V6 Kaart niet meer te extracten ???

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.093
Waarderingsscore
460
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Ik heb even een adviesje nodig omtrent een V6 kaart die na een lange tijd "perfect gedraaid" te hebben nu in eens geen update meer geeft.

Het verhaal gaat als volgt:

Van de een op de andere dag geen beeld meer.

Kaart even in de Phoenix progger gestopt (ja ja, echt ouderwets), met MK4.4 even unlocken en kaart weer in de ontvanger steken.

De gedachte hierachter is dat de kaart misschien wel nieuwe mk's toegestuurt heeft gekregen.

Ontvanger op de huisvrouwenzender RTL4 en viola, we hadden weer beeld.

Daarna terug in de progger om wat "modificaties" te verrichten.

Maar wat bleek, de kaart is niet meer te extracten!!

De mk01 prim. is geen probleem maar de secondaire key tesamen met de mk00 en mk01 van ID 0019 blijven na diverse pogingen onzichtbaar!!

Direct even gekeken op de slaapkamer ontvanger (die zelden aanstaat) en het zelfde verhaal, geen beeld dus.

Dit is een oude 4.x kaart overigens.

Dus deze kaart ook weer unlocked en in de ontvanger gestoken en gelukkig na een tijdje ook weer beeld.

Deze kaart heb ik daarna ook in de progger gestoken en tot mijn verbazing ( het uitlezen ging prima) waren de MK01's van ID 0019 weg! (??)

Mijn vraag is of ik nu gek word of heeft C+ eindelijk de kaarten weten dicht te timmeren?

Het programma waar ik mee extract is MK4.4 in combinatie met win. XP.

Wie heeft hier meer ervaring mee?

 
Stonden die keys 01 er nog op toen je em in de progger deed?

Misschien lopen ze ze nu te wissen ivm de nieuwe kaarten of zo? (lijkt me sterk trouwens)

 
Ja, dat is het vreemde van het verhaal wat ik vergeten ben te vermelden.

Voordat ik de kaarten had unlockt had ik ze even gecontroleerd of de key's er nog op stonden, wat het geval was.

Dus met de update op RTL4 zijn de Keys op de 4.0 kaart gewist, en op de 6.0 kaart onbenaderbaar gemaakt.

Vreemd, maar waar!

 
Je zou eens kunnen loggen om te zien welke Ins er naar de kaart is gestuurd..........

 
Toch wel irritant dat de backdoor key niet meer gevonden kan worden door MKF4.4.

ik kan enkel nog proberen om er een nieuwe seca key op te zetten, wat al eens eerder is gelukt.

Het vervelende is dat ik de oude backdoor key die ik genoteerd hebt niet meer kan vinden.

Ik begin te vermoeden dat deze V6 kaart al is omgetovert tot seca2, en dat alleen de "oude" 4.0 kaarten worden omgewisseld.

 
Ok, na een paar uurtjes prutsen weer even een update:

Backdoor key geplaatst en absoluut geen toegang meer te krijgen, het is om dwaas van te worden!

Allerhande keys aangemaakt ( onderandere 02 en 06 ) maar niets mocht baten, maar het fijne van het verhaal was dat na het verwijderen van de extra keys de kaart compleet op slot ging en om een startup record gevraagd werd.

Deze had ik genoteerd voor het expiriment dus dat leek mij geen probleem verder, was het niet dat de kaart te kennen gaf dat het record niet geldig was........ (aaarrrghhhh)

Dus back to basic en getracht de orginele settings op de kaart terug te zetten door de opgeslagen data , die ik toen de kaart nog werkte had weggeschreven, terug op de kaart te laden.

Mooi niet dus vanwege dezelfde meldingen over een foute backdoor en seca record.

Expiriment over en ik heb deze kaart vernietigd door 12 volt op de readcontacten te zetten, zodat deze kaart ook door C+ niet meer is uit te lezen, en zo de geschiedenis te achterhalen.

En nu even wachten tot ik een verse kaart krijg opgestuurt............ :)

Ik ga er maar van uit dat de V6 kaarten de nieuwe seca2 kaarten worden en niet meer te benaderen zijn met MKF4.x.

(wellicht wel met MKF5.x heh heh heh..........)

 
het startup record moet zijn 00 00 00 00 00 00 00 80 00

en een nieuwe backdoor key aan maken moet het toch lukken

heb je mischien er ook vreemde providers opstaan ???

 
Ik gok erop dat er nu helemaal niets meer op de kaart staat ;)

 
Hmmm vreemd, er zouden meer mensen met dat probleem moeten zitten ( in iedergeval 256 - 1=U in de zelfde groep ) en hoor niemand verder klagen ???

Of C+ heeft specifiek een hekel aan U ( wat niet waarschijnlijk is )

Heb hier enkele v6 kaarten probleemloos lopen ??? Ik denk dat vivendi zich meer druk maakt om de verkoop van C+ dan om een kaart wissel voor 0019, maarrrr je weet het nooit hoe de wind in Satland waait.........

Grtzz DJ

 
Ik heb gisterne nog een V6 bewerkt die gewoon loopt in een originele deco. Dat ze er "seca2" van maken lijkt me sterk. Dat geldt voor de V6.5 kaarten maar de 6.0???

Ik vermoed dat de kaart gewoon echt beschadigd (elektronisch) geraakt is door een of andere aktie.

Kan toch weleens gebeuren..

En inderdaad even goed opblazen voor je em terugstuurt, dan kunnen ze nooit aantonen dat het jouw fout was.

 
Ik heb de door Rienk genoemde startuprecord ingevoerd maar helaas geen resultaat.

Dat de kaart misschien defect geraakt zou kunnen zijn wil ik op zich wel aannemen, maar dan zou de de programmer de boosdoener geweest moeten zijn.

Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om de seca2 record in te voeren om te zien wat het resultaat zou kunnen zijn.

Ik heb nog wel ergens de MK00's en MK01 opgeschreven, en zal eens kijken of daar nog een update overheen gevoerd word.

Eerst even tijd vrijmaken............

 
nou hier begint het ook heb hier dus ook zo'n blauw grijze kaart maar ik kom er niet in met mkf verder nog niet geprobeerdt

maar op 1 of andere manier leest hij de kaart niet andere v6 kaarten geen probleem kaart aan melden ook geen suc6 krijgt geen update conlusie kaart stuk????

begint er wel op te lijken andere v6 kaarten geen probleem mee maar de blauw grijze laat zich niet bewerken met mkf daar lijkt het wel opiemand anders nog een idee ??

 
Blauw grijze kaart, is gewoon een Seca 6.0 kaart en is behoudens een afwijkend serienr. identiek aan een gewone 6.0

Er kan ook hobby technisch hetzelfde mee.

 
@Ptje,

Ik vraag me af of dat werkelijk zo'n gewone V6 is:

weet jij wat dat door MKF "S*ca PPV record" genoemde record bij provider 01 doet?

(50 xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx E1)

Die stond toch niet op de gewone V6?

Ik ben dat record wel eens op de italiaanse boards tegen gekomen bij de cardlayout/records van de V7 kaarten.

En inderdaad lijken die blauwgrijze kaarten veel meer problemen met key-extractie te hebben. Record 15 56 verschijnt niet altijd meer op de kaart, en derhalve wordt de bruteforce dan uitgevoerd met de verkeerde data vs de C1 5A data: resultaat geen key gevonden.

Ik heb zelf niet de beschikking over deze kaart, maar heb al een aantal medehobbyisten geholpen zo'n kaart te repareren (startup-record was dan vervangen door de F0), en de kaart reageert in die gevallen bij reparatie inderdaad geheel als de "oude" V6.

Maar key-extractie van bijvoorbeeld de mk00 en mk01 van provider 01 werkt niet meer altijd (niet met MKF én niet met SecaRL).

@drz

Vast en zeker een overbodige vraag, maar weet je zeker dat je bij de key-extractie op de V6 de pbm op dat moment "unlocked" had?

En echt, lees je logs eens na: dat verhaal van die 4.x kaart is wel heel vreemd. Heb je de Ins/update met bijv. wallbanger kunnen loggen?

@Satslope

Wellicht een domme vraag, maar vertel eens wat meer over V6.5 kaarten; ben die nog niet tegengekomen, althans voor zover ik weet. Hoe herken je die?

 
Voorzover ik gelezen heb zijn 6.5 kaarten seca kaartjes uit italie.

Meer weet ik er ook niet van. Kwam het een keer tegen in een of andere tekst file.

Kan zijn dat die nieuwe blauw-grijze ook zulke kaarten zijn die nu gewoon werken als de 6.0 maar later een soort upgrade krijgen.

ALS je zo'n kaart hebt en je hebt alle keys eruit gelezen (dus ook seca-00 etc.) maakt dan een volledige kopie in Wallbanger (met serienummer en alles) en probeer eens mee te loggen als s2 van start gaat!! Mochten ze inderdaad vreemde dingen sturen dan moet dat altijd over key00 op SECA gebeuren lijkt me. Zeker het creeren van nieuwe providers. Overigen een gokje: wordt Nederland ident 0090/0091/0092/0093??? (SAT1/SAT2/Kabel1/Kabel2)

 
@kcplus, ik heb in de eerste instantie de pbm unlocked voordat ik de kaart weer "teruggaf" aan de ontvanger.

Ik neem aan dat hij deze instelling behoud nadat hij na de RTL4 update weer terug in de progger gestopt werd.

PBM was overigens ook niet meer te bewerken na de RTL4 update.

Als ik de nieuwe kaarten binnen heb (2 stuks) ga ik de informatie copiëren in WB en eens kijken wat er nu precies met de sleutels gaat gebeuren in het nieuwe jaar.

Daar heb ik wel een paar stuivers voor over!

 
Ik ben al een aantal uurtjes aan het loggen met de key's van mijn inmiddels overleden V6 kaart en zie dat de complete groep word vervangen.

Mijn eigen key is er inmiddels al uit de serie gehaald.

Met andere woorden, ik tel zo'n 20 abbo's.

Toch zie ik weinig "vreemde" instructies heen en weer vliegen die aangeven dat er veranderingen op komst zijn.

Ik zal het complete setje maar een paar dagen laten draaien om te kijken of WB misschien andere MK's krijgt van meneer C+.

We moeten nog maar even geduld uitoefenen.............

 
Ok dan, geef mij maar een jurk en noem mij maar jannie want ik begrijp er nu echt helemaal niets meer van!

Ik krijg nu al een tijdje netjes de sleutels over het scherm maar van het een op het andere moment krijg ik een signature error met een groot rood kruis achter de ID0019 en gelijk einde updates.

Ik reset het programma en wil gaan loggen met andere keys en terwijl ik aan het zoeken ben naar mijn MK's krijg ik zoder maar iets te veranderen gewoon weer update's!

Is dit nu een bug in WB of is C+ echt aan het expirimenteren ??

Ik ga het eens met een oudere versie van Wb proberen om te kijken of dat soms beter gaat.

Vreemde situatie heren!!

[edit]

Na de reset kreeg ik dus weer een groen vinkje en direct nadat ik de maandkeys op het scherm kreeg gelijk weer een rood kruisje.

Ik zie nergens een vreemde instuktie ofzo langskomen wat dit fenomeen kan verklaren.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
even nog wat over de blauw grijse kaart

ik krijg hem dus helemaal niet open maar het vreemde is eigelijk via via nog wat werkende kaarten niks mee gebeurt hebben allemaal (2) de datum op 2 okt 2 staan en hebben nog gewoon beeld hoe zit dat dan ???

want dat lukt echt niet met de zwart gele kaart v6

maar ik kom dus op een of andere manier niet in die kaarten met mkf gebruik gewoon nog een phoenix en met de (normale) v6 kaarten geen probleem schiet mij maar lek

 
@drz

Probeer je wallbanger log eens te ontleden:

krijg je uitsluitend de Ins C1 40 01 81 4E of ook de C1 40 01 80 52? Log je met alleen de ppua of heb je ook de kaartspecifieke UA in wallbanger "aangezet"?

Probeer eens uit of je niet per ongeluk met een UA logt die niet bij jouw 0019 provider-mk00 hoort.

De UA waarmee je feitelijk logt stel je vast in het provider-menu.

Dus in wallbanger óf de UA bij de betreffende provider óf de UA bij S*ca.

@rienk

Je kunt toch nog wel een backdoorkey aanmaken en over die key de kaart benaderen?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan