Vaccineren of niet? En kun je dan nog besmetten?

Penthe

Jr. Member
Lid sinds
14 mrt 2021
Berichten
113
Waarderingsscore
49
Punten
28
Leeftijd
58
Locatie
Muchamiel
Ik heb geen problemen omdat ik gewoon geen vaccin neem, waarom zou ik als ik nooit ziek ben en nog nooit een griep vaccin heb gehaald? Waarom een gezond mens een niet lang genoeg getest vaccin geven? Daarnaast vertrouw ik gewoon zowat niemand, en toen ik dat wel deed koste me dat 1 nier. De medische wereld is niet perfect dus misschien val je na het vaccin een jaar of 2 later gewoon dood neer je weet het niet.

Onze leiders liegen er continu op los, dus waarom dat vertrouwen dat een vaccin Corona op gaat lossen terwijl waar de meesten het vaccin gekregen hebben de besmettingen het hoogst zijn? Ook het feit dat het vaccin maar een paar maanden helpt en ook nog nieteens 80% efectief is en je gewoon nog altijd ziek kunt worden, Ook is het geen garantie om geen mondkapje meer te dragen of vrij te reizen, kortom u wordt zwaar belazerd terwijl een select groepje mensen steenrijk aan het worden is aan vaccins en testen.

.

Om even over na te denken.
Vragen aan de regering die we allemaal zouden moeten stellen....
Als ik gevaccineerd word: 💉💉💉
1.- Kan ik stoppen met het dragen van het masker?
- Nee
2.- Kunnen ze restaurants etc. heropenen en werkt iedereen normaal?
- Nee
3.- Ben ik bestand tegen covid?
- Misschien, maar we weten het niet precies, het zal je waarschijnlijk niet stoppen om het te krijgen
4.- Ik zal tenminste niet meer besmettelijk zijn voor anderen?
- nee je kunt het nog steeds doorgeven, misschien, niemand weet het.
5.- Als we alle kinderen vaccineren, zal de school dan weer normaal functioneren?
- Nee
6.- Als ik gevaccineerd ben, kan ik dan stoppen met het sociaal distantiëren?
- Nee
7.- Als ik gevaccineerd ben, kan ik dan stoppen met het desinfecteren van mijn handen?
- Nee
8.- Als ik mezelf en mijn grootvader vaccineren, kunnen we elkaar dan knuffelen?
- Nee
9.- Worden bioscopen, theaters en stadions opnieuw geopend dankzij vaccins?
- Nee
10.- Zullen de gevaccineerde zich kunnen verzamelen?
- Nee
11.- Wat is het werkelijke voordeel van vaccinatie?
- Het virus zal je niet doden.
12.- Weet je zeker dat het mij niet zal doden?
- Nee
13.- Als het virus me statistisch gezien toch niet doodde... Waarom zou ik me laten vaccineren?
- Om anderen te beschermen.
14.- Dus als ik gevaccineerd word, zijn de anderen 100% zeker dat ik ze niet besmet?
- Nee
Dus het vaccin geeft geen immuniteit.
Elimineert het virus niet.
Het voorkomt de dood niet.
Garandeert niet dat je het niet krijgt.
Het voorkomt niet dat je het krijgt.
Het weerhoudt je er niet van om het door te geven...
Dit neemt de noodzaak van een reisverbod niet weg.
Het is niet nodig om bedrijven te sluiten.
Sluit de noodzaak van afsluitingen niet uit.
Maakt de noodzaak van maskering niet overbodig.
Dus...waarom moesten we ons ook alweer laten vaccineren?
Vragen.....vragen.....vragen....


Als iemand het beter weet?
 
Ieder zijn mening maar het gaat mij ook wat te ver, teveel antwoorden zijn alvast met nee beantwoord, terwijl de vragen niet eens gesteld zijn.
Een aantal zaken is sowieso belangrijk om te doen om welke infectie dan ook te voorkomen, zoals bijv. regelmatig handen wassen. Maar dat is niet iets wat de overheid bepaald of wij dat wel of niet doen moeten.

V.w.b. de vragen zijn er teveel die gemakshalve al met nee zijn ingevuld. Het masker gaat verdwijnen. En er zijn nog veel meer vragen die wel met ja beantwoord kunnen worden zoals ook bijv. 8 en 9 en nog wel meer denkelijk.

Dus het vaccin geeft geen immuniteit.
Hoe kom je daarop? Dat kun je zo niet stellen. Het geeft wel immuniteit maar het is nog niet duidelijk hoe lang. Dat moet onderzocht worden. Het is op dit moment nog niet bekend of het een tijdelijke immuniteit is en hoe lang deze dan duurt. Dat de vaccins niet lang genoeg onderzocht werden dat is een feit, of je de vaccinatiekeuze daarvan wilt laten afhangen moet je zelf weten.

Want wat wil je anders? Iedereen die ziek wordt net als de pest maar ergens in een quarantaine stoppen? Denk terug als tijden met cholera, pokken etc. dat werd ook allemaal met vaccins bestreden en werkte prima.

Vraag 13 is nogal onzinnig mijns inziens. Dat kun dan op wel heel veel toepassen. Voorbeeldje..... Omdat je statistisch niet dood gereden wordt als je niet uit kijkt bij het oversteken, waarom zou je dan gaan beginnen met uitkijken als je over steekt? Precies hetzelfde, net zo onzinnig. Dus laten we die vraag maar wegstrepen uit het rijtje.

Men is niet verplicht om zich te vaccineren, dat moet iedereen zelf weten, maar hoe minder mensen dat doen, hoe meer kans de verspreiding blijft houden en hoe meer kans er is dat er maatregelen (langer) blijven.
Mijns inziens hoeft het vaccineren niet meteen. Dit jaar worden zoveel mensen gevaccineerd dat er goed onderzoek mogelijk is naar van alles, ook naar hoe lang de vaccins hun werking behouden. Of dat ze een werking krijgen zoals met het pokken vaccin. Dat je wordt ingeënt en het lichaam immuunstoffen aan maakt wat meteen enige vorm van pokken de kop in kan drukken. We weten het nog niet.
Maar het risico om Covid te krijgen is vele malen groter dus is het logisch dat de meerderheid van de mensen dan toch liever het vaccin neemt.

Je loopt met vaccineren een kleiner risico dan zonder vaccineren, want statistisch (als je op die manier kijken wilt) loop je veel meer risico om een goede Covid infectie te krijgen dan dat je last krijg van die spuit of er aan overlijdt.

Vragen zullen er sowieso blijven, maar dat is altijd wel zo.
 
Er worden dagelijks nog tussen de 8 en 9000 mensen ziek en hoeveel die niet getest worden weten we niet.Dat vind ik best veel.Dus ik denk dat je straks met de verruiming van de maatregelen nog alerter moet zijn om het niet te krijgen.
 
Het rondgaan van Covid-19 is bijna net zo als een briefje van €50,00 steeds maar doorgeven, het kan zo de hele wereld rondgaan totdat het een blokkade tegenkomt. Voor Covid-19 is dat niks aan elkaar doorgeven en bescherming middels een vaccinatie als het toch fout gaat.

Toen ik de negatieve berichten las over astrazeneca twijfelde ik ook een beetje om mij er mee te laten vaccineren maar door wat dingen weg te strepen achtte ik het risico aanzienlijk lager dat er bijwerkingen zouden optreden.

Ik leef enorm mee met de zorgmedewerkers die al op hun achterste benen lopen en dat de komende tijd dat ook zullen blijven doen totdat 70% gevaccineerd is, zij mogen niet eens op vakantie in mei.
 
Ik heb moeite met het geloven van de alsmaar liegende regering(en), en de mafia van de farmaceutische industrie. En wat men ook allemaal zegt ik houd niet van leugenaars. En daardoor laat ik het vaccin vallen als een baksteen. Vandaag stond er zelf nog iets meer belachelijks in het nieuws, experts zeggen dat huisdieren ook het corona vaccin moeten krijgen kunnen ze nog meer pingels vangen. Sorry iedereen zijn eigen keuze maar ik heb het helemaal gehad met dit circus.
 
Dat er zoveel gelogen wordt en farmaceutische industrie maffia is dat is een persoonlijke mening. Dat mag, maar ik nuanceer het liever voor mezelf.
Ik zeg niet dat overheden niet liegen. Ze houden op zijn minst regelmatig informatie achter maar hier en daar liegen zal zeker ook gebeuren.
De farmaceutische industrie is gewoon een geldwolf, maar dat is al decennia zo.
Maar dat ze natuurlijk a.d.h.v. onzin meer proberen te verdienen dat hebben we wel bij meer bedrijfstakken zien gebeuren.

Experts zeggen dat huisdieren ook het corona vaccin moeten krijgen kunnen
??? Op welke media heb je dat gelezen dan? Want als ik er op ga zoeken krijg ik dat op geen enkele fatsoenlijke c.q. betrouwbare site te zien. Wel dat Rusland zoiets gemaakt heeft, maar nergens dat experts zeggen dat die ook het vaccin zouden moeten krijgen.

Wel heb ik dit gelezen en dat klopt veel meer.
Dus dat het nodig zou zijn voor huisdieren is regelrechte onzin en inderdaad een circus.

Nog zo eentje:
en daarin staat dus ook te lezen dat mensen gewoon uit paniek op zoek gaan naar dit soort vaccins voor huisdieren.

Overigens kunnen huisdieren al veel langer Corona krijgen dan wij. Corona is een verzamelnaam en wat zij krijgen is ook geen Sars2-Covid zoals wij dat krijgen maar een andere vorm van Corona. En dat is eenvoudig als je weet dat o.a. verkoudheid en griep ook onder de verzamelnaam Corona vallen.

Of je wel of niet gaat vaccineren moet je natuurlijk zelf weten. Maar het lijkt me niet verstandig die keuze te maken aan de hand van het feit dat je denkt dat overheden liegen. Zeker als je er rekening mee houdt dat in het afgelopen decennium met name, het aantal fake sites en fake nieuws explosief gestegen zijn. Er is meer onzin in omloop dan fatsoenlijk nieuws op die zogenaamde "alternatieve" media. En in de meeste gevallen ook relatief eenvoudig te bewijzen dat het niet klopt wat ze zeggen/schrijven of een groot deel daarvan.
Men moest eigenlijk nog eens een paar keer de docu uitzenden van die gast die eens bereid was zich te laten interviewen en enorm rijk is geworden, alleen hij had al honderden fake nieuws sites, gaf dat ook toe en er zaten bekende namen bij.
Helaas weet ik zijn naam niet meer en de docu niet meer, heb ik een jaar of 4 geleden gezien.

P.s. ik probeer je niet om te praten om wel te vaccineren, of je dat wel of niet wilt doen is je eigen rechtmatige keuze, ik heb daar persoonlijk verder ook geen mening over. Moet iedereen zelf weten. Lijkt me verstandiger van wel, maar daarmee zeg ik niet dat kiezen om het niet te doen dom zou zijn. Daar zijn namelijk ook goede argumenten voor te noemen.
 
En wat men ook allemaal zegt ik houd niet van leugenaars.

Ik denk wel dat je hier een punt hebt want het huidige beeld, wie nu wel of niet eerlijk is, is momenteel niet echt positief te noemen. Maar denk in eerste instantie aan jezelf. De vaccinatie is gratis (het kost je in ieder geval geen eigen risico) en ik lieg niet. ;)
 
Eerst braaf aan het handje van Europa lopen, overal ja en amen op zeggen en nu ineens adviezen negeren, snappen jullie het nog?
Verneuken ze de bevolking niet dan verneuken ze elkaar wel of allebei wat een stelletje @#$%^**%#@
 
Ik heb geen problemen omdat ik gewoon geen vaccin neem, waarom zou ik als ik nooit ziek ben en nog nooit een griep vaccin heb gehaald? ....


Ik zit nog steeds in de ziektewet en zal nooit meer 100 % terug komen waar ik was.
Eikels die denken het beter te weten dan medici wens ik van harte toe ook ziek te worden, en dat er dan geen plaats voor ze zal zijn in ziekenhuizen.
 
Hoe zit het nu met mensen die al Corona gehad hebben? Een vriend van me heeft het ook gehad, gelukkig lang niet zo erg als Mas3 maar slechts een lichte vorm, idem zijn vrouw en een op zichzelf wonende dochter.
Maar hij is de mening toegedaan dat hij dus niemand meer kan besmetten omdat hij Covid al gehad heeft. Ik heb daar echter zo mijn twijfels over.

Wat ik me wel afvraag hoe het kan dat opeens toch nog zo'n stijging is (met name weer de laatste week), met al die maatregelen en lockdowns die er momenteel nog altijd bestaan.
 
Mensen die aantoonbaar covid gehad hebben krijgen ipv 2 slechts 1 prik.
Dus nee ze zijn nog niet helemaal beschermd. En kunnen wel anderen besmetten.

En de vele besmettingen vorige week is te wijten aan het openstellen van de basisscholen. Die kinderen hebben op hun beurt hun ouders besmet.
Mijn dochter en mijn schoondochter (oldenzaal en lelystad) beide basis school onderwijzeres zien regelmatig kinderen die positief testen.
En niet te vergeten de pubers die toch feestbeesten zijn en op hun beurt besmettingen in gang brengen.


Overigens nu na 48u nergens last meer van. Ook niet van de vaccinatieplek.
 
Laatst bewerkt:
BT wat denk je van al die feesten en al die mensen die massaal de parken in gaan.
En als je straal bezopen bent en wordt thuis gebracht is 1,5 m afstand moeilijk.
 
Tja bij de 2e prik ben je voor 95% beschermd. Ik kan me voorstellen dat die arts ervan uit ging dat hij beschermd was en het feit dat hij vanwege zijn beroep misschien met honderden besmette personen in aanraking is gekomen hij toch de pineut is.
Jij en ik komen nauwelijks in contact met 100en covid patienten.

Ook wordt er melding gedaan dat de 2e prik incidenteel als bijwerking een positief covid test kan hebben. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

We zijn nog steeds proefkonijnen.Vandaag op het nieuws dat pfizer berekend heeft dat vaccin ruim 1 jaar actief is.
 
Laatst bewerkt:
het gaat puur om de besmetting tegen te gaan.
Ja maar de bedoeling is wel je eigen besmetting. Dus als men Covid krijgt nadat men beide vaccinaties heeft gehad, dan werkt het dus toch niet zoals gedacht.
Van de andere kant... een vaccinatie is feitelijk niets anders dan een lage dosis ziektekiemen bij je in spuiten (onder andere) zodat je immuunsysteem op gang komt, de ziekte leert kennen en zich er tegen kan verweren.
Dat kan wel even duren en wellicht is dat de reden van de positieve test.

Net zoals the Matrix zegt is een positieve test ook nog incidenteel een mogelijkheid als bijwerking.

Ik ben benieuwd hoe lang het feitelijk gaat werken. Want ze kunnen veel berekenen, dat zal ook van de nodige factoren afhangen. En als iedereen elk jaar een prik moet gaan halen is dat ook weer minder leuk.
 
Net zoals the Matrix zegt is een positieve test ook nog incidenteel een mogelijkheid als bijwerking.
Je kunt inderdaad nog besmet raken doch alleen nog een lichte besmetting, je komt dus niet meer in het ziekenhuis voor behandeling.
Dus de ernstige vorm van Corna-19 daar ben je wel tegen beschermd. Maar zoals the matrix schrijft we zijn proefkonijnen je weet maar nooit. Maar beter een bescherming met mogelijk licht risico op bijwerking dan helemaal niets!
 
Zoals al eerder gezegd, je moet je gewoon nog aan de maatregelen houden.
Overdracht via aanraking, ook indirect is nog steeds mogelijk want daarvoor hoef je niet eens zelf besmet te raken.
Je lichaam word getraind de ziekte (in je lichaam, niet aan de buitenkant) te herkennen en aan te pakken.
Daarmee is niet gezegd dat je er niet meer mee besmet kan worden en dat is ook niet het doel van de vaccinaties.
Maar je lichaam word dan geen mega fabriek van ziektekiemen meer, en daardoor word de verspreiding dus een stuk tegengewerkt.

Het virus kan dus ook in je lichaam geen run nemen en ineens hele grote schade aanrichten zoals dat bij mij wel is gebeurd, want het word meteen bestreden.
 
Ja maar de bedoeling is wel je eigen besmetting. Dus als men Covid krijgt nadat men beide vaccinaties heeft gehad, dan werkt het dus toch niet zoals gedacht.
Van de andere kant... een vaccinatie is feitelijk niets anders dan een lage dosis ziektekiemen bij je in spuiten (onder andere) zodat je immuunsysteem op gang komt, de ziekte leert kennen en zich er tegen kan verweren.
Dat kan wel even duren en wellicht is dat de reden van de positieve test.

Net zoals the Matrix zegt is een positieve test ook nog incidenteel een mogelijkheid als bijwerking.

Ik ben benieuwd hoe lang het feitelijk gaat werken. Want ze kunnen veel berekenen, dat zal ook van de nodige factoren afhangen. En als iedereen elk jaar een prik moet gaan halen is dat ook weer minder leuk.
Ik behoor tot de categorie dat ik geen probleem hebt tegen een jaarlijks prikkie, doe ik nu ook en als ik daarmee kan bijdragen dat andere hiermee geholpen worden, zie ik er helemaal niet tegenop.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan