Probleem Vaatwasser koppelen lukt niet

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waardering
995
Punten
113
Leeftijd
76
Ik heb een etna vwv240crvs gekocht met smartfunctie.
Nodig etna smart connect of tuya smartlife. Om daarin de vaatwasser te koppelen beide een app in de store.

Vlgs beschrijving , zet wifi op 2.4 ?
Druk op vaatwasser totdat wifi symbool verschijnt
In de wifi setting verschijnt een hotspot genaamd smartlife-x97 deze moet gekozen worden als wifi.

Hij verschijnt daar ook met melding geen internet.

Vervolgens open ik de App smartlife en laat hem zoeken naar nieuwe apparaten, binnen 2 minuten moet die de vaatwasser vinden. Maar de app heeft internet verbinding nodig om het apparaat toe te voegen aan de overige apparaten en komt dan met melding netwerk fout kan niet installeren.

Wat gaat hier fout behalve dat er geen internet aanwezig is

Vervolgens open ik de App smartlife en laat hem zoeken naar nieuwe apparaten,
Wat ik van Smartlife weet is dat je de telefoon ook op de wifi van het apparaat eerst moet verbinden. Dus de telefoon ook verbinden met die smartlife-x97 wifi. Dat er geen internet is dat klopt en is ook prima.

Maar het is ook niet altijd zo dat die Smartlife app met het zoeken naar nieuwe apparaten ook inderdaad die apparaten kan vinden. Ik heb ook altijd bluetooth erbij aan staan en de telefoon dicht bij het te configureren apparaat.

Als het niet lukt, dan proberen met handmatig toevoegen, dat gaat vaak wel.

Ik heb bluetooth ook aanstaan. Als ik handmatig kies gaat smartlife ervanuit dat er internet verbinding is dus hij opent handmatig toevoegen niet. Je kunt hem even voor de gek houden en eerst onder 2.4 starten naar handmatig gaan je device zoeken en dan vervolgens de wifi veranderen in de smartlife wifi zetten vraagt ie naar password en die heb ik niet laat ik die leeg dan network error

Huh? Welke Smartlife gebruik jij dan? Ik ga gewoon bij mijn telefoon instellingen, zoek daar de wifi van het apparaat en koppel daarmee.
Dan open ik de Smartlife app en druk gewoon op + van Add Device, dan scroll ik naar beneden van handmatig toevoegen, dan kun je klikken op "Groot huishoudelijk apparaat" links en dan kies je wasmachine.
Dat gekozen hebbende gaat ie vragen met welk netwerk dat ie moet verbinden (je eigen netwerk) en bijbehorende wachtwoord.
Heb je al geprobeer daar het wachtwoord van je eigen wifi netwerk in te geven?

Probleem op gelost , de stappen , hoe verzin je het is als volgt.
1 je zet je wifi standaard op je 2.4 ghz
2 je opent smartlife app en je kiest je apparaat vind je die niet dan helemaal onderin kies anders en daar wifi
3 je krijgt dan de scherm te zien waarin je ssid staat en password
4 kies op doorgaan .
5 app vraagtom het device in pair mode te zetten
6 je kunt kiezen tussen snel knipperen of langzaam knipperen.
7 kies voor langzaam knipperen en de app zegt dan kies hotspot
8 vervang dan in WiFi de hotspot benaming in mijn geval smartlife-x97
9 ga terug naar de smartlife app en kies doorgaan
10 en het wonder geschiede, de vaatwasser werd gevonden en geinstalleerd en blijft nu beschikbaar in Smartlife

Dit verzin je niet om op deze manier een device te pairen in smartlife

Maar goed mss bewaren voor soortgelijke installaties.
Happy me , 2 dagen alles geprobeerd en nu deze manier uitgevoerd,

En nu naar mijn mandje

Morgen integreren in Home assistant , weer een uitdaging .

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Naar boven Naar onder