarderingsscore
638
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik zoek een goede video converter met name van een MKV bestand naar DVD.

Iemand een goedwerkende suggestie? en natuurlijk for free.
 
Ik werk met: Apowersof MKV Converter Studio, maar met Nero lukt zuks ook
 
Hmm "Nero" dan heb ik daar overheen gekeken.
Apowersof ga ik opzoeken.
Thanks
 
Hmm ben nog gern stap verder.
Met nero zie ik nergens hoe een dvd te branden van een mkv bestand.
Apowersoft mkv converter idem , kan alleen een grote vob bestand laten converteren.

Nero 12.
Apowersoft v4.5.7 gevonden
Mss onkunde of niet de juiste versies
 
Euh... even uit oogpunt van nieuwsgierigheid. In deze tijd nog een DVD branden??
Als het perse moet... misschien is AVI2DVD.
Verkijk je niet op de naam. Deze slikt ook MKV als input.
Ook op de offici?le site verkrijgbaar.
 
Gewoon voor de dvd speler in de auto voor de kleinkinderen als die 4 dagen in de auto zitten op vakantie. Heen en terug..
Dan zijn die glimmende schijfjes een must.

Voor mediaplayers zijn die idd niet meer nodig.

Maar ik heb nog een probleem.
Heb een mkv bestand en een srt tekst bestand. Deze heb ik samengevoegd in een nieuw mkv bestand.
Was een makkie.

Daarna Nero 18 (12 vervangen) en een dvd formaat naar hdd  gemaakt ging prima maar geen tekst te vinden. :confused:
In principe opgelost hoe mkv naar dvd om te zetten maar nu nog subtitle probleem oplossen.


 
Bij Apowersoft moet je op Profiel klikken, dan krijg je verschillende mogelijkheden.

Je hebt het n.a.w. over een srt bestand (ondertiteling) , daar heb ik helaas geen ervaring mee; moet ik mij nog steeds in verdiepen, want ik heb d'r ook nog e.e.a. aan liggen .
 
Een .srt bestand moet bij de type film passen anders is de kans groot dat de tekst niet synchroon loopt met de gesproken tekst.

Nero heeft die optie om een .srt bestand te branden maar het had mijn voorkeur om eerst de film samen met een .srt te testen door het .srt bestand samen met de film in ??n map te gooien en dan met VLC de ondertiteling te selecteren. Op deze wijze was ik er dan ook zeker van dat het ook 100% synchroon liep voordat je ging branden.

Edit: DivX Plus Pro v9.1.1 Build 1.9.0.528 Final  kan ook met .mkv overweg.

Main Features DivX Plus Pro :
? Convert your video, including HD files, to DivX video using DivX Converter, or create video compilations with DVD features using DivX Author
? Post a DivX video to your site using DivX Web Player
? Watch your videos, even HD videos (H.264/AAC) from the Internet, with DivX Player
 
Ik vergat erbij te schrijven dat het .srt bestand dezelfde naam moet zijn als de film. Dus is de titel van de film, 'de_drie_kleine_Ducks.mkv' dan moet een .srt bestand ook 'de_drie_kleine_Ducks.srt' heten anders werkt de ondertiteling niet.
 
Klopt allemaal maar mijn doel is die subtitles rechtstreeks in de dvd files te integreren.
Een media player kan meestal een srt subtitle met de film meedraaien. En uiterraard moet die srt synchroon in tijd
gedefinieerd zijn. Meestal als je zo'n combi download met externe subs download dan is dat wel oke.

Maar een dvd speler doet niks met een srt bestand.

 
Eerlijk gezegd is het alweer een tijdje geleden dat ik films op een DVD heb gebrand. Zou je een film als .mkv direct op een DVD branden samen met een .srt dan zal een goede DVD Player de ondertiteling wel moeten vinden. Het beste is om dat eens te testen met een R/W DVD.

Om de film samen met een .srt bestand met Nero te branden, wat mij bij staat is dat die optie niet meer in de nieuwere Nero software is ingebouwd. Ik ben daarom zelf nooit verder gegaan dan de versie Nero 10 samen met Nero Video omdat het hiermee altijd lukte.
 
Als je nog de losse .srt hebt en losse mkv zonder ondertiteling zou je het eens met handbrake kunnen proberen.
Daar is veel mee te doen.
 
Ga ik doen . Blijft boeien.
Zou mooi zijn als dat werkt.
Nu zitten klooien met allerlei samenvoeg programma's en dan zitten de subtitles in het mkv bestand maar bij branden (steeds naar hdd om geen dvd's te verspillen) niet te zien.
 
Met Handbrake kun je converteren naar wat je wilt en kun je evt. originele ondertitels meenemen en inbakken of losse .srt files kiezen om in te bakken.
Hopelijk lukt het je.
Ik moet wel zeggen dat het soms even puzzelen is (ook voor mij) om te zien welke keuze ik moet maken om die ondertitels ingebakken te krijgen. Maar er zijn ook wel goede handleidingen voor te vinden op internet. Ben alleen wat te lui om ze te bekijken dus dat kan ook een oorzaak zijn. :biggrin:
Maar normaliter lukt het me wel, al is het na 2x proberen.
 
Hij is nu aan het samenvoegen beide bestanden mkv en srt in window gesleept en gekozen voor een mkv bestand.
Converteren gaat een tijdje duren 2-3u.

Heb me nog niet helemaal verdiept , mss zijn er ook nog settingen voor type en grote karakters..
Eerst maar deze test afwachten en dan als de tekst erin staat via Nero 18 een dvd naar de hdd laten maken.

Sssssspannnend.....
 
Instellingen voor type en grootte zijn er misschien ook. Er zijn ook instellingen voor uitvoer kwaliteit. Misschien staat die super hoog dat het zo lang duurt. Kun je evt. ook nog wat lager zetten als het goed is.
Ben benieuwd! Succes alvast!
 
Die tijd was windows  tijd.
Na 2 u nog 2 u en vervolgens na weer een uur nog 90 minuten

Laat hem vannacht wel doordraaien.
Vakje gevonden om de tekst burn aan te vinken. Ben benieuwd of hij dan de tekst automatisch erin bakt ipv een subtitle keuze.

 
Vanmorgen was het nieuwe mkv bestand met burn-in subtitles gegenereerd.
Via Nero 2018 Nero-Video gekozen voor creer DVD  , beginschermpje aangemaakt nieuwe mkv bestand erin gesleept en naar hdd geschreven.

En hoera de subtitles zijn direct in de film zichtbaar, precies zoals ik wil.

Perfect tooltje Allen bedankt voor het meedenken en BT bedankt voor dat tooltje .Het converteren neemt wel veel tijd in beslag, maar het eindresultaat perfect.
??
 
Toppie en graag gedaan.
Evt. volgende keer een wat lagere resolutie nemen, op DVD zie je dat toch niet zozeer en dan is ie vermoedelijk wel wat sneller.
Veel plezier ermee!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan