upgrade van nieuwe image loopt niet door

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Grrrrr

gisteren een nieuwe image Open Pli 4 geinstalleerd liggen klooien met Dflash hetgeen niet lukte
Ook op de verse image de glass skin weten te installeren (waar je een cursus cvoor nodig hebt , Zoveel instellingen pff

Maar nu dflash lukt e niet dus besloot ik de OpenPli image van vanochtend te upgraden 21-08-15
Installern via de normale manier , reboot en loopt na 2 minuten niet meer door er staat een image en om de 20 seconden probeert hij door te starten hetgeen niet lukt

Dus die image van Gisteren er maar weer opgezet helaas zelfde effect blijft ook hangen

Toen alle images van Open Pli 4 geprobeert van 13-21 08 en allen hetzelfde probleem.

Heb toen mijn oude backup die ik angstvallig bewaard had erin geflashed en hoppa alles werkt weer gewoon zoals het hoort.

Met mijn onmetelijke wijsheid probeerde daarna weer de image te flashen en wederom start hij niet door.

Ik denk dat ik net als Freggel de DM800SE vliegles ga geven met een geweldige crah als gevolg

Of weet iemand raad , kan er geheugen door de installatie van de SKIN Glass en dflash het een en ander gemarkeerd worden.

Is er een manier om de dreambox helemaal te cleanen????

,
 
Probeer eens DM 800 HD se: Newnigma2 v4.0.12 te installeren. Misschien niet jouw type image maar misschien dat deze zich wel volledig wil installeren.
 
Als ik een nieuwe image installeer doe ik dit op deze manier, dus via de browser : https://www.dream-multimedia-tv.de/en/flashing-new-firmware-browser
Voor zover ik weet is dit ook een schone installatie.

Je kan op deze manier alleen een .nfi installeren!


 
Bedankt maar mijn oude open pli 4 back-up van juli loopt weer .ik laat het voorlopig zo.
Dit werkt tenminste wat ik wil. Trouwens
 
Nee dat vergeet ik niet heb de suggesties gekopieerd en bij mij in de dm map gezet
 
ik heb even die link beter bestudeerd en de manier zoals die daar beschreven staat is precies  hetzelfde hoe ik altijd een image flash dus via de browser met de DM in de stop mode.

Ik ga nu eens die image die jij voorstelt erin proppen (Het eendenteam zou zeggen NIE doen zet er Ozoon in , Ga ik ook nog doen )


 
DM 800 HD se: Newnigma2 v4.0.12 liet zich zonder enig probleem installeren ff mijn zenderlijst erin mikken en cccam.cfg actualiseren  en gaan .

wordt vervolgd
 
Hm na de zenderlijst geplaatst te hebben crash logs gevonden heb op nee nu niet geklikt en meteen wordt er gevraagd of er geupgrade moet worden dus ja en er wordt van alles binnen gehaald. Duurt wel vrij lang volgens mij wordt ieder bestand opnieuw vervangen
94 packages with 0 errors en blijft hangen o nee ik moet op ok drukken om opnieuw op te starten.


Ben benieuwd of de crashes verdwijnen,
Wordt vervolgd anders is mijn wachttijd voorbij
 
chrashes stonden nog op de harde schijf vanwege de miljoen pogingen open pli te flashen nadat ik die weg gehaald had startte de Newnigma gewoon op en alles lijkt te werken.

ook na de 94 packages,

Enige wat ik nog moet uitzoeken is hoe ik de AB zodanig krijg dat wanneer ik op de knop Bouquet+ druk ik gelijk in alle favorieten kom , nu kom ik alleen in de actuele favoriet . Snappez vous?
 
the matrix zei:
chrashes stonden nog op de harde schijf vanwege de miljoen pogingen open pli te flashen nadat ik die weg gehaald had startte de Newnigma gewoon op en alles lijkt te werken.

ook na de 94 packages,

Misschien kan je nog iets met die crashlijst om te achterhalen wat er fout ging met PLI?

Enige wat ik nog moet uitzoeken is hoe ik de AB zodanig krijg dat wanneer ik op de knop Bouquet+ druk ik gelijk in alle favorieten kom , nu kom ik alleen in de actuele favoriet . Snappez vous?

Om bij jouw favorietenlijst te komen. pijltjesknop naar beneden en daarna blauw knop.
 
Van die blauwe knop was even een kronkel van me hetzelfde werkt zo in open pli.
Ik heb die log bestand bekeken maar dat was voor mij  geen gesneden koek.  Als iemand zich daarover wil buigen

Www.georzie.nl/log.zip
 
Ik heb jouw logs even bekeken the Matrix en ik denk dat crash en de fout in de skin zit. PLI kan die waarschijnlijk niet goed installeren. Misschien dat het eendenteam of iemand anders meer uit het log kan halen dan ik nu doe.

Jij kan er altijd nog een Oozon image opzetten want dat is ook altijd een hele stabiele image geweest. Maar ik ben allang blij dat jouw DM weer werkt.
Hopelijk kan Freggel er ook wat mee voordat hij zijn DM laat vliegen. Als Freggel hem wel laat vliegen effe filmen s.v.p. Er loopt hier ergens een topic over crashes. :)
 
Ik hoop dat jij er nog aan toekomt om nog wat plug-ins te downloaden. Ik mis wel de nodige uitleg bij die plug-ins maar Google is your best friend. 
 
Die van freggel hebben we samen weer aan de praat gekregen.Een stuk of honderd vloeken van freggel en zijn  box was weer airborn.
Hij heeft een dm800hdse clone dus aparte images.

Ik heb weliswaar ook dezelfde als freggel  maar in mijn clone zit een a8p sim kaart en ik MOET dus alleen originele images laden.
De box wordt bekend als een originele dmm box.

De newnigma image was zo groot dat ik zelfs cccaminfo niet kon installeren
Dus terug naar mijn oude openpli4 back-up van juli.
 
Ik snap het nu the matrix, maar je kon er geen vooraf ge?nstalleerde plug-ins eraf gooien zodat je wat ruimte krijgt?
 
Van de week nog eens opnieuw aan de slag gaan met die image en kijken of ik veel ruimte vrij kan maken.
 
We denken niet dat het volledige crashlogs zijn....
Maar er staat dat je een font bestand mist en daar zal in je skin wel naar verwezen worden.
Dus plaats in /usr/share/fonts het bestand: prive3.ttf
 
Dat is een makkelijke "dus plaats" !! Eendenteam maar waar koop ik dat font :prive3.ttf ;-)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan