Update Strong SRT8000

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Van een kennis een Strong SRT8000 gehad met het verzoek RTL8 in te stellen. Na het inlezen van de kanaallijst is i.p.v. RTL8 erbij, een aantal kanalen verdwenen (RTL4, RTL5)

Op internet gelezen dat dit een bekend probleem is en er beter andere software in gezet kan worden. Echter krijg ik niet de melding "attente negociation ", is het dan zeker dat e.e.a. niet gaat werken? (overige teksten verschijnen wel keurig).

Parallel kabel doorgemeten of werkelijk alle pennen 1 op 1 zitten en dat is inderdaad zo. Weet iemand een oplossing voor "mijn" probleem?

Ook iets gevonden op internet om met de huidige software toch de kanalen toe te voegen. Ontvanger op NED1 zetten, uitschakelen, inschakelen en dan gelijk de kanalen inlezen. Ook dit werkt niet.

Kennis is geen hobbyist en wil eigenlijk uitsluitend de C+ kanalen bekijken. Alles is origineel incl. C+ abbo.

In afwachting van jullie (ongetwijfeld :) ) wijze antwoorden zoek ik nog even verder op net net.

Groeten Sat4me2.

 
Recent heb ik ook zo'n lastpak onder handen gehad.

Wat je het beste kunt doen, is de laatste versie software erin zetten.

Dat is een versie da3ned3 (of zoiets), maar het lijkt erop dat daar weer een aantal subversies van zijn.

In het apparaat dat ik onder handen had, heb ik na wat moeite een goed werkende versie erin gekregen, maar daarbij werkt het zoeken op CDS volgorde niet goed.

Je moet hierna de zenders dus opnieuw rangschikken en das een tijdrovend proces.

Wanneer je over een passende kanalen lijst zou beschikken, kun je die er ook inzetten met hetzelfde programma waarmee je de firmware erin doet, zo heb ik vernomen.

Nu alleen nog een passende lijst te pakken krijgen, want over uitlezen van firmware of delen daarvan (de kanalenlijst dus) is niets te vinden.

Dan nog even over het programma waarmee je dit doet.

Want er zijn verschillende van die programma's in omloop, en die werken niet allemaal even goed.

Het programmaatje waarmee ik in eerste instantie werkte, leek het goed te doen, maar gaf uiteindelijk telkens een foutmelding.

Resultaat: dode ontvanger.

Gelukkig kwam deze daarvoor wel telkens na spanning eraf/ weer erop, direct terug in de programmeer stand en kon ik uiteindelijk verder.

Het programmaatje waarmee het in een keer goed ging heet "Software Loader and V20 Firm (Official)" maar daar zit dus niet de juiste firmware bij.

Suc7 verder.

 
De software welke ik heb geprobeerd is eveneens de Software Loader and V20 Firm (Official). Echter krijg ik niet de melding "attente negociation" wat wel zou moeten volgens een beschrijving van ....?

Nu hoop ik dat iemand mij kan bevestigen dat dit niet uitmaakt, en dat e.e.a. toch moet werken.

Ik probeer enige zekerheid (ervaring van andere gebruikers) te verkrijgen alvorens ik de ontvanger naar de 7e hemel help.

De firmware-file da3ned3.bin heb ik inderdaad ook gevonden.

MvG Sat4me2.

 
De software welke ik heb geprobeerd is eveneens de Software Loader and V20 Firm (Official). Echter krijg ik niet de melding "attente negociation" wat wel zou moeten volgens een beschrijving van ....?
Nu hoop ik dat iemand mij kan bevestigen dat dit niet uitmaakt, en dat e.e.a. toch moet werken.

Ik probeer enige zekerheid (ervaring van andere gebruikers) te verkrijgen alvorens ik de ontvanger naar de 7e hemel help.

De firmware-file da3ned3.bin heb ik inderdaad ook gevonden.

MvG Sat4me2.
je hebt een mail ontvangen met de uitleg

heb je de mail binnen gekregen

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Update ontvanger is succes vol verlopen. :)

Na het aanstuiten van de parallele- en serieele kabel aan de pc en vervolgens het opstarten van de ontvanger met menu en pijl naar rechts gelijktijdig ingedrukt.

LASH MN26: AM29LV800B

FLASH MN27: AM29LV800B

FLASH MN28 absente

boot_LIBDAT1.5

DEMANDE CHARGEMENT PRIORITAIRE

debut de transfert parallele

De tekst "attente negociation" welke in de beschrijving stond kreeg ik niet.

Omdat de ontvanger toch "onbruikbaar" was met ontbreken van RTL4, RTL5 en RTL8 toch maar op start gedrukt.

Vervolgens ca. 2 minuten waar de informatie naar de eeprom wordt verstuurd. Aan het eind hiervan automatisch omschakeling naar standby. De ontvanger handmatig uit- / aan gezet en voila de strong SRT8000 is van de nieuwe software voorzien. Kanalen opnieuw ingelezen en alle C+ kanalen worden gevonden.

Bedankt voor het meedenken en t757498 voor de beschrijving.

Groeten sat4me2.

 
ben blij voor jou dat het gelukt is

we zijn er voor elkaar te helpen

graag gedaan

groeten gilbert

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan